pinkybride Skrevet 20. november 2007 Forfatter #21 Skrevet 20. november 2007 Takk Minnie! kjekt å vite hvor man finner de ulike skjemaene Herregud er sinnsykt mye å planlegge i forkant da. Hver eneste detalj krever nøye planlegging. Jeg har i grunnen ingenting i boks bortsett fra kirke og lokale. klarer ikke ta noen endelige valg på resten. Jeg får vel høre med der vi skal ha festen også om det er ok for dem med fyrverkeri før jeg begynner å søke. Er det noe sted i Oslo som alltid selger fyrverkeri forresten slik at man ikke trenger å hamstre fra nyttår og oppbevare det så lenge!
Gjest skrekkoggru Skrevet 4. desember 2007 #22 Skrevet 4. desember 2007 Trenger tips om fotograf i oslo som gir fra seg rettigheter på bildene. Trenger også tips hvis noen vet om en fotograf som kan ta bilder i kirke, etter kirken, og litt på festen for en bra pris. Kan godt være frilance fotograf eller dyktig student alt er av interesse! Noen i oslo som kan filme hele bryllupet? trenger ikke være proff,bare flink (redigering ikke nødvendig da jeg har andre som kan gjøre dete). Taknemmelig for alle svar og tips jeg kan få.
Gjest oslobrud Skrevet 6. desember 2007 #23 Skrevet 6. desember 2007 Vi skal gifte oss i august neste år og skulle egentlig hatt kirkelig vielse, men jeg kan bare ikke gifte meg i kirken - det blir helt feil. Men: jeg ønsker et rom som er like høytidelig. Tinghuset er uaktuelt. Jeg vil ha en seremoni (og skal ha en kjole) - som hadde gjort seg storveis i en kirke - i noe som ikke er en kirke. Er det noen av dere som har et godt forslag eller idéer? Eller som har vært i et rom og tenkt: ÅH, her var det fint! Her kunne jeg giftet meg! Det MÅ være i Oslo. Helst sentralt også.
~Minni~ Skrevet 7. desember 2007 #24 Skrevet 7. desember 2007 Takk Minnie! kjekt å vite hvor man finner de ulike skjemaene Herregud er sinnsykt mye å planlegge i forkant da. Hver eneste detalj krever nøye planlegging. Jeg har i grunnen ingenting i boks bortsett fra kirke og lokale. klarer ikke ta noen endelige valg på resten. Jeg får vel høre med der vi skal ha festen også om det er ok for dem med fyrverkeri før jeg begynner å søke. Er det noe sted i Oslo som alltid selger fyrverkeri forresten slik at man ikke trenger å hamstre fra nyttår og oppbevare det så lenge! Jeg var nede i sentrum i går og så at i Fred Olsens gt 6 ligger det en Svea Fireworks butikk. Har jo sett denne før også, men ikke tenkt så mye over det siden det ikke har vært aktuelt å kjøpe raketter. Butikken har enda dårligere åpninstider enn de fleste bryllupsbutikker (mandag til fredag 10-17), men de selger i alle fall fyrverkeri hele året. Det finnes fooresten flere forhandlere, sjekk www.sveafireworks.com/no
Lillemor76 Skrevet 31. desember 2007 #25 Skrevet 31. desember 2007 (endret) Tenkte vi Oslofolk kunne dele litt tips og liknne på denne linken. Så det var mange andre byer som har noe liknende. Tips og erfaringer til Oslo-bruder - Kjole: kristins brudesalong. har også hørt mye bra om Eden brud - salong: jeg skal fikse hår og sminke på Podium på Solli plass. veldig koselig der! - Blomster: tror jeg skal bruke blomsterpikene.no. har fått tips om de. - Ringer: lykkeringene.no eller thune. - Har leid dj, og fått spilleliste av en venninne - fotograf, en venninne - invitasjoner: Decorium. superbra!!! og bra priser ift andre jeg så på! Fortsatt mange detaljer som mangler.. vil gjerne ha tips og erfaringer fra andre!!! - transport (vi gifter oss i mars) - overnatting for brudeparet - leie av klær til brudgom. Innlegget er endret ihht Kvinneguidens regler. M@msen - mod. Endret 1. januar 2008 av m@msen
pinkybride Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #26 Skrevet 31. januar 2008 Skal ha en prøvetime hos makeup store. Spent på om de er flinke. Har noen andre prøvd dem ?
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2008 #27 Skrevet 31. januar 2008 vi får en del gjester langveisfra og noen av dem blir nok nødt å bo på hotel. Har dere tips om noen greie hotel i oslo som ikke er altfor dyr pris, eller mulig å få bra deal. Gjerne oslo vest/sentrum Vi har ikke funnet et sted å tilbringe bryllupsnatten selv heller. Bra tips til det? trenger ikke være altfor fancy heller.
pinkybride Skrevet 1. februar 2008 Forfatter #28 Skrevet 1. februar 2008 vi får en del gjester langveisfra og noen av dem blir nok nødt å bo på hotel. Har dere tips om noen greie hotel i oslo som ikke er altfor dyr pris, eller mulig å få bra deal. Gjerne oslo vest/sentrum Vi har ikke funnet et sted å tilbringe bryllupsnatten selv heller. Bra tips til det? trenger ikke være altfor fancy heller. Jeg har ikke ordnet noe av det selv heller, men Oslo vest burde du jo kanskje sjekke ut hotellene på Holmenkollen eller Majortuen området, evt sas på Fornebu. Jeg vet ikke noe om prisene på disse eller vært der, men sjekk litt ut på hotels.com eller noe liknende så får du litt peil. Mer konkret svar må du nok få fra noen som har giftet seg allerde eller gjort avtaler. Er jo mange hotel i Oslo så lykke til
Gjest Neferet Skrevet 29. juli 2008 #30 Skrevet 29. juli 2008 Ooo, bra konsept på tråd! Har noen her inne hatt erfaringer fra blomsterpikene.no? Det ser jo absolutt lovende ut på nett! Jeg og min kjære vil bare ha noe helt enkelt, så har sendt dem en mail med prisforespørsel i dag. *venter spent på svar*
cypress Skrevet 29. juli 2008 #31 Skrevet 29. juli 2008 Ooo, bra konsept på tråd! Har noen her inne hatt erfaringer fra blomsterpikene.no? Det ser jo absolutt lovende ut på nett! Jeg og min kjære vil bare ha noe helt enkelt, så har sendt dem en mail med prisforespørsel i dag. *venter spent på svar* Ingen erfaring med dem, men enig i at det så lovende ut på nett! Masse fine bilder!!! Du får holde oss oppdatert når du får svar da!
Gjest aa Skrevet 30. juli 2008 #32 Skrevet 30. juli 2008 Noen som vet om det er noe selskapslokale på Frogner Hovedgård? Eller noe mulighet for å leie noe der/ holde bryllup der? Er jo så fint der! Ja, jeg TROR det, men det kan jo være det er utstilling der den aktuelle daoen. Ring/mail/besøk dem, de er jo supertrivelige alle som jobber der!
Kira27 Skrevet 30. juli 2008 #33 Skrevet 30. juli 2008 (endret) Jeg har svært dårlig erfaring med Brudekjolen, de bærer preg av å være norges største bryllupsbutikk Det hele startet med dårlig service når jeg var innom for å prøve kjoler, selv om jeg hadde bestilt time virket det som om jeg nesten var til bry for de, for når jeg spurte om hjelp til å få på kjolene sukket de tungt før de hjalp til. Og når timen begynte å nærme seg slutten sa de ifra at de ikke hadde mer tid til å hjelpe meg så nå måtte jeg bli ferdig å prøve kjoler og bestemme meg raskt. Valgte tilslutt å bestille kjole, slør og sko der (for det var der jeg fant drømmekjolen). Men når jeg kom innom en måned senere for å hente skoene tenkte jeg at det hadde vært fint å prøve kjolen èn gang til, men når vi da kom til sløret visste det seg at det hadde de rotet bort og solgt til en annen kunde og at det ikke var mulig å få tak i nytt slør :gråte: Brukte en ekstra måned på å finne et nytt slør på en annen brudesalong, fikk utrolig god service hos Unik Brudestudio, kan anbefale de på det sterkeste Men historien sluttet ikke der...jeg ringte salongen etter 3 mnd for å vite når kjolen kom slik at jeg kunne bestille meg time hos skredderen, og fikk en dato av de med beskjed om at burde plusse på ett par dager for sikkerhets skyld i tilfelle det skulle være noen forsinkelser. Skredderen ble bestilt, jeg kontaktet salongen igjen for å høre om kjolen var kommet og det var den, men når jeg da dro innom salongen fant de ikke kjolen min!!!!!!!!!!!! De hadde registert kjolen min inn på datasystemet, men fant den ikke i butikken. Det visste seg senere at kjolen ikke var kommet til salongen, men var under forsendelse fra England. Kjolen ble 1,5 uke forsinket og skredderen måtte ombookes slik at han fikk enda mindre tid på seg (ikke særlig blid, men det var visst ikke første gang han hadde hørt den historien om salongen). Så med andre ord anbefaler jeg ikke Brudekjolen i Oslo, for dårlig service og for liten oversikt. De har ødelagt mye av gleden som man skal ha i prosessen med å finne seg brudekjole :gråte: Kan anbefale Unik Brudestudio (de har også godt utvalg i smykker, diadem og noe undertøy/strømper), samt Agape da jeg bestandig har fått god service når jeg har vært innom de Endret 31. juli 2008 av Kira27
cypress Skrevet 30. juli 2008 #34 Skrevet 30. juli 2008 Jøss, det var da voldsomt til dårlig service på Brudekjolen!! Veldig greit å høre om slike opplevelser, slik at man kan være litt ekstra obs... Gleder meg veldig til å dra og prøve kjoler, men håper ikke opplevelsen blir ødelagt av noe sånt!!
cypress Skrevet 30. juli 2008 #35 Skrevet 30. juli 2008 (endret) Neimen, hvorfor slettet du innlegget Kira 27?? :klø: Endret 30. juli 2008 av cypress
Kira27 Skrevet 31. juli 2008 #36 Skrevet 31. juli 2008 Neimen, hvorfor slettet du innlegget Kira 27?? :klø: Beklager, nå er det lagt inn igjen.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 31. juli 2008 #37 Skrevet 31. juli 2008 Kan sterkt anbefale Eden brud på Grünerløkka. Hun som driver butikken er veldig søt og hjelpsom og gir god oppfølging- kjolen min har nettopp ankommet før tiden- så alt er i orden der! De har også kjoler i mer varierte størrelser. Jeg er str 40 og synes at jeg i noen butikker hadde problemer med å få inntrykk av kjolene fordi de kun fantes i str 36, det gjaldt både Diin og Brudekjolen.
Gjest Mrs Smith Skrevet 31. juli 2008 #38 Skrevet 31. juli 2008 Jeg har vært på to bryllup i Oslo. Et ar de ble holdt på Akershus festning og det andre på Eckbo. Begge to anbefales på det sterkeste. Fantastiske lokaler.
lilleGrethe Skrevet 11. august 2010 #39 Skrevet 11. august 2010 Ooo, bra konsept på tråd! Har noen her inne hatt erfaringer fra blomsterpikene.no? Det ser jo absolutt lovende ut på nett! Jeg og min kjære vil bare ha noe helt enkelt, så har sendt dem en mail med prisforespørsel i dag. *venter spent på svar* Vet at tråden er gammel, men jeg vil bare si at etter vårt bryllup er jeg veldig forrnøyd med Blomsterpikene. De leverte blomster både til brudebuketten og til lokalet vårt, og de har vært flinke hele veien - en av de få leverandørene vi turte å stole på at ville gjøre jobben sin ordentlig faktisk! En av fordelene ved å bruke dem er at de ikke har butikk, så de kan vie sin fulle oppmerksomhet til prosjektene de har, og på lørdager er det stort sett bare brylluper de driver med.
CathFoto Skrevet 14. august 2010 #40 Skrevet 14. august 2010 Trenger tips om fotograf i oslo som gir fra seg rettigheter på bildene. Trenger også tips hvis noen vet om en fotograf som kan ta bilder i kirke, etter kirken, og litt på festen for en bra pris. Kan godt være frilance fotograf eller dyktig student alt er av interesse! Noen i oslo som kan filme hele bryllupet? trenger ikke være proff,bare flink (redigering ikke nødvendig da jeg har andre som kan gjøre dete). Taknemmelig for alle svar og tips jeg kan få. Det er mange av oss fotografer som gjør bryllup i Oslo, og som kan gi med f.eks cd med printrettigheter i prisen. De fleste studioer har fastpriser, mens vi frilanser ofte kan diskuteres litt med. De færreste vil gi fra seg uredigerte bilder, da man ikke har kontroll på hva andre gjør med de og allikevel forteller at det er du som har tatt de. Med cd med ferdigredigerte bilder kan derimot mange leve med. Men da blir nok fotoprisen noe høyere, i og med man har innteksttap på print. Om du skal bruke en student så anbefaler jeg deg å ta kontakt med Norsk Fotofagskole i Trondheim, der vil du finne flinke folk som sikkert kan hjelpe deg. Er du ute etter en som er ferdigutdannet så kan du jo f.eks sende meg en mail på [email protected] for et tilbud. Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå