Gå til innhold

Bryllup i Oslo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte vi Oslofolk kunne dele litt tips og liknne på denne linken. Så det var mange andre byer som har noe liknende.

Hvor skal bryllusfesten holdes?

Hvilken kirke?

Fotograf?

Frisør?

Make up?

Negler?

Hvor kjøpe brudekjole?

Catering?

Blomster?

Invitasjoner?

Transport?

osv osv

Hvor langt har dere kommet i planleggingen?

Kanskje vi kan dele gode og dårlige erfaringer.

Videoannonse
Annonse
Gjest oslobrud
Skrevet

God idé!

Jeg kan jo begynne med å skryte av DiiN. de er helt enestående på service. jeg har i all hovedsak snakket med Mari i kirkeveien, men både Marit (eier) og Ida (camilla collets vei) er veldig, veldig hyggelige.

Tenkte vi Oslofolk kunne dele litt tips og liknne på denne linken. Så det var mange andre byer som har noe liknende.

...

Skrevet

Fant dette tilbudet hos karl johan hud og kroppspleie.

Hva tror dere? Virker det som en god deal?

Brud

En Hudpleie Special med massasje av ansikt og nakke.(Bør tas en uke før bryllupet). Inkludert forming av bryn, èn prøvetime og make-up på den store dagen. Spør om våre spesialtilbud ellers for bruden! 3.5t/1900,-

Skrevet

Hei, jeg var også på Diin og fikk god hjelp, men de var veldig dyre i forhold til konkurrentene. (de samme kjolene)

Siw.

Gjest morrojenta
Skrevet

Noen som har bilder fra bryllup på risvollen? Eventuellt erfaring derfra. Hvordan er opplegget der? Lurer mye på maten og hvordan de ordner baren. Serveriengen hvor mange servitører pr gjest? Generellt alt som er verdt å vite. Vurderer å booke bryllup der.

Takk!

Skrevet

Er det noen som kjenner noen eller vet om noen som kan filme hele bryllupet i oslo ? Trenger ikke å være en proff, men en som kan filme sånn nogenlunde. Redigere har vi andre som kan ta seg av. Vil ikke spørre en av gjestene til å gjøre denne jobben for da blir ikke dagen den samme for denne personen. Tenkte kanskje på mediastudenter, eller f.eks en som er liker å filme som hobby.

Har ikke så mye penger bruke på dette egentlig. tenkte meg noen som kanskje kunne ta mellom 2000-3000 for jobben. Er det usannsynlig å få tak i tror dere? Noen som har noen tips?

Skrevet

Har noen vært i bryllup eller giftet seg på Sora Moria på Holmenkollen? Erfaringer og priser? Ligger fint til, men vet ikke om det er litt sånn hytte/bondestil. Blir glad for all info.

Skrevet (endret)

..

Endret av Tassie
Skrevet

litt over 1000 vil det si 1200-1300? så kommer det nok barregning i tillegg. Ja har sett litt på nettet og holmenkollen park hotel ser flottere ut som du sier. Likte ikke helt den laftede stilen på soria moria tror jeg. Men har ikke vært der slik som deg. Er kanskje smart å se seg litt rundt. Var du å kikket mange steder før du bestemte deg eller? Har egentlig satt 1000 kr pr gjes som max. Er sikkert mange fine steder i Oslo...jeg er bare litt blank på ideer. Vil jo prøve å få best mulig sted for pengene hehe:)

Skrevet (endret)

..

Endret av Tassie
  • 4 uker senere...
Skrevet

Noen med erfaringer fra butikken Brudekjolen på Egertorget? Jeg har aldri vært der ,men de sier de er norges største bryllupsbutikk! Har de andre ting enn klær? På hjemmesiden deres synes jeg de hadde bra leiepriser på herretøy. f.eks smoking ,med skjorte, vest, mansjettknapper osv for 1000 kr? Er det teit å leie antrekk til mannen? Noen som har gjort det, eller er det best å kjøpe nytt?

Vet også om andre som har spart 2-3000 kr på å kjøpe kjolen sin der....

Gjest gjestebrud
Skrevet
Noen med erfaringer fra butikken Brudekjolen på Egertorget? Jeg har aldri vært der ,men de sier de er norges største bryllupsbutikk! Har de andre ting enn klær? På hjemmesiden deres synes jeg de hadde bra leiepriser på herretøy. f.eks smoking ,med skjorte, vest, mansjettknapper osv for 1000 kr? Er det teit å leie antrekk til mannen? Noen som har gjort det, eller er det best å kjøpe nytt?

jeg så nettopp på sidene deres i sta og besluttet at jeg skal ta en tur bort for å se, nettopp på antrekk til brudgom. det var jo veldig billig, syns jeg.

og ang. hvorvidt det er teit eller ikke, å kjøpe antrekk til mannen, syns jeg ikke det. jeg holdt på å si "han kommer jo ikke akkurat til å slite ut en sjakett", men arresterer meg selv umiddelbart; som om jeg kommer til å slite ut brudekjolen min til 13.000,- :)

men jeg syns uansett ikke det er teit!

Skrevet

Mannen min leide antrekket sitt der. Fikk veldig god service, de var flinke til å finne størrelse som passet og de sydde om vesten fordi de ikke noe som passet til ham. Og prisen var helt grei, betalte ikke noe ekstra for tilpassingen.

Gjest Gjest_Fia_*
Skrevet

Vil gjerne høre hvilke steder i Oslo/Lillestrøm der du kan ta med eget drikke, men stedet i seg selv er i god stand.. trenger tips...

Skrevet

Hei! Vi skal ha bryllupsfesten på Bygdøy Roklubb. Her:

http://www.roklubben.no/article?aid=25

Tviler desverre på at det er så mye ledig til neste år, da det var nesten fullt da vi booket for noen måneder siden.

Vi betaler 18000 i leie av salen + 125 kr pr pers som inkluderer vask av lokalet etter bruk,damaskduker & damaskservietter, damaskduker i peisestuen, oppdekking av bordene,stearinlys, telys og kaffe inkl. melk&sukker, friske blomsteroppsatser til bordene. Maten koster 395 kr pr. pers hvis du velger å bruke deres kokk. Kuvertprisen vil da ligge på ca 745 hvis vi regner 80 gjester. I tillegg kommer drikke, men siden vi kan ta med alkohol selv har vi begynt å spare for lenge siden.

Mvh,

Kristin

Skrevet

Her er noen lokaler du kan ta med drikke selv kommer jo litt an på hvor mange gjester dere blir da.

Villa Lilleborg

Utleie: Fredag og lørdag kr. 2750, fra kl. 13.00 til 01.30. Hverdager kr. 2000.

Mat: Alt fra det helt enkle til det storslagne festbord. Villa Lilleborg bistår med mat. Man kan ta med drikkevarer selv, kaker og kaffe, snacks og det man måtte ønske.

Basert på at man selv dekker festbordet. Partytelt inkludert i prisen. Huset har alt av dekketøy, lysestaker og duker. Flere stuer, musikkanlegg, piano.

Solstua

www.solstua.info

Konferansesenter i tømmervilla fra 1905, høyt og fritt over Holmenkollen med panoramautsikt. Spisesal, peisestue og havestue med plass til inntil 48 personer. Mat leveres av Kreativ Catering med alt fra tapas og fingermat til full meny. Pris pr. kuvert fra kr. 238. Vin, kaker til kaffe og annet kan man ta med selv.

Disen gård

tlf. 22 15 26 84

Gammel bondegård fra 1830 med stor hage, drevet av Disengrenda borettslag. Selskapslokaler i første etasje. Spisesal med plass til 60, tre mindre stuer, glassveranda. Stort kjøkken. Leie fredag og lørdag kr. 2500. Halv pris på hverdager. Basert på at man tar med mat og drikke, rydder og vasker.

Roklubben på Bygdøy

www.roklubben.no

Leie av lokalet kr. 18 000. Kuvertpris for tre-retters middag fra 350-400 kroner. Drikke og servering kommer i tillegg, eller man kan ordne det selv. Kapasitet til 20-120 personer. Miljø: Maritimt, balkong med sjøutsikt, terrasse. Fredet festsal med veggmalerier og krystallysekrone. Peisestue.

Risvollen selskapslokaler

www.cederquist.no

Nordstrandshuset

Gjest Gjest_Lillemor_*
Skrevet

Hvor skal bryllusfesten holdes?

Hvilken kirke?

Fotograf?

Frisør?

Make up?

Negler?

Hvor kjøpe brudekjole?

Catering?

Blomster?

Invitasjoner?

Transport?

osv osv

Hvor langt har dere kommet i planleggingen?

Vi skal ha bryllupet i Holmenkollen kapell og fest på eckbo. vi så også på Risvollen, som er praktisk pga man kan ha med egen drikke, men vi synes spisesalen var litt for liten. er ikke plass til mer enn max 45 gjester, ihvertfall ikke i ett rom. det synes vi var litt dumt. men ellers er jo risvollen et veldig koselig sted.

Kjolen min kjøpte jeg på Kristins brudesalong på Lillestrøm. Superfornøyd! de er veldig hyggelige og flinke, og ærlige i tilbakemeldinger. Ikke like gode erfaringer med Agape; der sa de at alle kjolene jeg prøvde var fine, uansett om de Virkelig ikke var det...

invitasjoner vurderer vi å få laget på decorium, men har ikke helt bestemt oss ennå. blomster vet vi heller ikke. er det noen som har tips? VI gifter oss i mars, og vil gjerne høre om vinterblomster.. :)

og hva med frisør og sminke? det vet jeg heller ikke.....

Skrevet

Noen som vet om det er noe selskapslokale på Frogner Hovedgård? Eller noe mulighet for å leie noe der/ holde bryllup der? Er jo så fint der!

Skrevet

Noen som skal ha fyrverkeri i bryllupet?

Hadde kanskje vært fint med noen flotte raketter som en avslutning på kvelden når brudeparet skal dra. Men er dette lov hvis man sier i fra til brannvesenet osv. Hva med evt naboer i området? Noen som har peiling?

Skrevet
Noen som skal ha fyrverkeri i bryllupet?

Hadde kanskje vært fint med noen flotte raketter som en avslutning på kvelden når brudeparet skal dra. Men er dette lov hvis man sier i fra til brannvesenet osv. Hva med evt naboer i området? Noen som har peiling?

Vi kommer sannsynligvis ikke til å ha dette, men jeg har også vært inne på tanken. Eneste jeg vet er at det ikke er lov å skyte opp raketter innenfor Ring 2 på nyttårsaften, men det gjelder sikkert ellers også. Uansett må man søke om å få lov til å sende opp raketter utenom nyttårsaften. Skjema finnes på denne siden :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...