Gå til innhold

Hva mottar dere i barnebidrag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er vel noen alenemødre her? Jeg har prøvd utregneren til Trygdeetaten, men den gjelder bare for ett barn. Vil gjerne høre hva andre får, for å sammenligne.

Jeg vet ikke hva barnefaren tjener, men tror det er rundt 350 000. Selv tjener jeg 300 000. Han har dem ca annenhver helg, kanskje litt sjeldnere. Vi har to barn på 6 år. Jeg mottar stønad til barnetilsyn (SFO). Nå får jeg 2500 for begge i mnd fra barnefaren. Er det sånn ca riktig?

Hva får dere? Skriv gjerne inntekter også.

Videoannonse
Annonse
Gjest Mayamor
Skrevet

Vi hadde privat avtale og da betalte faren 1200,- for 1 barn.

Kunne krevd mere med hans inntekt og samvær, men at far har ok økonomi er viktig for barnets trivsel hos far.

Skrevet

Får 950 fra innkrevingssentralen. Han skulle betalt ca 1700. Får kanskje etterbetalt hvis innkrevingssentralen klarer å få inn pengene han skylder.

Skrevet

grovt regnet så får jeg vel 630 kr mnd. så det er jo virkelig noe å rope hurra for.

skal si mannfolkene slipper lett unna. 0 samvært å ingen så godt som ingen utgifter.

Gjest Gjest_Heisann_*
Skrevet

Jeg har en sønn på 14 år, studerer og tjener ca 100tusen i året, min eks tjener ca 350000 og skal betale godt over 3000 pr mnd med et samvær på 4-8 pr mnd, han har 3 barn til..

Jeg kan ikke si at jeg synes han slipper så lett unna..

Skrevet
Får 950 fra innkrevingssentralen. Han skulle betalt ca 1700. Får kanskje etterbetalt hvis innkrevingssentralen klarer å få inn pengene han skylder.

Ikke hvis han betaler etter at barnet har fylt 18. Da er det barnet som får alt, selv om du har "lagt ut".

Skrevet

Jeg får 3100 i månden for ett barn.

Skrevet

640 kr mnd. Slik har det vært i 11 år og det er helt greit. Jeg er så heldig at jeg har min datter boende hos meg så da er det slik jeg ser det min jobb å forsørge henne. Men han betaler flyreiser og kjøper mye klær til henne to ganger i året...som regel.

Samarbeidet er helt ok.

Min manns eks mottar ca 3000 i barnebidrag for to.

Skrevet

Jeg får bidragsforskudd på 950.

Far betaler ingenting utenom.

Gjest Gjest_Meg_*
Skrevet

Eks tjener 600 000. Jeg 300 000. To barn. Vanlig samvær. Jeg mottar 5700 pr mnd.

Skrevet

Vi har to barn barn, de er hos faren annenhver helg fra torsdag til mandag, og en dag den uken han ikke har helg. Vi deler itillegg ferier helt likt, dvs fire uker hver i sommerferien. Høst og vinterferie tar vi som det passer.

Han tjener litt mer enn meg, ca 320 000. Han betaler 2300 i mnd. Jeg synes det er litt lite, men riktig iflg kalkulatoren. Han betaler det meste av fritidsaktiviteter, og dyre klær som vintersko osv. Og så hjelper han til ekstra om det kniper så jeg ser ingen grunn til å be om mer bidrag.

Gjest Gjest_Bibbi_*
Skrevet

Lønn på 600.000 og 300.000 med 5.700 i bidrag hadde jeg også, men det viste seg å være feil siden jeg mottok støtte til barnetilsyn (64% av barnehageutgiftene). Får ikke du slik støtte?

Skrevet

jeg får 3800,- for 2 barn. han tjener vel max 300000,- og ser de 2 ganger pr år pga lange avstander. jeg får morstrygd.

Skrevet (endret)

Hva er morstrygd??? :klø:

Jeg får 1500 for 1 barn, far har samvær 2 hver helg fra fre til søn. Aner ikke hva han tjener....

Endret av LilleKylling
Gjest Gjest_tille_*
Skrevet

Jeg får 3200 i mnd for 3 barn, han har de 8 dager i mnd, pluss ferier. Han tjener 450000, og jeg 300000. Han bet ingenting ekstra, og jeg må t.o.m sende med sokker og truser når de skal være hos ham

Skrevet
Vi har to barn barn, de er hos faren annenhver helg fra torsdag til mandag, og en dag den uken han ikke har helg. Vi deler itillegg ferier helt likt, dvs fire uker hver i sommerferien. Høst og vinterferie tar vi som det passer.

Han tjener litt mer enn meg, ca 320 000. Han betaler 2300 i mnd. Jeg synes det er litt lite, men riktig iflg kalkulatoren. Han betaler det meste av fritidsaktiviteter, og dyre klær som vintersko osv. Og så hjelper han til ekstra om det kniper så jeg ser ingen grunn til å be om mer bidrag.

Litt lite? Når en ser hva han tjener og hva han betaler/gjør, så er jeg forundret over hva du mener.

Denne mannen har ikke mye igjen....

Skrevet
Litt lite? Når en ser hva han tjener og hva han betaler/gjør, så er jeg forundret over hva du mener.

Denne mannen har ikke mye igjen....

Enig. Her er det ikke mye å klage over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...