Gå til innhold

God og sunn frokost ?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Milla_*
Skrevet

hei dere,

er på slanker'n og har hittil gått ned 4 kilo på 4 uker. Har spist omelett til frokost, da jeg har lagd opp denne dager i forveien, og bare varmer i mikron. Men nå er jeg lei omelett, og golder å på å gå fra lavkarbomat til litt mer vanlig sunn mat.

Noen gode frokost-tips til meg? Er åpen for alt fra frokostblandinger til gode knekkebrød til smoothie..

Råd? (må være sunt, da)

Skrevet

Jeg pleier å spise havreknekkebrød med avocado, oregano og cherrytomater (evt litt fetaost på toppen hvis jeg har).

Ellers liker jeg å lage smoothie av den frukten jeg har tilgjengelig. For tiden har jeg veldig dilla på kiwi. Kjører den i blendern med dewland-juice, som regel pasjonsfruktjuice eller guava. Den inneholder ikke sukker. Du får kjøpt den på innvandrerbutikker. Frokostblanding lager jeg selv (4korn, havregryn, hvetekli, solsikkefrø, linfrø, sesamfrø + kanel i ovnen i 20-30 min på ca 100 grader. Rører hvert 5-6 min.) På denne måten blir den litt crunchy og ikke dvask og j*****. Spiser den med skummet melk eller blåbær biola. Liker også å ha grønne druer oppi.

Det er mine utgangspunkt, så kan man jo trikse og mikse som man vil, det er i allefall mektig godt! :sol:

Gjest Deception
Skrevet

For tida har jeg dilla på havregrøt, laget med fiberhavregryn, vann, rosiner og litt salt. En litt mer fancy versjon får du ved å tilsette linfrø og solsikkefrø i tillegg.

Skrevet

Jeg spiser ofte smoothie med frokostblanding til frokost, føler ikke alltid for alt arbeidet med å tygge. :) Lager vanlig smoothie med frosne bær, litt yoghurt naturell og jus, men har i et par ss med frokostblanding som jeg lar bli myk før jeg blender. For og greit egentlig.

Skrevet

Jeg spiser Fibberrik Solsikke både til frokost og lunsj. Jeg synes det er godt, særlig med cottage cheese og tomat/agurk + evt kjøttpålegg. Godt med leverpostei og agurk også. Kalorimessig inneholder 4 Fiberrik like mange kalorier som 1 brødkive, så her kan man spise seg god og mett!

Gjest Kristin_
Skrevet

Raskt (om kanskje litt kjedelig)

havregryn + vann + inn i mikro = frokost på under 2 min :)

Du kan selvsagt ha mer stæsj i den om du vil

Skrevet

Jeg spiser yoghurt naturell med linfrø, havrekli og av og til litt solsikkefrø i.

Gjest prestekrage
Skrevet

Biola (sviske eller jordbrær) med nøtter/tørket frukt (anbefaler Bama sin Energi Mix)

Biola med Kellogs AllBrand

Skrevet

elsker frokosten min ; halv grapefrukt + husmanns grovt knekkebrød med LITT lett majones, kokt skinke, ekstra lett ost, agurk og litt salt.. nam,nam! ellers er rugsprø med magerost, tomat og litt salt og pepper supert! ikke så veldig hokus pokus, men veldig lettvint og godt

Gjest Gjest_Julie_*
Skrevet

Sunne frokostblandinger uten sukker, men med fersk banan/mango/kiwi/eple/pære, yoghurt og rosiner. :popcorn:

Skrevet

30 gram av Fedon L sin frokostblanding som heter Musli. Den finnes i velassorterte butikker. Blandes med et beger lettyoughurt, gjerne blåbær. Metter godt og er sunt!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...