Gå til innhold

Bergamo/Milano

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Milla_*
Skrevet

Vi vurderer reise til Milano/Bergamo i vinter - bare en langhelg.

Men så er målet vårt litt juleshopping, da - og vi lurer på om dette er et egnet sted? noen som vet og har erfaring med plassene?

Gjest _Leela_
Skrevet

Ja, jeg har vært der. En kald og våt vinterhelg for litt siden. Men hadde ei veldig fin helg for det.

Bergamo var veldig koselig, iallefall den gamle delen av byen, jeg mener den er vel verdt et besøk. Vi endte opp med å bo i Bergamo og så ta toget til Milano, tok vel et sted mellom 30 og 60 minutter. Milano var også greit, ikke så grått og kjedelig som jeg hadde forestilt meg. En del å se, domen er vært et besøk (og deriblant en tur opp på taket), vi var også på museum grunnet været + vandret så mye rundt som været tillot. Og det skal vel la seg gjøre å shoppe der nede, vi shoppet ikke så mye da dette ikke var hensikten med turen, men mange butikker i alle prisklasser. Må ellers si at jeg ble litt overrasket over "mote"gata, dvs der alle de kjente designerbutikkene ligger. Hadde sett den for meg som mye mer fasjonabel, men var i grunn grå og traffikert, men butikken lå nå der.

Gjest lillagubban
Skrevet

Jeg bodde i Milano som yngre og syntes det er en ganske fin by egentlig :) Mye kultur og mye mote, men også en del kjekke kjedebutikker som er gøy å julehandle i. Bergamo er også en veldig koselig by, men husker det var så kaldt der når jeg var der sist at jeg har dårlige minner :ler:

Tror jeg må reise tilbake til Milano en tur igjen med venninner for å se hvordan det er å være der når man ikke er 12år og lei av å gå i kjedelige damebutikker!

Gjest Gjest_hasse_*
Skrevet

Kan ihvertfall fortelle at det ligger et OK kjøpesenter i gangavstand (nesten rett over veien for terminalbygningen) fra Orio al Serio-flyplassen (den Ryanair bruker) i Bergamo.

Gjest Gjest_Turisten_*
Skrevet
Vi vurderer reise til Milano/Bergamo i vinter - bare en langhelg.

Men så er målet vårt litt juleshopping, da - og vi lurer på om dette er et egnet sted? noen som vet og har erfaring med plassene?

Hei jeg kommer derfra nå. Om du bare reiser til Bergamo/MIlano for å shope. er nok Milano et ok sted å være.

Men ønsker du å reise dit for å oppleve Italia vil jeg på det høyeste anbefale gamle Bergamo. En atmosfære av historie henger i luften,for ikke og snakke om kirkene:-)

På denne tiden er været som her, bare litt varmere:-)

Ønsker deg en god reise:-)

• 4 uker senere...
Skrevet

milano er veldig koselig. skaff deg en god guidebok så vil du få se at det rustikke sør-italienske også finnes der. å tusle ned fra corso como via brera og til duomo området med alle de store shoppingggatene er kjempekos. Masse små og trivelige butikker og cafeer. utelivet er også veldig bra om du vet hvor du skal gå ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...