Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

ÅÅÅÅHHH! Jeg blir GAL av dette!!

Mensen er to dager for sen og jeg VENTER... Hadde litt trua denne gangen siden den er forsinka, så jeg tok en cb-test i morges bare for å bli skuffa. En eneste strek... Men små blå "prikker" på oversiden. Ikke lett å få noe ut av det. Går ut i fra at en blå strek er en strek og ikke prikker og at testen er negativ IGJEN!

Nå har vi prøvd i snart et halvt år. Mange har måttet holde ut lenger enn oss, med alt det medfører av påkjennelser og så har vi de som treffer på første: uansett om det var et "forsøk" eller ikke. Jeg er vant til å få ting som jeg vil ha det og jobber hardt for det. Men dette føler jeg meg helt maktesløs over.

At det skal være så vanskelig da???

Ikke noe spørsmål fra min side, men et utbrudd og en måte å få ut gruff!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:troest::klemmer:

Du setter ord på det mange prøvere føler, tror jeg.

Gir deg en klem, jeg.Du skal se at i neste mnd. sitter`n og du får en fin pakke i maven til jul.

Jeg har ikke fulgt med deg....og prøvelsene dine, men krysser fingre for deg fra nå av :)

Vi er i gang med å prøve oss til nr. to.Jeg er snart 35 år og jeg må si at det er en prøvelse for følelseslivet.

Vi har kommet inn i PP3...fikk mensen i går i PP2 og hadde bare lyst til å mure meg inne på badet og grine.

Men så har vi ikke fått gjort alt etter boka heller, ettersom han var bortreist den helgen jeg hadde EL.

Så vet jeg at det er mye som skal klaffe og at sjansene er mindre nå enn da vi fikk Lillegull for over tre år siden.

Så derfor er jeg mye mere desperat nå enn første gangen.

Da ble jeg gravid med EN gang....håpet litt på det denne gangen også men...

Det er bra vi kan lufte all frustrasjon her inne...og heldig vis finnes det masse hjelp å få om det blir litt vanskelig...

Klem Guapa`n

Skrevet

Du setter ord på ting jeg også føler på...:sjenert:

:klemmer:

Skrevet

Vi har prøvd i et år nå, og fortsatt ingen spire i magen.

Har bestemt meg for at om det ikke skjer noe før jul nå så vil jeg bli utredet....

Det er møkkatrist!!!!!! :(

Skrevet

Og så setter vi alle i gang da. Skriver hei til alle her inne og annonserer at NÅ skal vi også begynne å prøve! Vi er lykkelige og superspent på hvordan det skal bli å være gravid. Vi lurer oss inn på siden for "gravid og småbarn" tenker ut praktiske løsninger for den nye situasjonen familien vil komme i. Hvor skal barnet sove, hvordan blir det med penger og lønn og fritid... Jeg har sett alle episodene av "jordmødre" på nrk nettv og nesten lest ut en bok om svangerskap.

Hehe, men det er jo så GØY også. Å gå og glede seg...

Vi var enige om det fra begynnelsen at vi har det ikke travelt. Går det så går det og tar det tid så gjør det det. Vi ville ikke sette i gang med timpelanfestet sex. Yeah right... "Til helgen, kjære, må vi sette av tid. Jeg tror det er eggløsning da!!". Men vi klarer fortsatt å kose oss med sex. Det har ikke blitt teknisk enda. Med bare den og den stillingen og å stå på hodet etterpå. Men man kommer veldit etterhvert også... Hvis man venter lenge nok.

Men når det er sagt...

Like greit at det ikke gikk på første forsøk for min del. Tanken på å kaste p-pillene i søpla var fremmed for meg. Jeg var usikker på om dette var noe jeg virkelig var klar for og ville. Det var han som kom med forslaget om barn først, nemlig... Så jeg ble litt slengt inn i det. Fordi vi har måttet vente litt, har jeg fått tid til å bli klar selv også. Å lese bøker, på nettet og se tv om barn og graviditet har hjulpet meg til å sette meg inn i hva dette går ut på.

Jeg har savnet en slik tråd her inne på prøver-forumet... Det blir fort valdig teknisk snakk. Dette temaet er jo forbundet med mange følelser også...

KLEM til alle dere prøvere! Vi klarer det til slutt :klemmer:

• 5 uker senere...
Skrevet

Ser at det er lenge siden denne tråden ble skrevet i, men likte den godt:) Deilig å få ut litt følelser også:) Selv om vi nå bare er i pp2, blir jeg helt gal! SAitter og tenker på alt som kan være galt, siden det ikke klaffet første gangen, selv om jeg veit at det vanligvis tar tid. Jeg blir så utålmodig, og tenker ikke på annet, selv om vi sa at vi skulle bare ta det som det kommer, ikke masse temping og testing og sånn.. Lettere sagt enn gjort.

Vi har ikke fortalt til noen at vi prøver, så det er godt å ha andre i samme situasjon her å lufte ut til:) Vi fant ut at vi ikke orker alle spm og masing om når vi får det til osv. Og det er jo koselig med denne hemmeligheten for oss selv:) men vi klarer nok ikke holde oss lenge den dagen det er to blå streker;)

Lykke til alle prøvere! Satse på at den sitter denne pp.

Skrevet

vi er bare i pp2 som nesten ble avlyst på grunn av hektisk reising med jobben for begge. Forstår utålmodigheten, jeg blir også fort utålmodig, men ventet i første omgang nesten et halvt år på å få tilbake mensen etter pilleslutt, så tror at det kan ta litt tid før spiren sitter her... men jeg har ikke peiling på hvor lang tid det er vanlig at det tar!

Viktig å tenke positivt i alle fall, og kanskje ikke bare :humpe: i den perioden hvor sannsynligheten er størst?

I tillegg har jeg hørt at intensiv bruk av ibux (ibuprofen) virker preventivt, men det var det sikkert bare jeg som ikke visste fra før

Skrevet

I tillegg har jeg hørt at intensiv bruk av ibux (ibuprofen) virker preventivt, men det var det sikkert bare jeg som ikke visste fra før

Skrevet

har øvet i 2 år nå..... og håper hver dag at det klaffer snart.....

holder på med akupunktur i tillegg....

så vi krysser fingrene

Gjest Gjest_frk.fryd_*
Skrevet

:klemmer: Denne er til alle her inne.

Synd å si det men jeg er glad det er andre som har det like fælt som meg.

Nå skal vi inn i pp 3 og frustrasjonen over det hekkans besøket av TR kan ta motet fra hvem som helst.

Denne gangen var jeg så skuffet over at mensen kom at jeg begynte å gråte.

Og bedre ble det jo ikke da jeg så hvor lei seg min mann ble.

Men samtidig godt å vite at det går inn på han også.

Det er mange av dere som skriver hva dere føler og hvordan dere reagerer, men lurer litt på hvordan mennene deres reagerer?

Lykke til alle sammen!!

third time is a charm I hope!!! :love:

Skrevet (endret)

Vi prøvde i ca 9 mnd, men da satt den. Ikke fortvil etter noen få pp, legen min sa at det var helt normalt å prøve minst ett for veldig mange par.

Endret av Caramba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...