Gå til innhold

Finnes ikke fargen LATTE lenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Overskriften sier det meste...

Finnes det evt en annen farge som har "overtatt"? Som altså er lik, men med et annet navn?

Skrevet

Brunt for eksempel ?

..og det heter ikke "fersken" heller, men oransje !!

Gjest Elastica
Skrevet

Jeg kjenner ikke spesifikt til fargen latte, men vet at alle farger har en fargekode, som angir blandingsforholdet i akkurat den fargen. Det betyr at dersom du kjenner til denne koden, kan fargen når som helst blandes i malingsbutikken.

Skrevet

Finnes gjør den helt sikkert, siden alle farger, som Elastica sier, har en fargekode. Stikk innom en fargehandel og be dem søke opp fargenavnet i datasystemet. De vil da høyst sannsynlig finne ut hvilken fargekode det er snakk om selv om fargen ikke lenger finnes på noe fargekart.

Så vidt jeg vet har også dette vært en voldsomt populær farge i lengre tid, så det er ikke utenkelig at noen her inne har fargekoden og kan legge den ut.

Skrevet

Jovisst finnes den. Vi har nettopp malt alle soverommene i sokkelen med denne fargen.

Skrevet

Joda.

Malte med latte for under et år siden jeg.

Bare å si at du skal ha latte til de som blander maling. Har aldri sett den malingen på et fargekart hvis det var det du tenkte på.

Har inntrykk av at både latte og cafe latte er populære for tiden.

Skrevet

Trenger den til å fikse på noe her i det nye huset vi har flyttet inn i. Forrige eier har sirlig skrevet opp hvilke farger de har brukt, glansgrad og greier. Men da jeg stakk innom Jernia i går sa dama der at Latte ikke lenger fantes. :klø: Jeg hadde ikke tid til å dille noe mer med det der og da.

Skrevet
Overskriften sier det meste...

Finnes det evt en annen farge som har "overtatt"? Som altså er lik, men med et annet navn?

Jeg har også hørt om latte-fargen. Spør på butikken du skal handle maling med du. De vet sikkert.

Skrevet
Har inntrykk av at både latte og cafe latte er populære for tiden.

Har skjønt at mange bruker/brukte den. Det gjør meg ingenting. Om noen skulle legge merke til at vi har kjøkkenet vårt i fargen LATTE, så er det helt i orden for meg. ;)

Skrevet
Men da jeg stakk innom Jernia i går sa dama der at Latte ikke lenger fantes. :klø:

Klart den finnes! Nå kan man imidlertid få de merkeligste svar i en fargehandel en lørdag med ekstrahjelper på jobb :sjenert: ...

Gjest Elastica
Skrevet

...for øvrig rart at de sier at fargen "ikke finnes" - all den tid ingen farger "finnes" siden de til enhver tid blandes opp i butikken. Det er ikke sånn at de har femten liter med latte liggende på lager.

Skrevet

Jeg måtte bare sjekke om jeg husket riktig, og ganske riktig, "Latte" er en Butinox farge som leveres av Scanox. Når det demrer litt mer, mener jeg også å huske at "Latte" er den samme fargen som Jotun kaller "Lys Antikk" og den har fargekode NCS 0802-G98Y. Vil du være helt sikker, så tar du en telefon til Scanox i morgen.

Skrevet

5501 Latte finnes så absolutt. (5501 er standardnummeret).

Og som Leo sier så er 471 Lys Antikk akkurat lik med Latte.

Skrevet

Nei, fargen latte finnes ikke mer.

Den vil heller ikke være å oppdrive de nærmeste årene.

Den er rett og slett brukt opp fordi snart 90% av alle hjem i Norge er malt i latte.

Finn en annen farge - plis!! :pls:

Skrevet
...for øvrig rart at de sier at fargen "ikke finnes" - all den tid ingen farger "finnes" siden de til enhver tid blandes opp i butikken. Det er ikke sånn at de har femten liter med latte liggende på lager.

Det skjønner da jeg også!!

Annonse
Skrevet
Nei, fargen latte finnes ikke mer.

Den vil heller ikke være å oppdrive de nærmeste årene.

Den er rett og slett brukt opp fordi snart 90% av alle hjem i Norge er malt i latte.

Finn en annen farge - plis!! :pls:

Tenk at noen bryr seg så vanvittig på hva jeg (eller alle andre) har på veggene sine hjemme!! :sjokkert:

Men for all del, vi er forskjellige, fint at du har funnet deg unike farger til alle dine vegger. Så lenge latte funker her, så gidder ikke jeg male om igjen de første årene. (Nettopp flyttet inn.)

Skrevet
Jeg måtte bare sjekke om jeg husket riktig, og ganske riktig, "Latte" er en Butinox farge som leveres av Scanox. Når det demrer litt mer, mener jeg også å huske at "Latte" er den samme fargen som Jotun kaller "Lys Antikk" og den har fargekode NCS 0802-G98Y. Vil du være helt sikker, så tar du en telefon til Scanox i morgen.

Takk for hjelpen Leo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...