No Shorty Skrevet 7. oktober 2007 #1 Skrevet 7. oktober 2007 Jeg trenger oppskrift til baby-tøffler i skinn med pels. Jeg har to nære venninner av typen min som venter barn utpå våren og jeg har lyst til å lage tøffler i skinn til dem... Problemet er at jeg ikke finner noen oppskrift noe sted... Jeg har sett i alle hobbybøkene jeg har og mamma har sett i sine, men vi har ikke funnet noe... Er det noen som har erfaring med dette??? Eller forslag om hvor jeg skal lete? Mønster eller oppskrift? Jeg har bare lyst til å gi de små noe de bare kan få av meg (med tanke på at de er håndlagede av meg) fordi jeg skal bli skomaker når jeg er ferdig utdannet... Jeg har bare lyst til å gjøre noe spesielt..
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2007 #2 Skrevet 7. oktober 2007 hmm. moren min lagde sånn for et par år siden. dvs lammeskinn som er sydd til tøffler, og så er ulla klippet til inni slik at det er plass til foten.. de er vanvittig gode.. hun lagde også et par i str. 2 år eller noe slikt, tror hun gikk på skinnkurs jeg og at hun fikk mønstrene der.. jeg hadde kasnkje sjekket nærmeste husflidsutsalg hvis jeg var deg, selv om de ikke har mønstrene kan de sikket fortelle deg hvem du skal spørre.... lykke til
No Shorty Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 8. oktober 2007 okai... jeg får høre litt rundt... Det kan jo ikke være vanskelig...
Grooo Skrevet 10. oktober 2007 #4 Skrevet 10. oktober 2007 Her er direktelink til ohelene sine skinnsko: http://ohelene.net/sko/ohelenesko.pdf De er helt supre!
No Shorty Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 11. oktober 2007 takke, takk, takker... :smile:
Grooo Skrevet 12. oktober 2007 #6 Skrevet 12. oktober 2007 Ellers er det mønster på fine tøfler i det nye KK jul har jeg hørt, Tilda-mønster som er fra den nye Tilda-boken. Fine å sy i ullfilt. Kanskje det går med ull også? Så det i bloggen til Den gode feen
No Shorty Skrevet 14. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 14. oktober 2007 okai jeg må komme meg i burikken i morra og kjøpe kk!! Så skal jeg sammenligne, og kanskje prøve begge deler... Tusen takk for hjelpen... Jeg har ennå ikke helt lært meg å leite etter sånne ting...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå