Fakse Skrevet 6. april 2003 #1 Skrevet 6. april 2003 I går hadde vi lammelår til middag, og i min frykt for at det skulle bli for lite lagde jeg både forrett og masse tilbehør. Derfor ble det selvfølgelig alt for mye. Har nå liggende over et kilo kjøtt i kjøleskapet, og lurer litt på hva jeg kan gjøre med det. Kan jo selvfølgelig varme det opp igjen, men vil gjerne ha noen litt mere kreative forslag.
Gjest Tristessa Skrevet 6. april 2003 #2 Skrevet 6. april 2003 Sandwich med ruccola og andre gode grønnsaker på, pytt i panne eller som ingrediens i suppe?
Gjest *Perser* Skrevet 6. april 2003 #3 Skrevet 6. april 2003 Hei Ragnhild :-) Hva med Lapskaus? Det er jo så godt med det... men det er kanskje for mye kjøtt for lapskaus da... men det er såååå godt *Klem*
Gjest Kinga Skrevet 6. april 2003 #4 Skrevet 6. april 2003 Lammekebab: Lammekjøtt skåret i små biter, varmes Hjemmelaget chilisaus (tomatsaus/tacosaus, chilikrydder) Hjemmelaget hvitløksdressing (youghurt/rømme, hvitløk, salt og pepper) Bland kuttet løk og finhakket persille med en sprut olje over Hakket salat (den man liker best) For den modige: Syltet grønn chili i skiver Det hele puttes i varme pitabrød Går du i en sjappe som selger arabisk, persisk mat/mat fra Midt-Østen/Tyrkia/Marokko, finner du garantert gode krydderblandinger du kan bruke til å marinere lammekjøttet i, eller bruke i chilisausen. Vibeke
Fakse Skrevet 8. april 2003 Forfatter #6 Skrevet 8. april 2003 I går ble det lammekjøtt stekt med godt krydder, salat, tomat og tzatsiki i pitabrød. Nam!! Takk for tipset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå