Gjest gjest nå Skrevet 7. oktober 2007 #1 Skrevet 7. oktober 2007 Inspirer av en anne tråd må jeg bare få høre hva dere mener om denne situasjonen. Min mann har to brødre, foreldrene er døde. vi har to sønner, den en broren har to døtre. Med andre ord en liten familie. Nå skal den minste av jentene dåpes. Svigerinnen min tok meg til sides for et par uker siden og sa at de ikke hadde tenkt å invitere vår minst som er 3 år fordi de hadde så dårlig plass. De skulle invitrer så mange venner så det ble derfor ikke plass til han! Dessutten så ble det litt vanskelig i forhold til at alle vennene ikke hadde med barna sine. Det ble vel litt urettferdig i forhold til disse barna..... Jeg ble kjempe lei meg....de har to fettere på faren sin side, og så skal ikke minstemann få komme. Han er en oppvakt liten kar og kommer til å bli så lei seg. jeg har bestemt meg får å takk nei, si at vi ikke har fått barnevakt.
Rosalie Skrevet 7. oktober 2007 #2 Skrevet 7. oktober 2007 Det der er noe av det dummeste jeg har hørt, og jeg hadde kommet til å takke nei, men ikke med noen unskylding, men sagt hvorfor dere ikke kommer - nemlig at de ekskluderer ett av barna deres. For øvrig kan ikke dåpsbarnets fetter sammenlignes med barna til foreldrenes venner.
Gjest Pet Skrevet 7. oktober 2007 #3 Skrevet 7. oktober 2007 Herregud, så mye tull folk finner på. Si at dere ikke kommer hvis dere ikke får ta med begge barna, det får hun bare tåle og høre.
Gjest Marillia Skrevet 8. oktober 2007 #4 Skrevet 8. oktober 2007 Er det mulig? Her hadde jeg sagt at jeg synes det er rart å be bare det ene barnet, og at guttene er tross alt søskenbarn til dåpsbarnet.
Gjest celine Skrevet 8. oktober 2007 #5 Skrevet 8. oktober 2007 Næmmen i alle dager!! Tror nok ikke jeg hadde brydd meg med å komme dersom ikke begge barna mine ble invitert også! Ærlig talt - syns det var ufint, jeg
Gjest =tentacle= Skrevet 9. oktober 2007 #6 Skrevet 9. oktober 2007 Jeg hadde også takket nei. En treåring skal slippe å være den eneste som ikke er velkommen til dåpen, når storebror får komme. Jeg tror ikke jeg ville skrønet på meg barnevaktmangel, jeg tror jeg ville sagt at vi ikke ville sette bort minsten, som er stor nok til å skjønne at han blir ekskludert, for at vi andre var invitert i selskap.
Gjest Gjest_Goro_* Skrevet 9. oktober 2007 #7 Skrevet 9. oktober 2007 Hmmm,merkelig at bare èn av barna blir invitert??!! Iallfall siden det er så liten aldersforskjell mellom dem!! Da hadde det hørtes bedre ut i mine ører om ingen av dem ble invitert... Nå er det jo sånn at ikke blod er tykkere enn vann for alle,og mange har et utvisket skille mellom det å være i familie - og det å være nære venner... (Jfr at det ikke er rom for at venner får ta med barna sine)
Årets gjøk Skrevet 9. oktober 2007 #8 Skrevet 9. oktober 2007 Kan du spørre om å få overlate din egen plass i selskapet til minstemann? Da slår du to fluer i en smekk. Sønnen din får kake, og du slipper å tilbringe en hel dag sammen med disse kjipingene. Tenk hvor mye gøy du kan finne på alene mens resten av familien er i selskap. Sønnen din tar jo også mye mindre plass enn deg, så det bidrar også til å løse plassproblemene.
Betsy Skrevet 9. oktober 2007 #9 Skrevet 9. oktober 2007 Merkelig oppførsel! Jeg hadde nok også sagt rett ut at det ikke er aktuelt å komme uten minstemann.
Gjest Don Giovanni Skrevet 9. oktober 2007 #10 Skrevet 9. oktober 2007 Jeg hadde takket dem for en ypperlig undskyldning til å slippe å komme
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå