Cupcake Skrevet 7. oktober 2007 #1 Skrevet 7. oktober 2007 Min mann og jeg har et førstehjemslån. Min mann står som hovedlåntaker, jeg står som medlåntaker. Vi har veldig lyst til å kjøpe oss ett større hus, men det vil jo si at vi må låne mer, og da gjør om på førstehjemslånet. Er det noen mulighet for at hvis jeg står som hovedlåntager på vårt nye lån at det nye lånet også kan være et førstehjemslån? Noen som vet noe om dette?
L79 Skrevet 7. oktober 2007 #2 Skrevet 7. oktober 2007 Jeg tror ikke det fungerer på den måten, men det er jo lov å prøve seg. Bakgrunnen for min uttalelse er at jeg har refinansiert boliglånet mitt til en annen bank. Der fortalte de at jeg egentlig ikke kvalifiserte til kriteriene for førstehjemslån fordi det kun gjaldt første gang man tok opp lån på første bolig. Jeg antar at så lenge du står som medlåntaker så har du brukt din sjanse. Samtidig så er bankene klare for å låne ut penger så det enkleste er å spørre. Lykke til !
Gjest Blondie65 Skrevet 7. oktober 2007 #3 Skrevet 7. oktober 2007 Nei. Ingen av dere får førstehjemslån igjen.
Oliven Skrevet 8. oktober 2007 #4 Skrevet 8. oktober 2007 Jeg har hatt førstehjemslån, men da vi kjøpte hus nå er det sambo som står som hovedlånetaker og jeg som medlånetaker. Vi har førstehjemslån.... Men jeg får ikke det som hovedlånetaker igjen. dnbnor bruker vi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå