Lille meg :) Skrevet 7. oktober 2007 #1 Skrevet 7. oktober 2007 Vi har nettopp kjøpt vår første leilighet og ser etter en sofa. Vi har nå sett på en type hjørnesofa som vi liker veldig godt, men klarer ikke helt å bestemme oss for hvilken type stoff vi skal velge. Samboeren min har satt sin elsk på en beige sofa i mikrofiber fordi den er så myk og gir en varm følelse. Er enig i dette, men syntes samtidig det ser litt merkelig når stoffet går i alle retninger. Jeg liker derimot en mørk stoffsofa, rett og slett fordi den ser pen ut I tillegg til dette har vi funnet en sofa i mørkt brun skinn som også er veldig fin og det er jo veldig praktisk. Men denne blir liksom ikke så lun og god å sitte på, men ser veldig stilig ut. Hvordan type sofa har du valgt. Hvorfor og er du fornøyd med valget. - Ubesluttsom
Gjest lillebøll Skrevet 7. oktober 2007 #2 Skrevet 7. oktober 2007 Hadde beige microfibersofa. Ikke bra i kombinasjon med barn. Ellers fantastisk. Har nå lysgrå grov stoffsofa. Heller ikke perfekt med barn Skinnsofa er for de som liker å fryse
Bokormen Skrevet 7. oktober 2007 #3 Skrevet 7. oktober 2007 Jeg hadde sett meg ut en nydelig stoffsofa fra Slettevold, og var helt bestemt på at jeg skulle ha denne, og jeg skulle ABSOLUTT ikke ha skinn.... dette var heeelt til jeg tilfeldigvis dumpet over den PERFEKTE sofaen i en butikk jeg var for å handle noe annet Nå har vi en utrolig stilig, litt retro, mørkebrun skinnsofa, og er kjempefornøyd!
Bokormen Skrevet 7. oktober 2007 #4 Skrevet 7. oktober 2007 Hadde beige microfibersofa. Ikke bra i kombinasjon med barn. Ellers fantastisk. Har nå lysgrå grov stoffsofa. Heller ikke perfekt med barn Skinnsofa er for de som liker å fryse Er enig i at skinn er litt mer "kjølig" enn stoffsofaer, men jeg er heldigvis ganske varm av meg, og har mange gode pledd... hehe
Infinity Skrevet 7. oktober 2007 #6 Skrevet 7. oktober 2007 Vi har begge deler. Jeg syns det er mest kos å sitte i stoffsofaen, mens skinnsofaen er helt super til å spise lørdagsgodt og drikke vin i . Det tar heller ikke så lang tid før skinnsofaen blir "temperert", og da er den( nesten) like behagelig som den andre sofaen.
Gjest s.n Skrevet 7. oktober 2007 #7 Skrevet 7. oktober 2007 Stoffsofa, og kjempefornøyd! Jeg og samboeren så ved en tilfeldighet sofaen kun få måneder inn i forholdet, og bestemte der og da at den vil vi ha hvis vi flytter sammen... Har hatt den i halvannet år nå, og angrer ikke et sekund (gikk en stund fra vi så den til vi kjøpte den). Fin og god. Kunne aldri hatt skinn - kaldt å sitte på med shorts, og for glatt hvis en vil støtte seg opp med pute. Glatt microfiber ville jeg nok gått og rettet på hele tiden - glattet stoffet i riktig tretning, så det er heller ikke noe for meg...
Gjest Elastica Skrevet 7. oktober 2007 #8 Skrevet 7. oktober 2007 Vi har for øyeblikket stoffsofa i lys gråbeige farge. Ingen god kombinasjon med tre gutter. Derfor venter vi på skinnsofa vi har bestilt. Den ser slik ut, bortsett fra at den er i sort skinn. Jeg tror skinn er det mest varige, og angrer på at vi ikke satset på det da vi kjøpte sofa for åtte år siden.
Drua Skrevet 7. oktober 2007 #9 Skrevet 7. oktober 2007 Microfiber er noe dritt! Vår fyller fire år i januar, men den ser ut som om den er fjorten. Slitt, stygg, nedsittet, stoff som har rynket seg på sitteputene på en ikke-sjarmerende måte, tiltrekker seg støv, flekker som ikke går av, osv osv.
Imax Skrevet 7. oktober 2007 #10 Skrevet 7. oktober 2007 Hm, vi har microfiber, er veldig fornøyde (men har ikke hatt den i 4 år enda da). Vår er mørk koksgrå, så man ser ikke flekker så godt. Jeg hater skinnsofa, helt pyton om someren med shorts!
Gjest Elize Skrevet 7. oktober 2007 #11 Skrevet 7. oktober 2007 Vi har skinnsofa og jeg er kjempe fornøyd. Blir nok å kjøpe en dyrere skinnsofa når vi kjøper større leilighet. utrolig lettvindt å holde rent.
Gjest Gjest_karianne_* Skrevet 7. oktober 2007 #12 Skrevet 7. oktober 2007 Vi har skinnsofa og eg kunne ikkje tenke meg noko anna. Den er fin å sjå på og god å sitte i.
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2007 #13 Skrevet 7. oktober 2007 Sort skinnsofa, ganske så fornøyd med den... siden vi har små unger.
Arkana Skrevet 7. oktober 2007 #14 Skrevet 7. oktober 2007 I stuen har vi to sofaer i kremfarget mikrofiber og i kjellerstua en sofa i rødbrunt skinn. Mikrofibersofaene er helt klart penest og se på og mest behagelig. Jeg tenkte at lys mikrofibersofaen var upraktisk med tanke på flekker, men da mannen sølte ketchup (!) på den og jeg med enkelhet kunne tørke det helt bort med mikrofiberklut og litt zalo har jeg endret mening om det.
Gjest Tex Skrevet 7. oktober 2007 #15 Skrevet 7. oktober 2007 Vi har skinnsofa, jeg hater de intenst, men gubben er strålende fornøyd. Men vi har avtale om at i det øyeblikket jeg finner en sofa jeg vil ha (er litt kresen) skal den gamle UT. Jeg gleder meg. Noen som vet om en pen vinkelsofa?
Gjest *smak* Skrevet 7. oktober 2007 #16 Skrevet 7. oktober 2007 Vi har stoffsofa i beige, to 3 setere, er fornøyd med den og utrolig nok er det ikke flekker på den heller.
Nabodama Skrevet 7. oktober 2007 #17 Skrevet 7. oktober 2007 Jeg hadde sett meg ut en nydelig stoffsofa fra Slettevold, og var helt bestemt på at jeg skulle ha denne, og jeg skulle ABSOLUTT ikke ha skinn.... dette var heeelt til jeg tilfeldigvis dumpet over den PERFEKTE sofaen i en butikk jeg var for å handle noe annet Nå har vi en utrolig stilig, litt retro, mørkebrun skinnsofa, og er kjempefornøyd! Har du bilde? Er på utkikk etter noe det samme
Gjest nextlife Skrevet 7. oktober 2007 #18 Skrevet 7. oktober 2007 Hvordan type sofa har du valgt. Hvorfor og er du fornøyd med valget. - Ubesluttsom Har lys beige microfibersofa 2+3, kjøpt på Skeidar for 4 år siden. Den er fortsatt spenstig i putene, og flekker er blitt fjernet med shampo ( følger bruksanvisninga) og har også kjøpt et sånn rensessett for microfiber, tok ei "helrensing" med dette for et års tid siden. Er strålende fornøyd med sofaen. Våre barn var 7 og 14 når vi kjøpte den
Nabodama Skrevet 7. oktober 2007 #19 Skrevet 7. oktober 2007 (endret) Vi har nettopp kjøpt vår første leilighet og ser etter en sofa. Vi har nå sett på en type hjørnesofa som vi liker veldig godt, men klarer ikke helt å bestemme oss for hvilken type stoff vi skal velge. Samboeren min har satt sin elsk på en beige sofa i mikrofiber fordi den er så myk og gir en varm følelse. Er enig i dette, men syntes samtidig det ser litt merkelig når stoffet går i alle retninger. Jeg liker derimot en mørk stoffsofa, rett og slett fordi den ser pen ut I tillegg til dette har vi funnet en sofa i mørkt brun skinn som også er veldig fin og det er jo veldig praktisk. Men denne blir liksom ikke så lun og god å sitte på, men ser veldig stilig ut. Hvordan type sofa har du valgt. Hvorfor og er du fornøyd med valget. - Ubesluttsom Vi har to sofagrupper fra Natuzzi, som er utrolig god å sitte og ligge i. Den ene er i skinn, den andre i stoff. Nå skal vi kjøpe ny, den i stoff skal ut. Men den nye må ha like god sittekomfort som den vi har! Og etter at vi har vært og kikket litt, er det ikke mange som når opp. Ellers ser vi på hvordan armelenene er, de må være lave så vi kan hvile hodet på dem når vi tar en middagslur. Mikrofiber synes jeg er kjedelig. Det er så mange artige og flotte stoffer, som i seg selv kan gi sofaen helt forskjellige uttrykk, alt etter mønster og vev. Kvalitet er viktig, den må kunne vare og se fin ut i mange år. Denne er det vi lurer på å kjøpe nå: http://produkt.mobelringen.no/at-team/cat/...fa-mod-i-249/nb Endret 7. oktober 2007 av Nabodama
Umuriel Skrevet 7. oktober 2007 #20 Skrevet 7. oktober 2007 I stuen har vi to sofaer i kremfarget mikrofiber og i kjellerstua en sofa i rødbrunt skinn. Mikrofibersofaene er helt klart penest og se på og mest behagelig. Jeg tenkte at lys mikrofibersofaen var upraktisk med tanke på flekker, men da mannen sølte ketchup (!) på den og jeg med enkelhet kunne tørke det helt bort med mikrofiberklut og litt zalo har jeg endret mening om det. Vi har også kremfarget mikrofiber (snart to år gammel), og den har hittil overlevd to katter og ser like fin ut. En venninne sølte et halvt glass rødvin i den, og jeg selv har mistet et pizzastykke på den, og den er helt flekkfri. Når det gjelder fargeforskjellen alt ettersom hvilken vei fibrene ligger, så kommer det mye an på fargen på sofaen. Hos oss er det ingen forskjell på retningene, men hadde vi valgt mørkere beige hadde det blitt forskjell.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå