Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja dette er ikke så lett å forklare, men jeg tror mange kan kjenne seg igjen her, det håper jeg iallefall.

Jeg har vært sammen med verdens nydligste gutt i 1 år nå, eller det var iallefall det jeg trodde.

Men det viser seg at han har to sider, han er det omtenksomme, søte, kjærlige ja kort sagt helt supre også er han den MØRKE.

Det vil si, klaging, syting, ser aldri at det er han som tar feil. Det er alltid meg og min skyld. Og ingen diskusjon der i gården.

Han skal klage på alt, det er alt fra oppvasken til hvordan jeg ser ut...ja kort sagt alt.

Han kan skifte humør på et sekund. Gå fra å være snill og koselig til å bli en tyran. Han har flydd på meg utallige ganger, tatt kvelertak, slått meg på kroppen, dratt meg i håret...ja det kan nevnes i fleng. Og ja det gjør vondt, jeg begynner jo selvfølgelig å gråte....og da begynner han og klage..."slutt med den sutringa di", el "du oppfører deg som en unge".

Alt dette er forferdelig....det går langt over min grenser.

MEN....så kommer dilemmaet, vær gang dette har skjedd blir han så lei seg,,,,,han sier undskyld og gråer. Han viser en total annen side. Jeg har gjentatte ganger forsvart meg selv når han får raseriutbrudd....og da får han meg til å få det sikkelig dårlig....som om det er jeg som misshandler han....hjelp...!

På en side har vi det godt....ens på den andre siden er det et helvete. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Kan han forandre seg, eller er det håpløst? LUrer jeg i virkeligheten bare meg selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JA, du lurer deg selv.

Han kan selvsagt forandre seg, men sjansen for det er liten! Det er mye større sjanse for at han ender opp med å skade deg mer enn han allerede har gjort.

Det er hardt å høre, men jeg håper du kommer deg ut av dette voldelige og psykisk nedbrytende forholdet så fort du bare kan, helst ikveld!

Lykke til! INGEN fortjener å bli behandlet slik! :klem:

Gjest StockDama
Skrevet (endret)

Han manipulerer deg, hissig ene øyeblikket og begynner å gråter med engang du sier ifra for at du skal få skyldsfølelse.

Han er ikke verdt å samle på...

Endret av StockDama
Skrevet
Han kan skifte humør på et sekund. Gå fra å være snill og koselig til å bli en tyran. Han har flydd på meg utallige ganger, tatt kvelertak, slått meg på kroppen, dratt meg i håret...ja det kan nevnes i fleng. Og ja det gjør vondt, jeg begynner jo selvfølgelig å gråte....og da begynner han og klage..."slutt med den sutringa di", el "du oppfører deg som en unge".

MEN....så kommer dilemmaet, vær gang dette har skjedd blir han så lei seg,,,,,han sier undskyld og gråer. Han viser en total annen side. Jeg har gjentatte ganger forsvart meg selv når han får raseriutbrudd....og da får han meg til å få det sikkelig dårlig....som om det er jeg som misshandler han....hjelp...!

Det er dette som på folkemunne kalles en psykopat kjære deg. Han kommer aldri til å slutte å slå! Ønsker du deg et liv der du blir verdsatt og respektert så kom deg til helvete bort før han gir deg varige skader, før han sender deg på sykehus, i rullestol eller i grava. Gjør det NÅ!

Skrevet

Her ringler det alarmbjeller over hele fjøla, dessverre.

Har liten tro på noen endring i væremåte. Dette kan bli et slit for deg hvis du fortsatt skal satse på det

Skrevet

Du må komme deg vekk, ingen annen løsning.

Ingen skal finne seg i en slik oppførsel, du blir utsatt for fysisk og psykisk mishandling. Brenn alle broer og se deg aldri tilbake, det vil spare deg for MYE.

Skrevet

Nei, slike menn kan ikke forandre seg. Det som er viktigst nå, er at du sørger for beskyttelse etter at du har tatt bruddet. I en sånn situasjon er slike menn troendes til det verste du kan tenke deg.

Skrevet

HAN kommer ikke til å forandre seg, men DU kommer til å gjøre det. Litt etter litt vil tersklene for hva du aksepterer bli lavere og lavere, selvtilliten din vil smuldre opp og du vil unnskylde fler og fler av hans påfunn med at han 'er så snill når han er i godhjørnet'.

Du vil bli mer og mer bundet til ham og isolert fra andre. Venner vil forsvinne; noen vil ikke orke å se deg ødelegges, andre kommer du til å skyve fra deg fordi de er negative til ham, eller han nekter deg å treffe dem.

Kom deg ut nå, mens du fremdeles er deg selv...

Skrevet

Nei, han kan ikke forandre seg, for i hans øyne har han ingen feil. Det negative som skjer er for ham din feil, det er du som får frem de sidene ved ham.

Kom deg vekk fortest mulig og kutt all kontakt for all fremtid.

Gjest Ikke i samme båt lengre
Skrevet

Han kan forandre seg, hvis han klarer å innse hvordan han er. At det han gjør er feil og slemt!

Jeg var i samme situasjon som deg.. Trodde faktisk at mannen min kom til å drepe meg tilslutt. Holdt hodet mitt under vann, tok kvelertakk, slo meg ol. Han er kjempe stor og sterk, og han holdt ikke igjen på slagene. Han var også verbalt ond mot meg.

Det som hjalp meg/oss var at jeg ikke fant meg i den type behandling.

Vis tydelig hva du synes om hans oppførsel, at du ikke godtar det. Fortell han at han faktisk er en kvinnemishandler, den laveste på rangstigen av voldelige. Uansett hva han sier til dette, så er han faktisk det. En ussel kvinnemishandler. En som angriper de som er svakere enn seg.

Han må innse at dette.

Fortell at du fortjener noe bedre, et godt liv med en god mann, men at du elsker han og vil at han skal være den mannen. (Dette bør du si da han gråter og er lei seg.)

Vær sterk, vit inne i deg at du har rett!

For meg tok det over ett år, og det krevde mye energi, nesten alt jeg hadde..

Og hadde jeg visst alt jeg måtte igjennom, så hadde jeg ikke gjort det en gang til.

Spør han hva han vil oppnå med å banke deg, om det gjør han glad inne i seg. Om det har den effekten som han ønsker. (Noe det ikke har)

Spør om han vil ha en dame som er redd og usikker.

Still han til veggs.

Min mann ble sånn, etter han hadde gått amok, at han skulle dra og at jeg fortjente noe bedre osv.

Jeg gav beskjed om at jeg virkelig ville ha han, men at han ikke kunne oppføre seg sånn. At jeg kunne tilgi han, men at han måtte tenke over hva han gjorde. At hvis han elsket meg, så ville han ikke banke meg opp. At det var vondt å måtte gå rundt som et offer å lyve om alle blåmerker osv. Fortell han hvordan dette føles for deg

Det du må vite er at han ikke er sterk i det hele tatt, han er svak og usikker på seg selv, og du kan faktisk hjelpe han med å ta styringen.

Ikke oppfør deg som et offer, det hjelper ikke.

Nå er dette noen år siden, og min mann går nå inn på et rom for seg selv når han blir sint. Det har vært ett og annet utbrudd, men ikke av samme styrke og kaliber som før, han tenker først, og i det han mister besinnelsen, så koser han meg i stedet. Jeg ser det svartner for han, at han knyter hver eneste muskel i kroppen. Enten så gar han eller så koser han meg hardt...:)

Jeg har nå verdens herligste mann, som er øm og god mot meg.

Dette er egentlig ikke noe råd, bare hva jeg gjorde. Det funker nok ikke på alle. Og det kan være farlig å gå inn i konfrontasjon med en psykopat.Men ikke faen om jeg skal la en mann slå meg!

Mitt råd er at du må være sterk! Om du går eller ei...

Og om du skulle velge å kjempe mot han, så må du alltid ha en rømningsvei når du går i konfrotasjon. Nabo, venninne. politi eller døren ut så du kan stikke av.

Gjest =tentacle=
Skrevet
Kan han forandre seg, eller er det håpløst?

Det er håpløst. Kvelertak er et entydig tegn på at du må gå om du skal ha et ålreit liv. Du ville aldri latt din venninne leve slik, og går du ikke, er det gjerne barna dine som i neste omgang skal se pappa ta kvelertak på mamma. Går du ikke, vil mishandlingen fysisk og verbalt fortsette.

Skrevet

Takk alle sammen....jeg innser nå hver eneste dag at dette må stoppe. Jeg er en sterk person, men mine grenser er nådd og jeg ser at jeg blir svakere og svaker jo mer han tråkker på meg. Jeg har opplevd dette på kroppen før.....pappan min er akuratt den samme, og mamman min er i dag etter 20 år med ham, en som sier undskyld til alt, og dit vil ikke jeg.

Han har psykopatisk tendenser, og det er fryktelig både for ham selv og alle som er glade i han. Han kan kun forandre seg hvis han åpner seg opp og søker hjelp til å takle seg selv.

Skrevet

Håper du tar advarslene om beskyttelse alvorlig den første tiden etter bruddet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...