Gjest Anonymous Skrevet 6. april 2003 #1 Skrevet 6. april 2003 Jeg er gravid med mitt tredje og siste barn og har derfor seriøst begynt å tenke på prevensjon etter fødselen. :D Jeg har tenkt litt på sterilisering av meg eller min mann, men jeg føler jo meg ganske ung til det da, så jeg vet faktisk ikke. P-piller har jeg ikke lyst til og heller ikke minipillen. Det finnes utallige løsninger. P-sprøyte, Hormonspiral, kobberspiral, kondom, hoppe-av-i-svingen, pesar, sæddrepende krem, femidom, inplantat, naturmetoden. :-? En ting jeg har tenkt litt seriøst på er "NuvaRing". Er det noen som har prøvd den, og kan fortelle litt hvordan den er? Hva annet valgt dere og hvilke erfaringer har dere? Takker for svar!! Klem
Gjest *Perser* Skrevet 6. april 2003 #2 Skrevet 6. april 2003 Vi har bestemt oss for Sterilisering etter denne babyen... men før det ska jeg bruke Persona.....
Gjest indiangranny Skrevet 6. april 2003 #3 Skrevet 6. april 2003 Vi bruker ikke noe prevangsjon,med andre ord jeg tar den bar :oops: hilsen
Gjest Jersey Skrevet 6. april 2003 #5 Skrevet 6. april 2003 Minipiller nå. Skal gå på dem i 3 mnd- og så gå over til p-sprøyte dersom jeg kan leve med bivirkningene hormonene gir. Så langt ser det ut som det blir p-sprøyte på meg om et par mnd! (Har ingen plager)
Salt Skrevet 6. april 2003 #6 Skrevet 6. april 2003 Hmm.....jeg savner alternativet "ingen av delene".
Gjest Diva Skrevet 6. april 2003 #7 Skrevet 6. april 2003 Jeg går på P-piller og de har jeg brukt i cirka 2 år. Har også tenkt litt på p-ringen, men savner nok tilbakemeldinger ang denne. Er litt lei av all denne hormonpådyttinga i kroppen, så jeg vil gjerne vurdere noe annet. Lady comp eller Persona f.eks. :D
Skusla Skrevet 6. april 2003 #9 Skrevet 6. april 2003 Der var ikke noe alternativ for oss som ikke bruker... :D
Gjest Anonymous Skrevet 6. april 2003 #10 Skrevet 6. april 2003 Hmm.....jeg savner alternativet "ingen av delene". Jeg kan prøve å sette det inn, men fikk ikke til flere enn 6 alternativ.
starie Skrevet 6. april 2003 #11 Skrevet 6. april 2003 Jeg bruker p-sprøyte. Har brukt den i snart ett år og er kjempefornøyd!
Gjest Anonymous Skrevet 6. april 2003 #12 Skrevet 6. april 2003 Jeg har veldig tro på NuvaRing, dan det er sikker prevensjon med lav østrogendose. Og den varer i tre uker. http://www.nuvaring.no/hcp/index.asp http://zukii.com/nuvaring.htm http://www.mammanettet.com/Prevensjon/nuva-ring.htm Jeg fikk se den på legekontoret jeg jobber og det var en rar konsitens på den, men legene anbefaler det. Den skal klemmes sammen å tres oppi, hvor den suger seg fast i livmorveggen. Den utsonder svake mengder med hormon i en periode på tre uker. Deretter tar men den ut og får mens. Den selges i pakning på tre hvor hver varer i en mnd (tre uker). Den kan takes ut, hvis den er i veien ved et samleie.... :D
Gjest Vega Skrevet 6. april 2003 #13 Skrevet 6. april 2003 Kobberspiral. Merker ikke noe til den og nesten hundre prosent sikker. Trenger bare bytte den hvert femte år. Sterilisering koster i dag kr. 6000,- for kvinner. For menn er det visst nesten gratis.
Lula Skrevet 6. april 2003 #14 Skrevet 6. april 2003 Jeg har spist p-piller i åresvis, og har så smått begynt å tenke på alternativer. Jeg har i det siste begynt å bekymre meg for at jeg tifører kroppen min så mye hormoner, og at jeg fatisk har gjort det i nærmere 15år. Min samboer ønsker også at vi ser på alternativer til prevansjon for min del. Jeg har tenkt litt på Persona men kjenner ikke SÅ godt til det, og det er en del småting jeg lurer på: Feks leste jeg bla at man måtte teste hver dag innen for an gitt periode, hvis ikke kune det forstyrre systemet. Hvor langt er dette tidsrommet for testing? Noen som vet? Er det noen som bruker Persona her inne og som kan dere litt bruker-erfaringer?
siina Skrevet 6. april 2003 #15 Skrevet 6. april 2003 Hei, jeg har tatt i bruk Nuva-Ring etter mange år på Trionetta. Har bare hatt den på plass i to uker enda, så jeg vet ikke om mensen er like forutsigbar som da jeg gikk på pillen (Legen sa imidlertid at det funker akkurat likt pillene, siden det fremdeles er tre uker på, og en uke av). Men foreløpig er jeg iallefall kjempefornøyd, ingen babyer, og bedre humør :D Veel, samtidig med p-ringen begynte jeg med Omega3-tilskudd, og har begynt å trene, så humørforandringen kan sikkert tilskrives noe av dette også. Men jeg kan utvilsomt takke ringen for babyene som har uteblitt ! Uansett, jeg er spent på å se når mensen kommer, noen påstår at blødningen kan bli litt mindre siden det er lavere hormonmengde i ringen enn i pillen, og fordi hormonene er "konsentrert" om området der det er bruk for dem, og ikke i hele kroppen. De første to dagene var jeg bekymret for at den skulle skli ut, for den var mye "hardere" enn jeg hadde trodd (å holde i, mener jeg, du kjenner jo absolutt ingenting når den sitter på plass). Kan absolutt anbefales!! -siina-
Midnattsol Skrevet 6. april 2003 #16 Skrevet 6. april 2003 NuvaRing kan anbefales på det sterkeste! Humøret er bedre og smertene er mindre.
Gjest MsFlorida Skrevet 12. april 2003 #17 Skrevet 12. april 2003 Har noen erfaringer med Nuva-ring og mellomblødninger? Måtte slutte med p-piller fordi alle ga meg mellomblødninger til slutt, og lurer på om p-ringen kan fungere bedre. (Er drittlei alltid måtte bruke kondom..) Er den vanskelig å få ut?
Englepusen Skrevet 13. april 2003 #18 Skrevet 13. april 2003 Ikke kast nuvaringen i do!! En ring forurenser 24 millioner liter vann og skader fisk og andre sjødyr..
Furstina Skrevet 13. april 2003 #19 Skrevet 13. april 2003 Kobberspiral! Jag har haft problem med hormonpiller (p-piller) och aldrig lyckats få till det bra med dem. Jag fick prova kopparspiral för två år sedan och har aldrig varit så trygg. Den sitter där, inga piller att glömma, inga hormoner som påverkar mig och den är säker. Jag fick till och med mindre mens och mindre menssmärtor med spiralen. (trots att det brukar vara tvärt om). Spiralen sitter där länge, och det går att ta ut den om ni ångrar er och vill ha en attpåklatt (blev det rätt ord?) En sterilisering är permanent. Tänk på att om du är över 35 så ökar risken för blodproppar i benen om du äter p-piller. Jag vet inte hur det är med övriga hormonpreparat där.
Englepusen Skrevet 13. april 2003 #20 Skrevet 13. april 2003 Men får man kobberspiral om man ikke har hatt barn før? Jeg har sluttet med p-piller og vil helst ha prevensjon som ikke innebærer hormoner. Noen som vet hvordan spiralen virker egentlig?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå