Gå til innhold

Jobbe som sykepleier i utlandet

Gjest jente23

Anbefalte innlegg

Gjest jente23

Hei! jeg er en jente på 23 år som er nyutdannet sykepleier, og som kan tenke meg å jobbe i utlandet for en periode (1/2 - 1 år). vet ikke helt hvor, men et varmt sted i syden frister mest, slik som feks spania:-) er det noen som har erfaring med å jobbe som sykepleier i syden? evt hvor jeg kan finne informasjon om dette, og ikke minst om det er mange ledige stillinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I "Tidskriften Sykepleie" er det ofte annonser om jobber ved "Solgården" i Spania f.eks.

Sykepleierforbundet har også tips til deg hvis du ønsker å dra utenlands. Kontakt dem og hør :)

God tur, og gjør dette mens du ennå er ung og full av pågangsmot!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Tusen takk for svar fra dere to, skal sjekke ut de forslagene dere nevnte :) Er det noen flere som har informasjon eller erfaringer om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få jobb i en internasjonal organisasjon som f.eks leger uten grenser må du være over 25 år + ha arbeidet som sykepleier i 2-3 år. Sykehjem i Spania osv, har sikkert ikke disse kravene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 10 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Annonse

Det er vel nesten et krav om å snakke språket til landet en skal jobbe i? Hvis ikke finnes det sikkert norske feriekolonier en kan jobbe hos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Dersom man mener å jobbe som lønnet sykepleier i utlandet, altså ikke i en idealistisk organisasjon kan man forvente en ganske så hierarkisk struktur på sykehus. En venn av meg jobbet i England og det var nesten ventet at man skal åpne dørene å bukke for legene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...