Gjest Gjest_hjelp Skrevet 7. oktober 2007 #1 Skrevet 7. oktober 2007 Jeg er i begynnelsen av tjueåra og har problemer med en utenlandsk gutt som driver og tulleringer. Alltid med skjult ID of course. Jeg har snakket med ham en gang og alt han kom med var et eneste surr. Han er neppe seriøs. Han ringer flere ganger i uka og jeg syns det er ganske ubehagelig. Snakker blant annet om at vi har hatt sex og liknende. Jeg tror han kjenner til en gammel ex av meg. Noen som vet hvordan jeg kan få ham til å stoppe? Det er vel umulig å anmelde noen som tulleringer med skjult nr? Eller?
Gjest lillebøll Skrevet 7. oktober 2007 #2 Skrevet 7. oktober 2007 Det går helt fint. Politiet ber å å få nummeret fra telefonselskapet. Jeg hadde anmeldt det.
Gjest TS Skrevet 7. oktober 2007 #3 Skrevet 7. oktober 2007 Takk for oppklaring. Hvordan går jeg fram? Skal jeg bare oppsøke politistasjonen og belyse forholdet? Jeg syns det er ganske ekkelt, for jeg vet ikke helt hvem denne personen er og jeg har ikke lyst å snakke lenge nok med ham til å finne ut av det heller. Jeg har kun snakket med ham en gang men en annen gang jkeg tok telefonen da han ringte med skjult ID begynte han med samme leksa igjen. Tror du dette er grunnlag nok? Jeg syns i alle fall at det er veldig problematisk.
Annikken Skrevet 7. oktober 2007 #4 Skrevet 7. oktober 2007 Vet ikke hvordan det fungerer med anmeldelse og sånt, men om du har is i magan kan du bare stille inn telefonen slik at den ikke ringer når han ringer. Så lar du bare være å ta anrop med skjult ID, evt anrop med utenlandsk nummer, i et par måneder. Forhåpentligvis vil han gi opp og finne seg et nytt offer... Jeg mistet telefonen en gang, og en person hadde funnet den og ring til utlandet, asylmottak m.mer. Fikk ganske mange rare meldinger og anrop etterpå. Synes det var dritekkelt, men lot bare være å ta tlf/ svare på meldinger. Det ga seg etter noen måneder. Det er ekkelt siden det er din egen personlige telefon, men bare ha stålnerver så gir han seg nok. Det kan bli til at du tenker mer på det dersom du går til andmelelse osv. Gjør det du tror gir deg minst plager. (Evt. kan du få en kompis med mørk stemme til å be han pelle seg bort... )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå