Gå til innhold

Permitert/sykemeldt

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Gro_*
Skrevet

Hei.

Jeg ble sykemeldt forrige mnd etter en operasjon. Ifølge legen min blir jeg sykemeldt ut året før jeg begynner i jobb igjen. Dette fordi jeg hadde en komplisert operasjon og jeg har ett tungt yrke offshore.

I går fikk jeg beskjed om at jeg er blitt permittert, og at jeg må ta kontakt med nav for å få dagpenger ved permittering.

Det jeg lurer på er om det er nødvendig for meg å ta kontakt med nav i perioden jeg er sykemeldt. Har jeg krav på sykepenger ved permittering? Altså, at jeg mottar sykepenger istedet for permiteringspenger. Eller må jeg "si opp" sykemeldingen og gå over på permittering?

Jeg vil jo heller motta sykepenger fremfor permiteringspenger, da det er bare 1/3 av min lønn.

Noen som vet noe om dette?

På forhånd takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mulig jeg tar veldig feil nå, men jeg trodde ikke en kunne bli permittert mens en var sykemeldt

Skrevet

Dette står det på NAV sine sider:

Unntak:

Sykmelding, ferie og annet avtalt tjenestefravær:

Lønnsplikten forskyves og begynner først å løpe når arbeidstakeren skulle ha vært tilbake i arbeid – forutsatt at vedkommende fortsatt er permittert

Du kan lese mer om det her

http://www.nav.no/1073743377.cms

• 1 år senere...
Gjest Gjest
Skrevet

man kan bli permitert når man er sykemeldt, men driver å leter nå om jeg finner noen artikler hvor noen vet d med lønn.. om man fortsatt får d samme el om man går over på dagpenger..

Gjest Gjest
Skrevet

Behold sykepengene dine! Uten tvil. De kan gjøre akkurat hva de vil med jobben din, sykepengene beholder du så lenge du oppfyller kravene til sykepenger ovenfor nav.

Skrevet

Du kan bli permittert under sykemelding, men permitteringen trer ikke i kraft før du er friskmeldt. Så du skal fremdeles ha sykepenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...