Gå til innhold

Hva spiser dine barn

Anbefalte innlegg

Gjest lillebøll
Skrevet

Minstemann spiser nugatti med brunost på skive, eventuelt sjokoladekake med brunost.

Størstemann spiser brødskive med majones. (og da kun majones..)

Hvilke rare ting spiser dine barn?

Videoannonse
Annonse
Gjest Elastica
Skrevet

Eldstemann ønsker seg torskehode hvis han blir invitert på middag til bestemoren sin. Ellers går han inn under kategorien altetende, og setter virkelig pris på forskjellig typer mat.

Skrevet

Tror ikke mine spiser noe utenom det vanlige. Men; datteren min er forferdelig kresen! Litt uvanlig er det kanskje da at hun elsker all slags fisk.

Minsten spiser det han får - ukomplisert på det området.

Skrevet

Uff...eldstemann(4,5) har vært kresen siste året...men begynner heldigvis å løsne nå..hrmmm...han elsker frosne fiskepinner( ja mens de er frosne altså), pleier å snike seg ned i fryseren og lete etter det. Også liker han tørket reinkjøtt veldig godt, som snacks. Minsten(2) er ennå altspisende, nesten, ikke så glad i stekt kjøtt..konsistensen tenker eg. Elsker ordentlig spagetti carbonara..med ekstra parmesandryss :spise:

Gjest Gjest_lene_*
Skrevet

Eldste jenta mi er vill etter skive med majones og brunost..

Skrevet

Datteren min er svært kresen. Heldivis elsker hun havregryn, så hun får i seg noe næring.

Det aller beste hun vet er mais. Det får hun gjerne som snaks lørdagsmorgen slik av vi kan sove litt lengre :fnise:

Skrevet

En kveld da mannen var alene med ungene hadde stedattera mi laget kveldsmat til minstemann, han ville ha brødskive med leverpostei og banan oppå. Han spiste det, men han har ikke spurt etter det siden så det var nok ikke så veldig godt.

Eldste gutten min han spiste makrell i tomat med kaviar på da han var liten.

Ene tantungen min hun spiste risengrynsgrøt med ketchup, dette var i en periode da hun skulle ha ketchup på alt.

Skrevet

Brødskive med ketchup, lompe med ketchup.

Ellers spiser de mye rart faren forer dem med: blodklubb, spekesild, lutefisk, rakfisk, pultost og annen lokal tradisjonskost.

Skrevet

Min yngste var veldig glad i oliven da hun var liten. Nå liker hun det ikke!

Skrevet

Mine spiser så godt som alt, men det særeste er vel klassisk japansk frokost: ris med rått egg og soyasaus, servert med sjøtang. Eller, det er jo kjempegodt, men det er mange som synes det er litt sært...

Gjest Mayamor
Skrevet

Ulike kombinasjoner gutten min på snart 4 år har spist en eller flere ganger: skive med blåbærsyltetøy og agurk. Lammestek og nugatti. Brunost og røyelaks. Ripsgele med oliven. Sursild med oliven.

Grøss og gru der har vært mange rare kombinasjoner, men gutten er utforskende og ikke kresen i det hele tatt, så vi har latt ham få lov å forsyne seg med det bordet har å tilby. Det er da mange rare retter/kombinasjoner noen fant opp en eller annen gang? Rakørret? Gravet laks? Potet (som smakte dritt helt til noen kom på å koke den...) Mange eksempler - kanskje min sønn er en fremtidens kulinarisk grunder? :fnise:

Skrevet
Mine spiser så godt som alt, men det særeste er vel klassisk japansk frokost: ris med rått egg og soyasaus, servert med sjøtang. Eller, det er jo kjempegodt, men det er mange som synes det er litt sært...

Er du fra Japan Nigo San? :)

Ulike kombinasjoner gutten min på snart 4 år har spist en eller flere ganger: skive med blåbærsyltetøy og agurk. Lammestek og nugatti. Brunost og røyelaks. Ripsgele med oliven. Sursild med oliven.

:sjokk:

Skrevet

Nå er ikke mine barn så store at de har begynt med egen utforsking enda, men jeg er veldig glad i nugatti med majones :rødme:

Skrevet

Brunost med kaviar har skapt endel overraskede blikk.

Skrevet

Det gjør mannen min og det. :jepp:

Gjest Yoletta
Skrevet

Min datter på 8 år, spiser leverpostei med majones, og makrell i tomat med majones.

:)

Skrevet
Min datter på 8 år, spiser leverpostei med majones, og makrell i tomat med majones.

det er da ikke uvanlig? :klø:

Skrevet
En kveld da mannen var alene med ungene hadde stedattera mi laget kveldsmat til minstemann, han ville ha brødskive med leverpostei og banan oppå.

Min eldste på 5, finner det for godt av og til å ville ha brødskive med kaviar og banan oppå.. Joda, sier jeg..hehe

Skrevet

Det er helt vanlig.

Gjest Eurydike
Skrevet (endret)

I en viss forstand er barna her i godt selskap med en rekke anstendige restauranter for tiden - så godt som overalt serveres det jo brød og aïoli til gjestene mens man venter på det man har bestilt.

Til og med mine middagsgjester fikk dette i helgen! :ler:

Endret av Eurydike

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...