Snuselille Skrevet 7. oktober 2007 #1 Skrevet 7. oktober 2007 (endret) Jeg er ute etter nye produkter til huden min, men er usikker på hvor jeg skal legge meg. Skal ta dette opp med en hudpleier, men tenkte likevel at jeg skulle sjekke litt her og. Har hatt fet hud fra jeg var i tenårene. Dvs kviser og annen styggedom . Er ca 10 år eldre nå, men plages fortsatt med huden. Jeg har store porer, som stadig tettes igjen som sorte prikker. I tillegg føler jeg meg tørr og stiv i ansiktet etter en dusj, men det forandrer seg ut over dagen. Huden blir fetere og glattere etter noen timer. Er dette T-området det da dreier seg om, som skifter. Er det blandingshud jeg har? Ellers flasser det alltid av på nesen når jeg har foundation på. Der blir jeg direkte tørr når jeg sminker meg (bruker I.D.) Jeg har en plan om å bestille noe fra USA på nett, vet bare ikke riktig hva enda. Er redd for at hudpleiere skal ha meg til å kjøpe DERES produkter. Hva tror dere? Edit: Legger til noe jeg fant om blandingshud, som stemmer på meg. "Blandingshud Kombinasjon av fete, tørre og normale felter Føles fet på panne, hake, nese (T-sonen) Tørre, fuktfattige områder rundt øyne, på kinn og hals Ømfindtlige partier Blandingshud ses hos begge kjønn og i alle aldre. Blandingshud er gjerne fet i midten av ansiktet, på brystet og ryggen mens huden i kinn, rundt øyne, på hals, armer og ben er tørr. Dette gjør det mer krevende å pleie blandingshuden." Endret 7. oktober 2007 av Snuselille
Luzi Skrevet 9. oktober 2007 #2 Skrevet 9. oktober 2007 Det høres ut som min hud. Selvom du får kviser og blir oljete, er det ikke sikkert du har fet hud:) Jeg merker at hvis jeg ikke har brukt fuktighetskrem så får jeg lett kviser og tørre røde partier i ansiktet. (Bruker produkter for tørr hud.) Jeg trodde også jeg hadde fet hud til å begynne med pga tsonen og kvisene, men produktene for fet hud gjorde huden min bare værre. Har også det problemet med å spørre hudpleiere, jeg blir altfor lett overbevist. Be de gjøre en hudanalyse slik at du selv får greie på hvilken type hud du har, og bruk internett til research av produkter om du føler de presser på deg noe:)
Anny Skrevet 9. oktober 2007 #3 Skrevet 9. oktober 2007 Jeg er ute etter nye produkter til huden min, men er usikker på hvor jeg skal legge meg. Skal ta dette opp med en hudpleier, men tenkte likevel at jeg skulle sjekke litt her og. Har hatt fet hud fra jeg var i tenårene. Dvs kviser og annen styggedom . Er ca 10 år eldre nå, men plages fortsatt med huden. Jeg har store porer, som stadig tettes igjen som sorte prikker. I tillegg føler jeg meg tørr og stiv i ansiktet etter en dusj, men det forandrer seg ut over dagen. Huden blir fetere og glattere etter noen timer. Er dette T-området det da dreier seg om, som skifter. Er det blandingshud jeg har? Ellers flasser det alltid av på nesen når jeg har foundation på. Der blir jeg direkte tørr når jeg sminker meg (bruker I.D.) Jeg har en plan om å bestille noe fra USA på nett, vet bare ikke riktig hva enda. Er redd for at hudpleiere skal ha meg til å kjøpe DERES produkter. Hva tror dere? Edit: Legger til noe jeg fant om blandingshud, som stemmer på meg. "Blandingshud Kombinasjon av fete, tørre og normale felter Føles fet på panne, hake, nese (T-sonen) Tørre, fuktfattige områder rundt øyne, på kinn og hals Ømfindtlige partier Blandingshud ses hos begge kjønn og i alle aldre. Blandingshud er gjerne fet i midten av ansiktet, på brystet og ryggen mens huden i kinn, rundt øyne, på hals, armer og ben er tørr. Dette gjør det mer krevende å pleie blandingshuden." Hei! Du har en blandingshud,det er det ingen tvil om. Jeg anbefaler deg å bruke produkter uten mineralolje,i kombinasjon med jojoba-olje.Jojoba-olje er ikke en olje,men en flytende voks,som er helt fantastisk til å balansere huden.Uansett om huden din er fet,tørr eller uren,vil den hele tiden jobbe for at huden din skal bli normal.Husk at den må være kaldpresset og førstegangspresset.Jojoba-olje løser også opp talgpropper og er bakteriedrepende.Anbefales på det varmeste ,som kuldekrem ,til barn,så lenge det ikke er kaldere enn minus 10 grader. Mvh Anny
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå