Gå til innhold

Hvordan kan man trene vekk

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

dobbelhaker og trippelhaker og det som verre er?

Videoannonse
Annonse
Gjest Frigg
Skrevet

Hvis du er slank, og bare har problemer med dobbel og trippelhaker så er jeg litt usikker. Eller da vet jeg rett og slett ikke!

For det finnes jo mennesker som er slank, men som likevel har denne ekstrahaken. (Jeg vet faktisk om noen.)

Hvis du ikke er fullt så slank vil jo disse reduseres ved mosjon og kosthold.

Jeg har nettopp bestemt meg for å gå ned - vel, en god del kilo - og noe av det første jeg merket det på var under haka. Altså dobbelthaka.

Hva slags trening?

Jeg for min del har gjort endringer i kosthold, og har styrketrening 1 gang i uka. Og kanskje av og til litt aerobic.

Men de på treningssenter er som oftest veldig behjelpelig med hvilken trening som reduserer og styrker.

Eller du kan snakke med en lege.

Håper dette hjelper!

Mvh Sukie

Skrevet

Man kan ikke punktslanke seg.

Hvis du har mange haker fordi du er lubben, så kan det hjelpe å generelt gå ned i vekt. Men da bør resten av kroppen din trenge det også - og det er jo ikke sikkert. Hvis jeg går ned i vekt, så går det ovenfra og ned, dvs at jeg raskt blir tynnere i ansiktet, så får jeg slappere pupper, og lenger kommer det sjelden :ler:

Men ikke alle er sånn.

Dersom du er lubben og ikke tykk, ikke trenger å gå ned i vekt, men å stramme opp, så vil det hjelpe å trene. Da får man nemlig vekk endel av fettet, og muskler vil komme istedenfor. Man går ikke ned i vekt av dette - tvert i mot, man legger gjerne på seg. Men det er jo veldig sunt da!

Så har man alltid muskler i ansiktet man kan stramme og slippe - de trenger faktisk litt trim de også. Ofte så har man gjerne stramme ansiktsmuskler pga stress og sånn, så litt tøy og bøy har de uansett godt av.

Åpne munnen og strekk - ut med tunga - krøll sammen kinnene etc. Du vil nok gjøre dette når du er alene. Og det er som sagt godt for deg - selv om det kanskje ikke hjelper så mye på haken...

Skrevet

Jeg leste en gang at du kunne foreta noen daglige øvelser. Ved å stikke frem haka og holde den der litt, og så tilbake. Gjenta dette ca. 8-10 ganger. Skulle stramme litt opp. Ny morgen gymnastikk? :D

Skrevet
Jeg leste en gang at du kunne foreta noen daglige øvelser. Ved å stikke frem haka og holde den der litt' date=' og så tilbake. Gjenta dette ca. 8-10 ganger. Skulle stramme litt opp. Ny morgen gymnastikk? :D[/quote']

Det er nok uansett sunt for å løsne opp spenninger og sånn, som vi lett får mye av i ansiktet.

Skrevet

Jeg leste en gang at du kunne foreta noen daglige øvelser. Ved å stikke frem haka og holde den der litt, og så tilbake. Gjenta dette ca. 8-10 ganger. Skulle stramme litt opp. Ny morgen gymnastikk?

:lol:

Håper ikke du tror det hjelper. Hi Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...