Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2007 #1 Skrevet 7. oktober 2007 (Jeg skulle egentlig skrevet dette på hardware.no forumet, men får ikke til å registrere meg) Den bærbare pcen til broren min vil plutselig ikke starte windows! Jeg brukte det feltet på dataen med touch-mus, og plutselig hang den seg opp. Jeg vet at dette har skjedd broren min før, derfor bruker han alltid ordentlig mus nå. Så jeg tok bare og skrudde av dataen på av-knappen.. Skulle jeg ikke ha gjort, for når jeg skrur på dataen nå, så kommer det bare en svart skjerm med hvit skrift og alternativer som " siste fungerende konfigurasjon" osv.. Så trykker jeg på et av alternativene(har prøvd alle), og windows starter, dvs, det kommer svart skjerm med det windowsflagget og den loade-tingen under. Så går det en stund, men den blå windows-skjermen kommer aldri! Den går tilbake til svart skjerm med hvit skrift - så svart windows-skjerm med flagg - så svart skjerm hvit skrift - så flagget igjen osv.. Windows vil ikke starte !! Hva skal jeg gjøre??? Er livredd for at jeg har ødelagt pcen til broren min.. Relativt ny er den og, en Medion pc til 11000 kr... Hjelp meg!
Gjest javac Skrevet 7. oktober 2007 #2 Skrevet 7. oktober 2007 Hva står det på den svarte skjermen med hvit skrift da?
Gjest javac Skrevet 7. oktober 2007 #4 Skrevet 7. oktober 2007 Kjør linux Det er selvsagt en god løsning, men neppe den TS er ute etter
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2007 #5 Skrevet 7. oktober 2007 på den svarte skjermen med hvit skrift står det noe sånt som Safe mode safe mode med -- safe mode med .. og siste fungerende konfig. start windows vanlig jeg ser et lite glimt av blåskjerm når skjermen skifter fra windows til svart skjerm med hvit skrift igjen også... :/ Jeg fant en medion cd det står noe om Recovery og Language et eller annet på også...
Gjest Blondie65 Skrevet 7. oktober 2007 #6 Skrevet 7. oktober 2007 på den svarte skjermen med hvit skrift står det noe sånt som Safe mode safe mode med -- safe mode med .. og siste fungerende konfig. start windows vanlig jeg ser et lite glimt av blåskjerm når skjermen skifter fra windows til svart skjerm med hvit skrift igjen også... :/ Jeg fant en medion cd det står noe om Recovery og Language et eller annet på også... Hvor lenge har du hatt maskinen HELT av mellom hvert oppstarts forsøk? Jeg vet at windows av og til oppfører seg helt åndsvakt og trenger en hvilepause. Du sa du hadde prøvd alle alternativene, så da går jeg ut fra at du jobbet deg fra bunn til topp?
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2007 #7 Skrevet 7. oktober 2007 Prøv å starte den i safemode uten nettverk.
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2007 #8 Skrevet 7. oktober 2007 den har vel vært av en dag hvertfall, kanskje 2 til og med... :/ mener du at jeg bare skal la den ligge i ro i et par uker eller noe sånt? Fra bunn til topp neii, bare valgte i vilden sky... :/
Gjest Blondie65 Skrevet 7. oktober 2007 #9 Skrevet 7. oktober 2007 den har vel vært av en dag hvertfall, kanskje 2 til og med... :/ mener du at jeg bare skal la den ligge i ro i et par uker eller noe sånt? Fra bunn til topp neii, bare valgte i vilden sky... :/ Prøv å starte den med "siste ... konfigurasjon". Nei jeg trodde problemet hadde oppstått i dag og at du satt her og restartet i nitti uten pause.
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2007 #10 Skrevet 7. oktober 2007 Prøv å starte den med "siste ... konfigurasjon". Nei jeg trodde problemet hadde oppstått i dag og at du satt her og restartet i nitti uten pause. Det funker bare om man velger det første gangen man restarter etter et problem.
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2007 #11 Skrevet 7. oktober 2007 Åhh.. what to do?? Går det an å sende den inn på reperasjon? Eller må de slette alt som ligger inne på dataen da? :/
Gjest Blondie65 Skrevet 7. oktober 2007 #12 Skrevet 7. oktober 2007 Åhh.. what to do?? Går det an å sende den inn på reperasjon? Eller må de slette alt som ligger inne på dataen da? :/ Hva med å spørre din bror som eier maskinen?
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2007 #13 Skrevet 7. oktober 2007 Joa, men han er laaangt borte nå på ferie i noen måneder dessverre, koster 10 kr hvert ringemin eller noe sånt, og jeg vil ikke plage han med sånt når han er på ferie og slapper av heller... : /
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2007 #14 Skrevet 7. oktober 2007 Men hvis jeg leverer den inn på reparasjon, blir alt som ligger på pcen slettet da?
Gjest javac Skrevet 7. oktober 2007 #15 Skrevet 7. oktober 2007 Du kan jo starte med å gå igjennom denne lista: http://articles.techrepublic.com.com/5100-...11-6031733.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå