Gjest Gjest_Dina_* Skrevet 7. oktober 2007 #1 Skrevet 7. oktober 2007 Har sett på et hus ute på landet med en prisantydning på 2,2 mill. Det er ikke all verden for et hus, men iom at vi da får lang reisevei til jobb så må vi skaffe oss en ny bil ( den gamle sluker bensin). Er det frekt å by 2 mill? Er det for lite? Noen synspunkter? Den har stått lenge til salgs. Man hører jo om prisene som er på vei ned, så vil liksom ikke betale for mye heller
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2007 #2 Skrevet 7. oktober 2007 I dagens marked synes jeg det er helt greit å legge inn bud på 2 mill. Det er ikke frekt. Mye tyder på at husprisene faller. Tror mange må selge til priser under takst i tiden som kommer.
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2007 #3 Skrevet 7. oktober 2007 For all del, begynn heller lavt og by heller litt mer etterhvert, eventuelt be om et motbud. Et motbud er bindende for selger.
Gjest Mysticgirl Skrevet 7. oktober 2007 #4 Skrevet 7. oktober 2007 Du gjør klokt i å by lavt første gangen du legger inn et bud. Sjansen for at de godtar et lavt bud, øker når huset har ligget en stund for salg. Jeg hadde startet lavt med bud iallefall
the Sun Skrevet 7. oktober 2007 #5 Skrevet 7. oktober 2007 Jeg hadde faktisk prøvd meg ennå lavere for å lodde stemninga. Jeg ville også venta til tirsdag ettermiddag eller onsdag med å legge inn noe bud om det ikke er noen andre som byr først. Med å vente ser du hvor interessert andre eventuelt er, og med et lavt bud senker du forhåpentligvis forventningene til selger.
Gjest Gjest_Dina_* Skrevet 8. oktober 2007 #6 Skrevet 8. oktober 2007 Hvor lavt mener dere at vi kan starte da? Noen som vil si det?
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2007 #7 Skrevet 8. oktober 2007 Vet om folk som har begynt både 200 000 og 300 000 under takst jeg. Prøv dere med 2 millioner dere som du selv foreslår. Ikke frekt.
the Sun Skrevet 10. oktober 2007 #8 Skrevet 10. oktober 2007 Vet ikke om huset er solgt ennå? Men om det fortsatt er aktuelt, og det ikke er langt inn noen andre bud ville jeg prøvd meg på 1.800.000 i dag etter lunsj med frist til kl 16. Det er tvilsomt om selger godtar budet, men du kan få en pekepin på hvilken pris selger er villig til å godta, og om andre vil være med å by. Om du er den eneste som byr er det godt mulig selger stiller et motbud (som er bindene for selger) Lykke til
Carebear1 Skrevet 10. oktober 2007 #9 Skrevet 10. oktober 2007 Enig med siste her; ville lagt inn bud på 1,8, kanskje 1,9. Kan jo hende selger da innbiller seg at du har en grense på 2 mill, i stedet for at du starter der med en gang. Ingen (iallfall få!) byr maks på første bud. Hadde jeg vært selger hadde jeg ikke godtatt første bud uansett. Dersom huset har ligget ute for salg en stund kan du ha flaks. Faren med å by for lavt er at du ikke blir tatt seriøst. Men 1,8 er absolutt et seriøst bud. Selv har jeg opplevd å mottat bud på 900 000 under takst - det ble ikke en gang vurdert. Imidlertid endte det med at samme person senere kjøpte huset i en budkamp for 50 000 OVER takst, altså 950 000 mer enn første bud. Aldri godt å vite... Alt kommer ann på om selger har is i magen og må selge eller ikke. Men det skader altså ikke å prøve! Ville dog gitt en døgns frist. Synes at par timer var litt kort. Good luck
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå