Gjest vilhaleilighet Skrevet 7. oktober 2007 #1 Skrevet 7. oktober 2007 sendte mail sent i går kveld til en utleier som har en leilighet jeg har kjeeeempelyst på.. har ikke fått svar og hvis ikke jeg får svar, når er det ok å ringe? det er vel etikette i forhold til dette også
Lily Skrevet 7. oktober 2007 #3 Skrevet 7. oktober 2007 Jeg har holdt igjen mange ganger for å være høflig (hvis det f.eks står i annonsen at man skal ringe etter 1800), for å oppdage at det jeg ringte på allerede var solgt. Ring i vei!
Gjest LilBlossom Skrevet 7. oktober 2007 #4 Skrevet 7. oktober 2007 Jeg fant ut at det å ringe med en gang fikk meg en pen leilighet raskere enn at noen gadd å svare på mailen sin. Noen av utleirene tok så lang tid om 2 uker til å svare på en mail! Mens den leiligheten jeg tilslutt fikk, den ringte min mor på ca. 3 timer etter at den ble lagt ut på finn. Vi var først på visning og fikk den!
murray Skrevet 7. oktober 2007 #5 Skrevet 7. oktober 2007 Jeg tapte også en leilighet en gang fordi jeg sendte epost i stedet for å ringe. Den ble utleid 2 timer etter at annonsen ble lagt ut. Går unna i svingene.
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2007 #6 Skrevet 13. oktober 2007 Heisan! Ring for all del! Jeg la ut min leilighet for den skulle leies ut. Jeg som satte ut annonnsen la ut tlf.nummer i selve annonsen... mens mail "måtte" jeg nødt å sette inn for å få opplysninger fra finn.no i retur. Altså jeg ringte aldri tilbake til noen av de som kun mailet - for jeg fikk rikelig med tlf henvendelser. Og jeg tror det er flere enn meg som leier ut som tenker at de foretrekker tlf.samtaler. (jeg glemte å sjekke mailen min også... og merket først et par uker etter at noen mailer hadde lagt seg i junkboksen )
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2007 #7 Skrevet 13. oktober 2007 Heisan! Ring for all del! Jeg la ut min leilighet for den skulle leies ut. Jeg som satte ut annonnsen la ut tlf.nummer i selve annonsen... mens mail "måtte" jeg nødt å sette inn for å få opplysninger fra finn.no i retur. Altså jeg ringte aldri tilbake til noen av de som kun mailet - for jeg fikk rikelig med tlf henvendelser. Og jeg tror det er flere enn meg som leier ut som tenker at de foretrekker tlf.samtaler. (jeg glemte å sjekke mailen min også... og merket først et par uker etter at noen mailer hadde lagt seg i junkboksen ) Jeg kan bare si meg enig i denne. Jeg har fått opptil 40 henvendelser når jeg har annonsert en leilighet. Det er uhyre sjelden jeg gidder svare på mail. Unntaket er hvis det er en svært informativ mail. Det er for øvrig en enorm kjønnsforskjell ute og går. Kvinner sender epost, mens menn ringer.
caso Skrevet 16. oktober 2007 #8 Skrevet 16. oktober 2007 Jepp, etiketten er riiiiiiing og tenk "meg meg meg". Får du den = jippi, får du den ikke, så hva har det å si at du er påtrengende.
Zero Skrevet 17. oktober 2007 #9 Skrevet 17. oktober 2007 Det var jeg som postet innlegget (kunne ikke logge inn der jeg var). Fikk ikke leiligheten, var nok ikke pågående nok nei. Utleier ringte og ville ha oss på visning, men sendte sms en halvtime senere og sa han ikke ville likevel. Raring Derimot fikk jeg leilighet i går, etter å ha vært endel mer pågående enn første gang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå