Gå til innhold

Han vil leke doktor

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Marit_*
Skrevet

Min mann er narkotikaavhengig.

Han bruker litt av hvert, han har nemlig bestemt seg for å prøve alle stoffene som finnes der ute før han gir seg. Han ruser seg hver helg når han ikke skal på jobben. Dette kaller han "stålkontroll", og er tydelig stolt av at han alltid er i fin form når han går på jobb på mandagen... Han har faktisk så god kontroll at han greier å kjøre bil når han er full!

Nuvel...

Nå vil han at JEG skal prøve stoffet. Bare en gang, så han vet hvordan det er å ligge med ei dame som er i Drømmeland.

DER GÅR GRENSA!

Men han vil gjerne prøve det, bare en eneste gang. Han sier han skal gi meg hasj, som jo alle vet er uten bivirkninger. At man kan få angst av det senere i livet, kaller han propaganda fra helsemyndighetene.

Mens vi snakker om propaganda... Han har mast hver dag i et halvt år.

Jeg elsker ham, og vil ikke skilles. Burde jeg gi etter og la ham prøve en eneste gang hvordan det er, eller hva kan jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Hva du selv har lyst til er en ting, men hva andre dytter på deg er noe helt annet. Jeg synes du skal stå opp for deg selv og si nei.

Jeg håper også at Mr Stålkontroll blir tatt i promillekontroll og mister lappen slik at vi andre slipper å treffe han i feil felt.

Jeg håper også at Mr Stålkontroll ikke opplever det de fleste rusmisbrukere opplever - at spenningen avtar og større doser er nødvendig for å oppnå det samme.

Og så håper jeg at Mr Stålkontroll ikke opplever livet som kjedelig den dagen han har prøvd det meste og må leve et nyktert liv.

Jeg håper også at du på denne veien forstår hva slags ansvarsløse mann du er gift med (aller helst før du får barn med han).

Skrevet

Tråden ryddet.

Scorpina

-mod-

Gjest StockDama
Skrevet

Blondie65 har sagt alt det jeg ville si.

Du kan si nei, som du allerede visst har gjort, og fortsette med å si nei.

Skrevet

Selvfølgelig bør du prøve, ikke for hans skyld, men for din egen.

Skrevet

Har dette misbruket dukket opp nå i det senere, eller visste du om det før dere ble gift?

Skrevet

Går du med på å prøve det en gang, kommer han garantert til å ville at du skal gjøre det flere ganger. Garantert!!

Skrevet
Min mann er narkotikaavhengig.

Han bruker litt av hvert, han har nemlig bestemt seg for å prøve alle stoffene som finnes der ute før han gir seg. Han ruser seg hver helg når han ikke skal på jobben. Dette kaller han "stålkontroll", og er tydelig stolt av at han alltid er i fin form når han går på jobb på mandagen... Han har faktisk så god kontroll at han greier å kjøre bil når han er full!

Nuvel...

Nå vil han at JEG skal prøve stoffet. Bare en gang, så han vet hvordan det er å ligge med ei dame som er i Drømmeland.

DER GÅR GRENSA!

Men han vil gjerne prøve det, bare en eneste gang. Han sier han skal gi meg hasj, som jo alle vet er uten bivirkninger. At man kan få angst av det senere i livet, kaller han propaganda fra helsemyndighetene.

Mens vi snakker om propaganda... Han har mast hver dag i et halvt år.

Jeg elsker ham, og vil ikke skilles. Burde jeg gi etter og la ham prøve en eneste gang hvordan det er, eller hva kan jeg gjøre?

Kjører med kontroll i fylla??? Hvorfor ringer du ikke polisen når han setter seg bak rattet?

En ting er at han kan skade seg selv,men han kan skade andre.

jeg har nær fam som har kjørt i amfetaminrus. Selvfølgelig med kontroll. det vet de best. propaganda fra en misbruker. Det gikk som det måtte. Store skader og ødelagt for livet.

Skjer det noe, så sitter du der med skyld for at du ikke varslet. du har vert med å ødelgge flere liv.

En annen ting er at de blir helt skrudd i hodet.

Skrevet

Det er på ingen måte propaganda. Jeg vet av erfaring, og alle som jobber i psykiatrisk vet at dette ikke er propaganda.

Og som andre sier, prøver du en gang vil han ha deg med til å prøve flere ganger, stoffbrukere vil jo ofte ha selskap i missbruket sitt. Og hvor mye større sannsynlighet er det ikke at du også vil prøve flere ganger etter å ha prøvd en gang? Det er den første terskelern som er den store, krysser du først den er det ikke et like stort steg å ta neste gang. Er det en veil du ønsker å starte på?

Skrevet

Nei, du skal ikke gi etter.

At han i det hele tatt setter sine egosentriske behov foran deg sier mye. Han har ikke peiling-og det skal ikke bli bedre med årene..

Skrevet (endret)

er helt enig med blondie65!!!dette er jo helt absurd!Har selv hatt en mor og har flere søskenbarn som ruser seg og bruker det meste. Hasj fører til sterkere stoffer det har jeg store beviser på. Du burde virkelig stå opp å si nei hvis dette er noe du ikke har lyst til. Hjelp ser du ikke selv hva dette kan føre til? Er jo helt vilt at din mann vil du sgal utsette deg selv for dette bare fordi han skal realisere en drøm om å ha sex med deg mens du er rusa!At du vurderer dette syntes jeg er idiotiskt..fins jo grenser over hvor langt man er villig til å gå for den man elsker, og rusmidler er jo ganske alvorlig!Selv om det kanskje bare er en gang kommer han til å be deg gjøre det fler ganger hvis han syntes dette var spennende og gøy, og kanskje du da etter å ha gjort det en gang lettere gjør det fler ganger som gjelder de fleste.Plutslig sitter du der i saksa og skulle virkelig ØNSKE du aldri hadde gjort dette!Den kontrollen mannen din nå har er ikke mulig å ha i en lang stund han vil også miste kontrollen.Bryr du deg om han ber du ham stoppe med dette så han ikke ødelegger sitt eget liv.For ingen INGEN er så sterke at de klarer å prøve alle slags stoffer for så å aldri røre noe igjen!Jeg har som sagt erfaring med dette.Min mamma var misbruker kun av tabletter da men dette var hart nok å se på.Min tante døde nå for 2 år siden pga hun var rusmisbruker!Ta til vett og ikke utsett deg selv for dette!!Du burde virkelig tenke over hvilken mann du er gift med!

Endret av hilde87
Skrevet

At han vil ha sex med en dame som er helt i drømmeland synes jeg sier mye.. Misbruk er det første som slår meg. Det neste er motbydelig!

Det mest irriterende her er at det kan være min mann eller andre i min famile han treffer med bilen i narkorus. Jeg ønsker ikke å bli enke fordi en sjølgod ego-dust mener at han har full kontroll. Motbydelig type!

Skrevet

Tråden ryddet.

Scorpina

-mod-

Skrevet

En rusavhengig mann som prøver å tvinge deg til å prøve narkotika. What's not to love..

Det er trist å se mennesker som går mot sin egen ruin frivillig. Jeg bare håper at du ikke bringet et barn inn til dette rotet.

Skrevet

Narkotika er som russisk rulett, noen klarer å styre seg, andre klarer seg ikke og blir dratt ned i dop-helvete, jeg ville aldri tatt sjansen!

Skrevet

Cannabis gjør sex fantastisk. Jeg ville prøvd det, men på mine egne kriterier - dvs. en skriftlig eller tilsvarende avtale om at hvis du prøver denne ene gangen så har han absolutt ingen grunn til å mase på deg i fremtiden. Det er denne ene gangen, og så er det slutt på maset - hvis du da ikke ønsker å eksperimentere selv, naturligvis.

Det er fint at han har kontroll, men hvis han ruser seg hver helg, dvs. at det går et mønster i det, så kan det godt være han har problemer. Jeg røykte selv hasj hver helg eller oftere i et halvt års tid, men fant ut at det ble for destruktivt og at jeg etterhvert begynte å se på det som eneste alternativ - hvorpå jeg kuttet ned og nå røyker sporadisk et par ganger i året (hovedsakelig sommer og juleferie).

Men for all del, hvis misbruket hans i helgene ikke går ut over han selv, DEG, eventuelle barn eller jobben så er det greit nok, men hvis det skaper problemer i heimen så ville jeg nok tatt det opp med han og forlangt nedtrapping og bruk under andre premisser (eks. at han bruker det sammen med kompiser nå og da).

Men jeg ville nok testet cannabis var jeg deg, det er i bunn og grunn svært harmløst i seg selv :-). Men ikke test fordi han vil du skal teste, test fordi du er interessert selv.

Mer info: http://erowid.org/plants/cannabis/cannabis.shtml

Skrevet

Til Tias:

Det er noen som blir psykotiske første gang de røyker hasj. Noen er bare mer sårbare for cannabis-indusert psykose enn andre. Men hvor sårbar man er, det vet man faktisk ikke før man har prøvd ut grensene.

Hva om TS er en av disse som blir dønn psykotisk av hasj?

Du bestemmer selv over ditt liv, men hvordan kan du gamble med andre menneskers mentale helse ved å oppfordre til noe som kan være farlig? Er det fordi DU aldri vil merke konsekvensene hvis en person som leser oppfordringene dine blir psykotiske, eller i verste fall får schizofreni?

Skrevet

Merneith: Joda, jeg skal ikke være en av de som hardnakket påstår at cannabis aldri, aldri gjør noe som helst vondt, for det ville vært en løgn. Men jeg er generelt av den oppfatningen av at man ikke kan gå rundt hele livet og være redd for alt mulig.

Det er så fantastisk mange farlige ting og situasjoner vi utsetter oss for hver eneste dag, men som vi alle tar for gitt uten å tenke videre over. De fleste av oss kjører bil, flyr, tar tog og omgås andre mennesker - DØDSFARLIG alt sammen. For ikke å snakke om det å få seg en familie; statistisk sett er det mye større sjangs for å bli drept av et familiemedlem eller noen man kjenner fremfor av en fremmed. Og folk blir psykotiske av alkohol også, gjerne første gangen.

Man kan alltid gå rundt å være redd for alt mulig, - men på bekostning av hva? Jeg velger i alle fall å utsette meg selv for litt fare fremfor å leve med redusert livskvalitet. Og for å være helt ærlig så har jeg ikke videre dårlig samvittighet for å anbefale det samme til trådstarter, selv om jeg på ingen måte misunner hun situasjonen hun er i. Hvis han eller hun ikke syns dette var noe, eller får en eller annen psykolgisk reaksjon (noe som vil være idioti å gå rundt å frykte, sjangsen for at man får en dårlig opplevelse øker betraktelig ved å tenke slik) så er det greit nok, han eller hun legger det fra seg, prøver aldri igjen og kan smile et lurt smil for seg selv når noen i fremtiden snakker om stoffet.

Skrevet

Så nå at trådstarter kalte seg for Marit, så dere kan godt overse hele han eller hun-biten fra min side. Jeg ville bare ikke anta for mye :-)

Skrevet (endret)
Merneith: Joda, jeg skal ikke være en av de som hardnakket påstår at cannabis aldri, aldri gjør noe som helst vondt, for det ville vært en løgn. Men jeg er generelt av den oppfatningen av at man ikke kan gå rundt hele livet og være redd for alt mulig.

Det er så fantastisk mange farlige ting og situasjoner vi utsetter oss for hver eneste dag, men som vi alle tar for gitt uten å tenke videre over. De fleste av oss kjører bil, flyr, tar tog og omgås andre mennesker - DØDSFARLIG alt sammen. For ikke å snakke om det å få seg en familie; statistisk sett er det mye større sjangs for å bli drept av et familiemedlem eller noen man kjenner fremfor av en fremmed. Og folk blir psykotiske av alkohol også, gjerne første gangen.

Man kan alltid gå rundt å være redd for alt mulig, - men på bekostning av hva? Jeg velger i alle fall å utsette meg selv for litt fare fremfor å leve med redusert livskvalitet. Og for å være helt ærlig så har jeg ikke videre dårlig samvittighet for å anbefale det samme til trådstarter, selv om jeg på ingen måte misunner hun situasjonen hun er i. Hvis han eller hun ikke syns dette var noe, eller får en eller annen psykolgisk reaksjon (noe som vil være idioti å gå rundt å frykte, sjangsen for at man får en dårlig opplevelse øker betraktelig ved å tenke slik) så er det greit nok, han eller hun legger det fra seg, prøver aldri igjen og kan smile et lurt smil for seg selv når noen i fremtiden snakker om stoffet.

Syns det er idiotisk å omtrent si at et liv uten å leve "farlig" er et liv med redusert livskvalitet.

Jeg kommer aldri til å prøve noe narkotisk stoff, rett og slett fordi jeg har et spennende nok liv uten rusmidler, og fordi det er ulovlig. Og før du spør, nei jeg er ikke imot alkohol, og ja, jeg drikker alkohol, men det er svært sjelden jeg drikker mer enn et par glass vin. Men ja, jeg er imot å drikke seg alkohol bare for å bli full.

Man kan ha et minst like spennende liv, med en minst like høy livskvalitet selv om man velger å ikke ruse seg og risikere livsvarige skader.

Endret av Bokormen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...