Gjest Blondie65 Skrevet 7. oktober 2007 #1 Skrevet 7. oktober 2007 En kjedebrev med trussel om at et spøkelse dreper deg dersom du ikke sender den videre verserer nå blant barn. http://www.bt.no/lokalt/bergen/article420748.ece Helt ufattelig at folk kan gjøre sånt mener jeg.
Gjest Tex Skrevet 7. oktober 2007 #2 Skrevet 7. oktober 2007 Dette er ikke noe nytt desverre er noen år siden mine unger fikk de første sånne, noen fra en "død" Maja, andre fra spøkelser og gjenferd og jeg vet ikke hva....
Gjest StockDama Skrevet 7. oktober 2007 #3 Skrevet 7. oktober 2007 Jeg har også fått sånne ! Jeg sendte de ikke videre, har hverken sett spøkelser eller blitt drept med en kniv. Trur de bare juger =/
Gjest Ansjoni Skrevet 7. oktober 2007 #4 Skrevet 7. oktober 2007 Er ikke det å sende slike kjedebrev med dødstrusler o.l straffbart in henhold til norsk lov?
Gjest Blondie65 Skrevet 7. oktober 2007 #5 Skrevet 7. oktober 2007 Jeg har også fått sånne ! Jeg sendte de ikke videre, har hverken sett spøkelser eller blitt drept med en kniv. Trur de bare juger =/ Men du er vel ikke 12 år slik mottakeren i artikkelen jeg henviste til er. Min reaksjon er på at barn mottar slike som blir sendt av barn og som er beregnet på barn.
Gjest Jenna88 Skrevet 7. oktober 2007 #6 Skrevet 7. oktober 2007 At det er mulig! Tror jeg hadde blitt litt skremt hvis jeg mottok noe sånt.
estrella Skrevet 7. oktober 2007 #7 Skrevet 7. oktober 2007 Husker jeg fikk slikt for noen år siden. Var livredd jeg! Trodde på det.. Jeg var vel rundt om 12-13! Fikk mail om at denne jenta, så kom det et bilde og navn, døde i en ulykke osv.. Det forstyrret iallefall min :søvn:
Gjest lillebøll Skrevet 7. oktober 2007 #8 Skrevet 7. oktober 2007 Jeg hadde blitt flyforbanna på den som hadde sent noe slikt til mitt barn. hadde det kommet fra et annet barn hadde jeg kjeppjaga foreldrene til de lærte ungen bedre.
Gjest StockDama Skrevet 7. oktober 2007 #9 Skrevet 7. oktober 2007 Men du er vel ikke 12 år slik mottakeren i artikkelen jeg henviste til er. Min reaksjon er på at barn mottar slike som blir sendt av barn og som er beregnet på barn. Sant nok at jeg ikke er 12, men jeg har vært nettbruker siden jeg var rundt 10 år, og det gikk slike kjedemail rundt i 1995 også. Sendte det ikke videre da heller, uten at jeg fikk mareritt av den grunn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå