Gjest Jonas Skrevet 7. oktober 2007 #1 Skrevet 7. oktober 2007 Er det lovpålagt med lekeplasser på nye felt? Hvor kan jeg lese om dette? Takk for svar, hvis noen vet noe om dette.
Gjest *Mim* Skrevet 7. oktober 2007 #2 Skrevet 7. oktober 2007 Dette vet jeg dessverre ikke. Men det må da være noen i kommunen, i plan- og bygningsetaten e.l. som vet det?
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2007 #3 Skrevet 7. oktober 2007 Er det lovpålagt med lekeplasser på nye felt? Hvor kan jeg lese om dette? Takk for svar, hvis noen vet noe om dette. JA, IALLEFALL I MIN KOMMUNE. Det skal også være et "grønt" område. Nå er det jo bygd tett som hagl i de fleste felt. ved mitt hus er det satt av et "grønt" område. selv om det kun er gruslagt og kommunen aldri vil gjøre det grønt. Problemet er at det ligger helt i grensen til huset. Ved terassen. Ikke populært å få en lekeplass der. med mye unger er det mye støy.(vil ikke ha disk om det nå.) dessuten vender soveromsvinduer på samme siden. la inn protest. Det ble tatt til følge. Så ble foreldrene spurt om hvor ballbingen skulle ligge. Kommunen foreslo samme plass,men de sa nei pga det er for nært vei. På nye felt kan det ta tid før alter på plass, så du får nok lekeplass til ungene etterhevert
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2007 #4 Skrevet 8. oktober 2007 I reguleringsbestemmelsene (som er en del av reguleringsplanen) legges det ofte inn et samtidighetskrav om at før utbygging kan ta til skal feks være opparbeidet lekeplass. Dvs at før man begynner å få sette opp boliger skal lekeplassen med feks husker, sandkasse, sklie og beplantning stå klar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå