Gjest Jenna88 Skrevet 7. oktober 2007 #21 Del Skrevet 7. oktober 2007 Selvfølgelig mener jeg ikke at forfattere som utgir bøkene sine ikke har kunstnerisk integritet! Hvordan kan du sammenligne det? Fordi begge deler er kunstformer som skal ut til folk? Forfattere utgir jo bøker, hvorfor kan ikke kunstnere gjøre bildene tilgjengelige for publikum? Jeg synes nok som deg, at det ørlille pr-stuntet med bildebrannen på en øde(!) øy blir litt i meste laget, når det kommer fra den fronten. For øvrig mener jeg ikke kunst bør være utilgjengelig, slik det ser ut som du trekker ut av mitt innlegg. Jeg tolket det sånn fordi du lo av at bildene hennes ble solgt på Bohus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter #22 Del Skrevet 7. oktober 2007 Det er jo litt spes å gjøre narr av kapitalismen når man bla. selger bildene sine gjennom Bohus og annonser med rumpe i dagspressen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jenna88 Skrevet 7. oktober 2007 #23 Del Skrevet 7. oktober 2007 (endret) Jeg, personlig, synes ikke nødvendigvis at det er spesielt. At Aulie velger å selge bildene sine hos Bohus, synes jeg bare er flott. At hun derimot velger å stille opp med bar rumpe, brenne bilder, etc., foran pressen, er en annen sak. Og der er jeg helt enig med dere. Hva er forresten ille med å selge bildene sine på Bohus? Det er jo litt spes å gjøre narr av kapitalismen når man bla. selger bildene sine gjennom Bohus og annonser med rumpe i dagspressen? Endret 7. oktober 2007 av Jenna88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter #24 Del Skrevet 7. oktober 2007 Tror ikke du helt ser poenget. Få mener at det er ille å selge bilder på Bohus. Men slike bilder er gjenre masseprodusert for å selge mest mulig. Å i samme åndedrag rope ut at man er en kunstner fri fra kapitalismen osv blir da litt meningsløst i mine øyne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 7. oktober 2007 #25 Del Skrevet 7. oktober 2007 Jenna88: Ja, det er klart jeg ler av henne når hun i det ene øyeblikket fremstår som kunstneren som virkelig har fridd seg fra kapitalismens hånd ved å brenne bilder (med pressen tilstede iført truse og kroppsmaling (!)), for i det neste å selge masseproduserte kunstplakater fra en av Norges mest folkelige møbelkjeder. Ingenting galt i å selge slikt, men litt komisk i kombinasjon med fremtoningen hennes forøvrig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_ Skrevet 7. oktober 2007 #26 Del Skrevet 7. oktober 2007 Det som er helt utrolig er at dama påberoper seg en slags samvittighet for verden og at dette er hennes bidrag til å gjøre verden til et bedre sted å være... Hva med da å selge maleriene istedet og gi 4 millioner til et verdig formål? Men nå evner vel kanskje ikke egoet til Aune Sand og Marianne Auli å se et formål større enn dem selv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 7. oktober 2007 #27 Del Skrevet 7. oktober 2007 Det virker som om hun er veldig alvorlig og opptatt av seg selv. Jeg håper hun har det bra med seg selv, for det kan hun trenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk Åberg Skrevet 8. oktober 2007 #28 Del Skrevet 8. oktober 2007 (endret) Jeg syns hun må få gjøre som hun vil, men siden hun er nordmann, får hun selvsagt pepper så det holder. Hun har et kunstnerisk budskap, og jeg syns det må være greit at hun utfolde seg som hun ønsker. Men man ser jo også at når noen skiller seg litt ut fra mengden, blir man fort angrepet. Espen Benestad og Ari Behn stiller vel i samme klasse. Når det er sagt, så syns jeg ikke nødvendigvis at det hun maler eller holder på med er så veldig interessant. Men man trenger noen fargeklatter i media/samfunnet - noen som tør å skille seg ut. Endret 8. oktober 2007 av Frk Åberg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paradokset Skrevet 8. oktober 2007 #29 Del Skrevet 8. oktober 2007 Så vakkert...jeg får tårer i øyenkroken og klump i halsen av sånt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jenna88 Skrevet 8. oktober 2007 #30 Del Skrevet 8. oktober 2007 Elastica: Jeg skjønner hva du vil frem til. Tanta til en venninne av meg er kunstner, og de selger plakatene hennes på mange "folkelige" steder. Men hun gjør det ikke for å tjene mest mulig, hun ønsker at kunsten skal nå frem, også til mennesker som ikke har råd til å kjøpe bilder for flere tusen kroner. Så alle har ikke nødvendigvis kapitalistiske baktanker, det var bare det jeg ønsket å få frem. Jenna88: Ja, det er klart jeg ler av henne når hun i det ene øyeblikket fremstår som kunstneren som virkelig har fridd seg fra kapitalismens hånd ved å brenne bilder (med pressen tilstede iført truse og kroppsmaling (!)), for i det neste å selge masseproduserte kunstplakater fra en av Norges mest folkelige møbelkjeder. Ingenting galt i å selge slikt, men litt komisk i kombinasjon med fremtoningen hennes forøvrig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 8. oktober 2007 #31 Del Skrevet 8. oktober 2007 Var det meningen at verden skulle rope "Å NEI! IKKE BRENN BILDENE DINE!"? Funka ikke. Brenn i vei for min del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mirina Skrevet 8. oktober 2007 #32 Del Skrevet 8. oktober 2007 Fantastisk, rett og slett fantastisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 8. oktober 2007 #33 Del Skrevet 8. oktober 2007 Så vakkert...jeg får tårer i øyenkroken og klump i halsen av sånt... Kroppsmalingen eller tanken bak det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paradokset Skrevet 8. oktober 2007 #34 Del Skrevet 8. oktober 2007 Kroppsmalingen eller tanken bak det? De to frie kunstnersjelene..den vakre kunstneriske protesten mot kapitalismens grep og eh...de vakre puppene ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 8. oktober 2007 #35 Del Skrevet 8. oktober 2007 og eh...de vakre puppene ;-) DET VAR DET JEG TENKTE! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter #36 Del Skrevet 8. oktober 2007 Jeg syns hun må få gjøre som hun vil, men siden hun er nordmann, får hun selvsagt pepper så det holder. Hun har et kunstnerisk budskap, og jeg syns det må være greit at hun utfolde seg som hun ønsker. Men man ser jo også at når noen skiller seg litt ut fra mengden, blir man fort angrepet. Når man bruker massemedia til å skape blest om sitt kunstneriske uttrykk på en uvanlig måte, så er det vel relativt normalt at folk har tanker om budskapet? Og at ikke alle er positive? Jeg synes også hun må få gjøre som hun vil, og har vel aldri møtt noen som har ment noe annet. Uanhengig av hennes nasjonalitet (hva nå enn det har med saken å gjøre, kunstnere av ymse slag får da pepper i alle verdens land, enten de pakker inn bygg i rosa stoff eller heter Dixie Chicks) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jenna88 Skrevet 8. oktober 2007 #37 Del Skrevet 8. oktober 2007 Dopendro: Jeg er enig i at ikke alle PR-stunt er like positive, men å påstå at en kunstner ikke har kunstnerisk integritet, (og ikke bør rakke ned på kapitalisme) fordi hun selger bildene sine på Bohus blir søkt i mine øyne. Det er faktisk mulig at Marianne Aulie velger å selge dem på Bohus fordi hun ønsker at kunsten skal nå ut til flest mulig. Skal en se på alle PR-stuntene hennes, ser det i alle fall ut til at hun ønsker å skape stor allmenn interesse. Som jeg nevnte over, tanta til en venninne av meg er kunstner. Relativt etablert, selger maleriene sine på folkelige steder. Ikke fordi hun er ute etter penger, men fordi hun ønsker at kunsten skal nå ut til folk. En kan ønske kunsten ut til folk, til tross for at en er kapitalist. Nå kjenner jeg forøvrig ikke Marianne Aulie, men jeg er enig i at flere av stuntene hennes er lite gjennomtenkte, og ganske dumme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter #38 Del Skrevet 8. oktober 2007 Har ikke nevnt noe som helst om hennes kunsteneriske integritet jeg. Jeg har derimot ledd av den "ensomme stunden der de viste at kunstnere er frie sjeler og ikke bundet av kapitalismen" i selskap med tv2 og resten av Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 8. oktober 2007 #39 Del Skrevet 8. oktober 2007 Det var jeg som nevnte kunstnerisk integritet. Og det står jeg egentlig ved. (Og ikke utelukkende fordi hun selges i plakatform på Bohus, men mer på grunn av hele pakken Marianne Aulie.) Jeg klarer ikke ta henne alvorlig lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jenna88 Skrevet 8. oktober 2007 #40 Del Skrevet 8. oktober 2007 Har ikke nevnt noe som helst om hennes kunsteneriske integritet jeg. Jeg har derimot ledd av den "ensomme stunden der de viste at kunstnere er frie sjeler og ikke bundet av kapitalismen" i selskap med tv2 og resten av Norge. Det var ikke deg jeg siktet til heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå