Nigo-san Skrevet 6. oktober 2007 #2 Skrevet 6. oktober 2007 Oi, det var virkelig en flott stemmeprakt for en 11-åring! Det skal hun ha! Men det hadde vært enda bedre hvis hun hadde sunget noe annet... Hallelujah er (for gamle særinger som meg) ikke bare en "fin sang", men en sang som stiller store krav til utøveren med hensyn til tekstforståelse osv. Men for all del, heller Nora enn Ali, for jenta var flink.
Gjest frulou Skrevet 7. oktober 2007 #3 Skrevet 7. oktober 2007 Jeg er veldig enig i alt det Nigo-san sier.
Amalie_85 Skrevet 7. oktober 2007 #5 Skrevet 7. oktober 2007 WOW. kjempe imponert! hadde ho vært med i idol hadde ho vel havna øverst
Elbereth Skrevet 8. oktober 2007 #6 Skrevet 8. oktober 2007 Bra stemme på en 11-åring! Men for meg er det nok bare Leonard Cohens tolkning av Hallelujah som slipper gjennom nåløyet... Blir uvel av Gitarkameratenes versjon og Shrek-versjonen Snakker om å radbrekke en fin sang
Gjest Ansjoni Skrevet 8. oktober 2007 #7 Skrevet 8. oktober 2007 Blir uvel av Gitarkameratenes versjon og Shrek-versjonen Snakker om å radbrekke en fin sang Rufus Wainwrights tolkning er da ikke så verst? Men enig med deg om Gitarkameratene! Kan ikke høre for mye på den, da kommer sangen til å bli ødelagt. Forøvrig mener jeg det er visse sanger som gjøres best av menn. Halleluhja er en av dem. Syns ikke den skal synges av en jente på 11 år
Grissini Skrevet 10. oktober 2007 #8 Skrevet 10. oktober 2007 Blir uvel av Gitarkameratenes versjon o Enig, de der gitarkameratene burde vært brent på bålet. Makan til møl, og det verste er at folk liker det...DET klarer jeg faktisk ikke å fatte og begripe! :klø: Når det gjelder den der 11-åringen, er visst jeg en av få som ikke er så veldig begeistret. Jeg har et spesielt forhold til sangen, og liker dermed ikke denne "hypede" versjonen. Blir voldsomt tilgjort og i tillegg synger hun på svært dårlig engelsk. Og før noen halshugger meg - JA, jeg VET hun "bare" er 11 år.
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2007 #9 Skrevet 11. oktober 2007 Når det gjelder den der 11-åringen, er visst jeg en av få som ikke er så veldig begeistret. Jeg har et spesielt forhold til sangen, og liker dermed ikke denne "hypede" versjonen. Blir voldsomt tilgjort og i tillegg synger hun på svært dårlig engelsk. Og før noen halshugger meg - JA, jeg VET hun "bare" er 11 år. Jeg ville faktisk kommentere at hun synger uvanlig BRA engelsk til å være norsk artist. Gikk nesten ut fra at hun hadde engelsktalende slekt.
Grissini Skrevet 11. oktober 2007 #10 Skrevet 11. oktober 2007 Jeg ville faktisk kommentere at hun synger uvanlig BRA engelsk til å være norsk artist. Gikk nesten ut fra at hun hadde engelsktalende slekt. Unnskyld, men da har du virkelig ikke hørt mange engelsktalende mennesker. At norske artister har en skrekkelig dårlig engelskuttale kan jeg forresten være enig i. Hilsen Grissini med 60 studiepoeng engelsk, engelsklærer for en skokk med elever på mellomtrinnet og flere års opphold i England og USA.
Gjest Wolfmoon Skrevet 11. oktober 2007 #11 Skrevet 11. oktober 2007 Synes ikke det var noe særlig å utsette på selve uttalen av engelsken hennes (hun er tross alt 11!), men registrer at hun til tider utelater både ord og deler av ord. Stemmen er det iallefall ingenting å utsette på, den er kjempegodt utviklet for en 11-åring. Nå har jeg aldri likt stemmen til Leonard Cohen da, selv om jeg liker sangene hans. Min favoritt versjon av Hallelujah er med Jeff Buckley, og jeg liker heller ikke "gitarkammeratene" sin versjon.
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2007 #12 Skrevet 11. oktober 2007 Engelskuttalen høres veldig bra ut for en norskspråklig 11-åring. Ikke snev av den typisk engelsk-norske uttalen. Når starter egentlig barn med engelsk på skolen nå om dagen? Ellers enig i at hun synger uvanlig godt for sin alder, selv om jeg generelt ikke liker så godt å høre på barnesang.
Gjest *Mim* Skrevet 11. oktober 2007 #13 Skrevet 11. oktober 2007 Når starter egentlig barn med engelsk på skolen nå om dagen? De begynner med "myk" engelsk i første klasse.
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2007 #14 Skrevet 11. oktober 2007 oi, her var det mye negativt. Hun sang denne sangen da hun var 10 år, og da har man lov til å feile. Jeg vet at da jeg var 10 år, snakket jeg ihvertfall ikke flytende engelsk. Og dere har fått med dere at jenta synger andre sanger enn denne? Noen av dem er lagt ut på snutter de også. Jenta er 11 år, gi henne en sjanse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå