Gjest snarthjemløs Skrevet 6. oktober 2007 #1 Skrevet 6. oktober 2007 jeg og jenta mi må snart flytte fra studentboligen vår (vi er ikke studenter lenger snart, og da har vi ikke lov til å bo der lenger) boligmarkedet her vi bor er kjempetrangt.. vet ikke om vi kommer til å finne noe innen oppsigelsestiden her går ut.. vi skal stå på så godt vi kan selvsagt, men hva om vi ender opp uten bolig? vi kan ikke kjøpe (har ikke egenkapital, ingen kausjonist..) hva gjør man da? en fryktelig situasjon syns jeg.. mest sannsynligvis så finner vi vel noe (om det så er 8 kvm og vi må stable oss, dyr og eiendeler oppå hverandre), men det er greit å vite hvordan man står om man ender opp hjemløs.. hilsen uvitende
Frey Skrevet 6. oktober 2007 #2 Skrevet 6. oktober 2007 Du bør kontakte NAV umiddelbart og forklare situasjonen. De skal kunne hjelpe.
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2007 #3 Skrevet 7. oktober 2007 men hva vil du kunne hjelpe med? vi har fått låne penger til depositum på en leilighet og kan hoste opp en 7000 til leie i måneden, men siden boligmarkedet er så trangt her så er det å finne noe som blir problemet.. så dum situasjon å komme i
gaja Skrevet 7. oktober 2007 #5 Skrevet 7. oktober 2007 men hva vil de kunne hjelpe med? Det finnes blant annet kommunale boliger. Ikke alltid beste sted å vokse opp for et barn, men da har dere ihvertfall tid til å finne noe annet.
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2007 #6 Skrevet 7. oktober 2007 kunne kanskje misforstås at jeg sa "jenta mi". jeg mente kjæresten min vi har heldigvis ikke barn i denne situasjonen.
Frey Skrevet 7. oktober 2007 #7 Skrevet 7. oktober 2007 Uten barn stiller dere ikke like sterkt nei. Dere må nok vurdere å flytte litt lenger unna.
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2007 #8 Skrevet 7. oktober 2007 jeg vet vi ikke stiller like sterkt uten barn.. men hva gjør man da, om man står der og ikke har noe sted å bo? hun er under attføring og kan ikke bare flytte mange timer unna vi får vel bare krysse fingrene på at noen kan ta oss inn..
Gjest Gjest_Gjesten_* Skrevet 8. oktober 2007 #9 Skrevet 8. oktober 2007 Hei, Vi er faktisk i samme situasjon nå, vi har barn, og må ut av leiligheten vi har bodd i snart 3 år nå 1.12. Vi har betalt en husleie vi klarer og har hatt 2 soverom i et området vi stortrives. Nå ser vi at leiligheter med 2 soverom nå går for langt over det som vi klarer i husleie pr. måned i vår kommune og nabokommunen. Hvis vi skal flytte på "landet" hvor det faktisk ennå er litt billig, blir det jo ekstrakostnader på transport, og kanskje vi må kjøpe en bil til for å komme oss til og fra jobb. Nei, det er ikke lett. Vi begynner i allefall å bli nervøse nå, vi går på visninger på leiligheter som ikke ser ut i det hele tatt, i områder hvor vi ikke helst vil at barna våre skal vokse opp. Ikke det at vi er så kresne eller fine på det, men det får også være grenser for hvordan leiligheten ser ut. Vi kan ikke flytte inn til familie eller venner 4 stykker, kan liksom ikke spørre noen m det heller. Vi har tenkt kommunen, men igjen, da kan man komme på litt belastede områder da. Håper dere finner noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå