Gå til innhold

samboer har to rare tvillingsøstre...

Anbefalte innlegg

Gjest Atheena
Skrevet

Samboeren min har to tvillingsøstre som går på videregående og som er veldig sterkt knyttet til hverandre. De er pene jenter, veldig opptatt av sminke og klær, men de er utrolige sjenerte. Ut fra det jeg vet så har de ingen venninner og er veldig vanskelig å få kontakt med. Har "kjent" de i 2 år nå. Men har ikke hatt en ordentlig samtale med noen av de. Det er hele tiden jeg som må ta initiativet til å snakke og da får jeg bare Ja/nei svar tilbake.

Denne helgen har de vært hos oss. Vi bor i en 2-roms leilighet hvor det fort blir litt trangt. De er meget spesielle og "trekker" seg tilbake. Er mye inne på badet og ute på verandaen for å være alene. føler at jeg har gitt de mye space, og jeg og samboer har vært en del inne på rommet for å se på tv der. I hele går fikk de også leiligheten for seg selv fordi vi var på jobb og dro rett på fest. De vil ikke gå ut og har vært her inne helt siden torsdag kveld.

De sitter å ser på tv, spiller playstation og er på internett. Fyllesyk som jeg er har jeg vært på butikken 2 ganger i dag for å kjøpe mat til oss alle og jeg har også lagd god middag til oss, og rydde hele huset etter alles rot. Samboer spurte om de ville gå i butikken en tur for å kjøpe litt snacks til oss, men det ville de ikke. Hadde det vært mine søstre så ville jeg KREVD det. så samboern gikk selv. Det var takken for gjestfrieheten liksom..

Det kan også nevnes at de tar for seg av alle mine toalettartikler og at den dyre frisør sjampoen min nå er nesten tom. Sist gang de var her så fikk de masse klær av meg. Hadde brettet de pent sammen i en søppelsekk og de gikk på badet å prøvde, tok det de ville ha og sa takk, men lot alt de ikke ville ha ligge strød igjen på badet.

Nå er min tolmodighet slutt. Jeg har hatt god forståelse siden jeg skjønner at de er veldig sjenerte og at de rett og slett ikke har noen venninner. Tror de er veldig usikre jenter.

Vet rett og slett ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til dette. Trenger noen råd!!! Føler at jeg har strukket meg veldig langt nå.

Gleder meg til i morgen, og vil at de skal reise tidlig. Vet ikke hvordan jeg skal si dette til samboer, han tar det ille opp når jeg retter kritikk mot de.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Synd at du ikke ikke fikk noe svar, for dette er et utrolig vanskelig tema. Jeg kan desverre ikke hjelpe deg, men dytter denne litt opp så kanskje noen kan svare deg.

Endret av Elize
Skrevet
Synd at du ikke ikke fikk noe svar, for dette er et utrolig vanskelig tema. Jeg kan desverre ikke hjelpe deg, men dytter denne litt opp så kanskje noen kan svare deg.

har du prøvd og spurt samboeren din da??

Skrevet
Vet rett og slett ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til dette. Trenger noen råd!!! Føler at jeg har strukket meg veldig langt nå.

Gleder meg til i morgen, og vil at de skal reise tidlig. Vet ikke hvordan jeg skal si dette til samboer, han tar det ille opp når jeg retter kritikk mot de.

De er jo ikke voksne og er sikkert vant til å bli behandla litt som barn, at de blir tatt vare på og stilt få krav til.

For deg gjelder at det er lurt å begynne å sette grenser og si ifra litt før du holder på å sprekke eller idet du sprekker. Da er det lettere å si ifra på en måte som gjør det enkelt for den andre å ikke gå i forsvarsposisjon. Det med den dyre sjampoen for eksempel, kunne du sagt fra om med en gang, enkelt og greit, og ikke på en sint måte, så ville de sikkert tatt det helt fint.

Skrevet

Jenter på den alderen har ofte en tendens til å ikke se ting som vi som er litt eldre ser. De tenker ikke en gang på å rydde og at de kan lage middag, slikt er det jo mor som gjør. Det er altså ikke sikkert de mener å være ufine, men at de rett og slett ikke tenker på det en gang.

Jeg hadde kommet med små kommentarer om at; gidder dere å hjelpe meg litt med middagen eller? Kan dere være så snille og rydde opp i de klærne dere ikke ville ha, så jeg kan få gitt det til Fretex? Det å kommentere det de ikke ser kan sikekrt hjelpe litt, for jeg tror rett og slett at de ikke ser store deler av det. Hadde de ikke giddet å gå å kjøpe digg hadde jeg også sakt i en vennlig tone "kom ann, nå har jo jeg laget middag og rydda her og har lyst på noe digg til oss i kveld, kan ikke dere være snille å stikke og kjøpe litt", sett at de faktisk hadde penger da, om ikke kunne dere betale om du enda ville ha digg. Jeg antar de hadde gjort dette om de faktisk ble stillt frem problemet på en litt annen måte, slik at de kan se problemstillinga litt bedre.

Videre vil jeg bare be deg om å gi dem tid. Noen bruker lengre tid på å bli voksne, og sikkre på seg selv. De blir det nok disse to og tilslutt, men det gjør ikke at du ikke kan stille krav til dem likevel altså

• 4 uker senere...
Skrevet

Hvis de ikke er hos dere så veldig ofte så er det kanskje best å bare la det ligge, tenker jeg. Det er jo ikke din jobb å oppdra dem - ikke samboeren din sin heller egentlig. Hadde jeg vært deg hadde jeg ikke giddet å ta på meg det ansvaret. Gjem heller bort sjampoen din neste gang de kommer, du!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...