Gå til innhold

Katt spiser egen avføring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pusen min spiser avføringen som setter seg fast i pelsen bak :spy:

Trodde katter var renslige dyr, men tenk så feil man kan ta.

Mulig noen vil synes det er renslig å gjøre noe slikt, men kan ikke si meg enig der gitt.

Æsj, skal aldri mer nusse mer på pusen i ansiktet.

Fysj!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette har vel ikke noe med å være renslig eller ei. Katten holder jo pelsen ren, så om det må innebære at den spiser bæsj, så er det vel slik den må stelle seg selv. Hva synes du? Skulle den skrubbet rumpa mot papir?

Dyr er jo ikke renslig på den måten som vi snakker om at mennesker er renslige? En katt glefser jo f.eks. med glede i seg en rå mus.

Ellers synes jeg det er en god ide og ikke kysse på hunder/katter. Det synes jeg er skikkelig ekkelt, må jeg innrømme. Dyr i senga også, forøvrig.

Skrevet (endret)

Hvis katten har store problemer med å holde pelsen ren for avføring hadde jeg prøvd å hjelpe den med å enten prøve å vaske den ren eller klippe litt i lengden på pelsen tror jeg.

Katter liker ikke avføring, ikke å spise det og heller ikke å ha det i pelsen...

(Å sove sammen med en katt er langt i fra ekkelt. Det er noe av det koseligste som finnes. :) )

Endret av Gjenglemt sykkellås
Skrevet (endret)
Pusen min spiser avføringen som setter seg fast i pelsen bak :spy:

Trodde katter var renslige dyr, men tenk så feil man kan ta.

Mulig noen vil synes det er renslig å gjøre noe slikt, men kan ikke si meg enig der gitt.

Æsj, skal aldri mer nusse mer på pusen i ansiktet.

Fysj!

Du kødder? Syns du det er mer renslig av katten å gå med driten bak der til den tørker og gnies av på møblene dine etter hvert?

Kjøp en mild katteshampo og hjelp den litt. Du kan bade den i badekaret, eller ha vann blandet med litt shampo i et lite kar, og vask den bak med hånden mens du holder med den andre. Stryk vannet forsiktig ut av pelsen med et håndkle til slutt. Da slipper den å streve med å bli ren selv.

ps; når det setter seg avføring i pelsen bak er det et tegn på at pusen er for bløt i magen. Det kan skyldes mark, eller feil for. Intestinal er fint å bruke til avføringen er normal igjen, hvis det skulle vise seg at den er for løs.

Endret av la Flaca
Gjest Silmarill
Skrevet (endret)

Katten din er jo renslig nettop fordi den vasker seg bak.

Det er ganske vanskelig for en katt å tørke seg selv med dopapir (ja jeg vet du vet) så dette er eneste muligheten den har for å fjerne det!

Når du sier spiser, hva legger du i det ordet da egentlig?

Knasker den i seg avføring som henger fast i pelsen, eller mener du bare at den vasker seg i rumpa?

Har katten din problemer med at avføringen henger seg fast i pelsen så klipper du den der bak!

Katter har så mye enzymer i munnen at bakterer blir brutt ned så fort at du blir ikke utsatt for noe som helst dersom katten slikker deg i ansiktet eller når du kysser den på munnen.

Endret av Silmarill
Skrevet
Katter har så mye enzymer i munnen at bakterer blir brutt ned så fort at du blir ikke utsatt for noe som helst dersom katten slikker deg i ansiktet eller når du kysser den på munnen.

Er du seriøs?

Katter har utrulig mye farlige bakterier i munnen, spesielt farlig for gravide.

Gjest Silmarill
Skrevet (endret)
Er du seriøs?

Katter har utrulig mye farlige bakterier i munnen, spesielt farlig for gravide.

JA, jeg er seriøs når jeg sier at katten har mye enzymer i munnen som raskt bryter ned bakterier.

Du tenker på Toxoplasmose!

Beklager, du har rett! Gravide bør nok ikke kysse en katt på munnen eller la seg slikke av en katt i ansiktet!

EDIT: legger ved denne linken så jeg har mitt på det tørre

http://www.baby.no/helse/barnelegen/spor/toxoplasma/

Endret av Silmarill
Skrevet

Når du sier spiser, hva legger du i det ordet da egentlig?

Knasker den i seg avføring som henger fast i pelsen,

/quote]

Ja, det akkurat det katten gjør.

Knasker i seg. Det knaser når han tygger på det. *grøss*

Skrevet

Det er vel "danglebær" man kaller det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...