Kitsune Skrevet 6. oktober 2007 #1 Skrevet 6. oktober 2007 Sitter her og kikker på kjøreplaner for middagen. Og hos flere står det "gjestene går til bords" "**** ønsker velkommen" Osv.. Men hvordan vet gjestene at de går til bords? Hvem er det som ber dem finne plassene osv?`
Malama Skrevet 6. oktober 2007 #3 Skrevet 6. oktober 2007 Toastmaster gjør det ja. I vårt tilfelle så åpnet toastmaster dørene til rommet hvor vi skulle spise, og vi sto i "døråpningen" (stoooooor døråpning, så det var ikke noe problem å gå forbi, selv om brud med stor kjole tar stor plass, men det var rett og slett en hel vegg som ble fjernet omtrent) mens gjestene derved skjønte at de skulle gå inn, rett og slett fordi dørene ble åpnet. Og toastmaster muligens sa noe, uten at jeg husker det eksakt.
Nabodama Skrevet 6. oktober 2007 #4 Skrevet 6. oktober 2007 Sitter her og kikker på kjøreplaner for middagen. Og hos flere står det "gjestene går til bords" "**** ønsker velkommen" Osv.. Men hvordan vet gjestene at de går til bords? Hvem er det som ber dem finne plassene osv?` De føler det på seg når det er på tide:) Så begynner de å sige nærmere og nærmere, og til slutt er det èn som setter seg
Stine66 Skrevet 6. oktober 2007 #5 Skrevet 6. oktober 2007 Der jeg har vært i bryllup så har toastmaster samlet alle, og ropt opp et og et par, hvor de har fått hjelp til å finne plassene sine. Tror vi gjør det slik også, vi blir ca 100 stk så da er det greit å gjøre det slik.
*Emma* Skrevet 7. oktober 2007 #6 Skrevet 7. oktober 2007 (endret) Rope opp parene hørtes slitsomt og masete ut spør du meg... Da vi var i bryllup for 2 uker siden hadde de satt opp bordplan som vi så på tidlig sånn at når toastmaster sa at alle kunne sette seg visste vi godt hvor plassen vår var. (Dessuten splittet de par så å rope oss opp sammen hadde ikke vært noen vits... * snurt* ) Endret 7. oktober 2007 av *Emma*
Grissini Skrevet 7. oktober 2007 #7 Skrevet 7. oktober 2007 Rope opp parene hørtes slitsomt og masete ut spør du meg... Enig med deg, dette er noe jeg aldri har opplevd. Det må vel være bedre å bruke tiden på noe annet? Lag en stor oversikt over sitteplasser og la folk finne ut dette selv. Toastmasteren gir så beskjed når man skal gå til bords.
Malama Skrevet 7. oktober 2007 #8 Skrevet 7. oktober 2007 Å rope opp hundre gjester hørtes slitsomt ut ja. Vi hadde også en bordplan som var satt opp så alle kunne se hvor de skulle sitte, pluss at jeg visste hvor alle skulle, og fortalte enkelte hvor de skulle når de gikk forbi meg, og også mamma kunne bordplanen ganske godt (hun og jeg hadde tross alt laget den sammen, og deretter laget den på nytt den siste uka) og alle fant plassene sine ganske greit. Vi var ikke mer enn knapt 70, men det var ikke noe som helst problem med at gjestene fant plassene sine. Og vi var nok på etterskudd allerede (enkelte klarte ikke å skjønne at "vi ber gjestene dra rett til lokalet" betydde at de ikke skulle dra hjem.... og enkelte klarte faktisk å kjøre feil, til tross for god veibeskrivivelse, kart, og at det tross alt var en gjest som i teorien skulle være kjent i området, og i alle fall har vært der flere ganger før...) så å bruke tid på å rope opp gjestene hadde i alle fall ikke vært spesielt fristende. Gjestene fant lett plassene sine likevel.
Gjest Gjest_MayaM_* Skrevet 7. oktober 2007 #9 Skrevet 7. oktober 2007 Der vi har festen så ringer dem med en klokke fra stabburet når middagen er klar for serevering og gjestene skal sette seg til bords.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå