Gå til innhold

kvinner blir mer kriminelle

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg leste i dagsavisen at kvinner blir mer kriminelle, det har seg altså sånn at sju prosent flere kvinner i år enn i fjor ble straffet for sine forbrytelser. Nemlig enkelt forklart at kvinner altså er mer kriminelle.

Dette er jo selvfølgelig ikke sant. Kvinner er jo like kriminelle hele tiden, - det er bare det at flere av dere blir tatt. Man har meget dårlig gangsyn om man tror det er fengselsstatistikk som bestemmer kriminaliteten i et land.

Tenk om det for eksempel var forbudt å være utro, hvor mange av dere ville ikke vært kriminelle? Hva om det var forbudt å lure mennesker rundt seg, hvor mye kriminalitet hadde ikke det vært? Hvis det var straffbart å såre mennesker, tror noen at de kunne da ha sluppet unna?

Det er ikke sikkert dere forstår hva jeg mener. Men det er ikke så viktig for meg, det viktigste er at jeg får sagt hva som er virkeligheten så får dere eventuelt fortsette i deres innbildning å tro at det er menneskers moral som skaper kriminalitet og ikke kan årsaksforklares med systemfeil i et samfunn.

Blir nesten som dengang Galileo Galilei måtte stå foran paven å benekte at jorden gikk omkring solen. Den latterlighet Galilei må ha følt for paven og folket er kanskje den samme følelsen jeg har over de av dere som heller ikke forstår vinklinger som går på at det er deres eget fordomsfullhet som skaper kriminalitet.

Men det er jo ikke deres skyld at dere tenker sånn. Hvis mennesker ikke bestemmer de påvirkninger man utsettes for, - om en ikke selv er herre over sine egne tanker, - kan man da lastes for sine konsekvensene?

La meg forklare våre lesereinner hva jeg mener. Iløpet av en helt vanlig tv-dag blir våre tv-rinner utsatt for en påvirkning vi på kvinneguiden heldigvis er forskånet for. Bare tenk selv hvor mange tv-serier og hvor mange filmer og hvor mye av nyhetstiden som er viet til kriminalitet. I tillegg radio og aviser som ikke akkurat er beskjeden om å omhandle straffbare forhold. Hvorfor skal vi se advokatkrangler på tv? hvor to stykker som skal møtes i en rettsal skal fortelle om saken sin på tv for allmenn underholdning? (f eks staff og schiøt).

velvel ellers får jeg ønske dere en god helg. Som sagt, dere behøver ikke forstå hva jeg mener, det viktigste er at dere leser det.

Videoannonse
Annonse
Gjest vimselot
Skrevet

Du skriver ofte for høyt for meg, men hva mener du om antallet vodtekter i et fredelig land med demokrati, som er medlem av nato osv. Trur du at i slike fredelige land, kan infrastrukturen bli ødelagt, bla. via voldtekt?

Skrevet

stupid guuuy, nanana, stupid guy :flekke: Alle vet forøvrig at menn oftere er utro enn kvinner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...