Gjest Blitt lurt? Skrevet 6. oktober 2007 #1 Skrevet 6. oktober 2007 I sommer kjøpte jeg en kjole over ebay fra en selger som heter buydirectbridals. Jeg sjekket at selgeren hadde positiv omtale (98% positivt) og fikk raske svar når jeg hadde spørsmål. Jeg følte at dette var en seriøs selger og betalte over paypal og fikk beskjed om at kjolen skulle være ferdig sydd 7.Oktober. Altså imorgen. For et par uker siden sendte jeg et spørsmål ang. forsendelse uten å få svar tilbake. Jeg forsøkte igjen igår og selger har ikke svart på det heller. Så istad gikk jeg inn på profilen hennes på ebay og da oppdaget jeg at hun ikke har noenting liggende ut til salgs, og det har hun alltid ellers hatt. Dessuten var det fire som har lagt igjen feedback på profilen hennes nå i oktober som skriver slik: "She reads e-mails but doesn't respond...where is my dress? wedding in 3 weeks!!!" "Won auction July 28th seller will not answer phone calls or e-mails." "Ordered dress in July...No communcation about dress..and wedding is in 1 month." "Paid for dress 7/7.Its 10/5 still no dress.Sent many E-mails. Buyers BEWARE SCAM" Så nå begynner jeg å bli bekymret her. Kanskje litt overilt, men er jo ikke hyggelig å tape 3500kroner. Hvordan skal man gå frem om hun fortsatt ikke lar høre fra seg og kjolen ikke kommer som lovet? Kan paypal eller ebay hjelpe meg å få pengene igjen evt??
mamut75 Skrevet 6. oktober 2007 #2 Skrevet 6. oktober 2007 (endret) Tror Paypal åpner saker mot useriøse selgere , jeg fikk iallefall refundert noen penger for en stund tilbake siden . Automatisk faktisk . Jeg hadde kjøpt ei bukse , fikk mail fra selger om at det var leveranse problemer , så hørte jeg ikke mer og tiden gikk . Plutselig en dag fikk jeg mail fra Paypal om at det var åpnet sak mot selgeren og at pengene Paypal greide å få skvisa ut av selgeren ville bli delt imellom alle de kjøperne som hadde betalt , men ikke fått varen . Jeg var heldig siden det var noen andre som hadde tatt kontakt med Paypal før meg . Tror du må kontakte Paypal eller Ebay hvis det går altfor lang tid etter at du forventet å få varen . ps . fikk ikke igjen hele , men deler av beløpet . Endret 6. oktober 2007 av Væren75
prinsessa Skrevet 6. oktober 2007 #3 Skrevet 6. oktober 2007 Gå inn og se om om selgeren har pay-pal protecion. Det betyr at hvis du ikke skulle få varen din betaler paypal pengene dine tilbake. Pleier og være opp til 1000,- dollar. Så du er jo innenfor den grensen. Hvis ikke du hører noe rapporterer du til ebay og paypal. Dette kan du gjøre et par dager etter hun lovet at kjolen skulle være sendt. Hvis du setter inn en link med selgeren kan jeg se på selgeren for deg og sjekke ut om de har den avtalen med paypal.
Gjest Skrevet 6. oktober 2007 #4 Skrevet 6. oktober 2007 http://myworld.ebay.com/buydirectbridals Fant profilen jeg, men fant ikke ut om hun hadde sånn greie, og siden TS ikke svarer så la jeg den inn..
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2007 #5 Skrevet 6. oktober 2007 Bruk skjemaet Seller non-performance på ebay
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå