Gjest Anonymous Skrevet 5. april 2003 #1 Skrevet 5. april 2003 Jeg skal ha på meg hansker til brudekjolen min, men har begynt å stusse litt over hvordan dette skal gjøres i kirken da vi skal sette på oss gifteringer. Skal jeg da ta av meg hanskene, eller skal ringen settes på fingeren utenpå hansken? Er det noen som vet hva som er det vanlige eller det mest korrekte når en skal bære hansker? Håper på hjelp.
Barbie Skrevet 5. april 2003 #2 Skrevet 5. april 2003 Kan du ikke bruke hansker uten fingre da? Det gjorde jeg... Kun en liten snor som var festet til langefingeren min,og hansker helt opp til overarmen. Ismen
Junebug Skrevet 6. april 2003 #3 Skrevet 6. april 2003 Jeg har selv lurt litt på dette.... Har spurt litt rundt og fått dette svaret. (Jeg skal gifte meg i kirken) Man har på hanskene når man går opp alteret og så tar man dem av mens man sitter oppe ved alteret før man sier ja og setter på ringene. Men etter vielsen... enten kan du velge å ikke ha hansker eller å ha ringen på under hansken. Synes det ser veldig tacky ut å ha ringen over hansken ihvertfall!!
Furstina Skrevet 6. april 2003 #4 Skrevet 6. april 2003 Man tar av sig handskarna vid altaret som Jundbug skriver. Enligt god etikett/sed Ringar ska sitta på fingrarna, aldrig utanpå hanskarna. Kom även ihåg att ta av dig handskarna till middagen. Oavsett om det är en del av din klädsel och att du är brud, så ska äter man inte med handskar på.
brud i midnattsol Skrevet 6. april 2003 #5 Skrevet 6. april 2003 Hansker UTEN fingre!! Det løser "problemet", og er mye, mye flottere!! (synes jeg da....)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå