Gå til innhold

Fortalte meg i fylla om overgrep og selvmordsforsøk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på fest med en ganske god venninne av meg for et par uker siden. Vi ble rimelig fulle begge to, og hun fortalte meg, uten å gå veldig i detalj, om både at faren hadde begått overgrep mot henne som liten, og at hun hadde et selvmordsforsøk for et par år siden.

Det er bare en tidligere kjæreste samt moren hennes som visste om dette fra før. Akkurat idet hun hadde begynt å fortelle kom det flere folk inn i rommet, og vi fikk ikke snakket mer om dette denne kvelden.

Nå er jeg veldig usikker på om jeg bør ta dette opp med henne igjen. Vil jeg bare rippe unødig opp i noe hun aldri hadde fortalt om i edru tilstand og heller ikke egentlig ønsker å snakke om, eller sa hun det for å kunne prate med noen om det?

Er selvfølgelig umulig for dere å vite, men tar gjerne imot noen tanker om saken. Har ikke fått spurt henne etterpå, har møtt henne én gang etter denne festen, men da var det andre folk tilstede også. Råd tas imot med takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror jeg hadde tatt det opp med henne. Hvis ikke kan det bli liggende som en spenning mellom dere, og det kan endre trygghetsfølelsen dere har dere i mellom.

Vil hun ikke snakke om det så sier hun det.

Lykke til, fint du vil gå varsomt frem.

Gjest Don Giovanni
Skrevet
Var på fest med en ganske god venninne av meg for et par uker siden. Vi ble rimelig fulle begge to, og hun fortalte meg, uten å gå veldig i detalj, om både at faren hadde begått overgrep mot henne som liten, og at hun hadde et selvmordsforsøk for et par år siden.

Det er bare en tidligere kjæreste samt moren hennes som visste om dette fra før. Akkurat idet hun hadde begynt å fortelle kom det flere folk inn i rommet, og vi fikk ikke snakket mer om dette denne kvelden.

Nå er jeg veldig usikker på om jeg bør ta dette opp med henne igjen. Vil jeg bare rippe unødig opp i noe hun aldri hadde fortalt om i edru tilstand og heller ikke egentlig ønsker å snakke om, eller sa hun det for å kunne prate med noen om det?

Er selvfølgelig umulig for dere å vite, men tar gjerne imot noen tanker om saken. Har ikke fått spurt henne etterpå, har møtt henne én gang etter denne festen, men da var det andre folk tilstede også. Råd tas imot med takk!

Du må selvfølgelig ta dette opp med henne. Du ripper ikke opp i noe som helst. Hun har garantert ikke glemt det selv heller ;)

Det du skal gjøre, er å fortelle tankene dine rundt det hun sa, og samtidig si til henne at dersom hun ønsker å ha noen å prate med om dette, noen å støtte seg på dersom hun ønsker å gjøre noe mer ut av det ift psykolog eller rettsak, så står du klar til å hjelpe henne. På hennes premisser. Mer enn dette trenger du ikke si. Men ikke mindre heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...