Gjest Gjest_Celia_* Skrevet 5. oktober 2007 #1 Skrevet 5. oktober 2007 Jeg har funnet ut at jeg liker kjoler med smal siluette, mye fall i kjolen og mørkere nøyanse enn det som er vanlig på burdekjoler. Latte farge eller brun-blekrosa eller lignende. Dette gjør mildt sagt kjoleletingen vanskelig! Kommer på tankene om å gå til sydame. Men hvem kan anbefales i Osloområdet? Hvor mye må jeg regne med betale? (vet det avhenger av stoffvalg men sånn ca). Hvor lang tid vil det ta? Noen som har tanker omkring noe av dette??
rsa Skrevet 6. oktober 2007 #2 Skrevet 6. oktober 2007 Hei, Jeg har bedt hun som driver Goddess om å sy kjole for meg. Hun er veldig hyggelig. Jeg skal prøve kjolen til uka Hun har egen nettside, og der finner du alt du trenger å vite. Lykke til!
Gjest Gjest_Celia_* Skrevet 9. oktober 2007 #3 Skrevet 9. oktober 2007 Hei, Jeg har bedt hun som driver Goddess om å sy kjole for meg. Hun er veldig hyggelig. Jeg skal prøve kjolen til uka Hun har egen nettside, og der finner du alt du trenger å vite. Lykke til! Takk for tipset! Dette ser ut til å være en dyktig skredder. Kan ikke se at det står noe om priser. Lurer på hvor mye en regner i timepris og hvor mye en minimum må regne med i arbeidstid. Stoffene koster også litt... Det blir vel neppe billigere enn å handle ny kjole i brudesalong?
LilleSolstråle Skrevet 9. oktober 2007 #4 Skrevet 9. oktober 2007 Kjolen min blir sydd i Ålesund. Får den akkurat som jeg vil ha den (det blir riktig nok en kopi,men ho lager alt tror jeg),og jeg skal betale 4500 for den og 2500 for laaang vinterkåpe (kjolen koster 8900 og kåpa mellom 4000 og 5000 kr i salong). Jeg bor en time unna Oslo,så det blir et stykke å dra. Men det er verdt det til den prisen,syns jeg. Har hørt så masse positivt om ho (torunnsdrømmekjoler.no)
februarbrud Skrevet 9. oktober 2007 #5 Skrevet 9. oktober 2007 Designeren Cecilie Melli lager nydelige kjoler - enten kan du finne noe i henes kolleksjon eller du kan få henne til å lage den du ønsker. Jeg har funnet ut at jeg liker kjoler med smal siluette, mye fall i kjolen og mørkere nøyanse enn det som er vanlig på burdekjoler. Latte farge eller brun-blekrosa eller lignende. Dette gjør mildt sagt kjoleletingen vanskelig! Kommer på tankene om å gå til sydame. Men hvem kan anbefales i Osloområdet? Hvor mye må jeg regne med betale? (vet det avhenger av stoffvalg men sånn ca). Hvor lang tid vil det ta? Noen som har tanker omkring noe av dette??
Gjest Gjest_Celia_* Skrevet 9. oktober 2007 #6 Skrevet 9. oktober 2007 Designeren Cecilie Melli lager nydelige kjoler - enten kan du finne noe i henes kolleksjon eller du kan få henne til å lage den du ønsker. Åja, åååja! Hun er sikkert noe for meg!! Jeg leser at hun lager designklær til latterlige lave priser. Men alt er relativt... Men jeg må sjekke det opp. Ser ikke ut til at hun har noe nettsted, men at hun har butikk i Oslo sentrum.... Dit vil jeg dra!
Gjest Gjest_Celia_* Skrevet 12. oktober 2007 #7 Skrevet 12. oktober 2007 I dag har jeg vært i Cecilie Melli sin butikk/ studio. Ååå hun dama kan lage romantiske kjoler!! Prisene lå oppunder 10 000 kr. Det er mye penger, men en om en velger en enklere kjole, så kan en bruke det siden. Spesielt hvis den fardes om (det spurte jeg ikke om). Jeg hadde i alle fall ikke tenkt å bruke mer enn max i overkant av 5 000 kr. Vanskelig dette.... Det letteste er jo å kjøpe en tradisjonell brudekjole, som er utrolig lekre, men som jeg føler meg fremmed i...
Gjest Celia... Skrevet 12. oktober 2007 #8 Skrevet 12. oktober 2007 I dag har jeg vært i Cecilie Melli sin butikk/ studio. Ååå hun dama kan lage romantiske kjoler!! Prisene lå oppunder 10 000 kr. Det er mye penger, men en om en velger en enklere kjole, så kan en bruke det siden. Spesielt hvis den fardes om (det spurte jeg ikke om). Jeg hadde i alle fall ikke tenkt å bruke mer enn max i overkant av 5 000 kr. Vanskelig dette.... Det letteste er jo å kjøpe en tradisjonell brudekjole, som er utrolig lekre, men som jeg føler meg fremmed i... OJ!!! Det var mange skriveleifer ovenfor.... Sorry! Altså 10 000 kr er mye for en forholdsvis enkel kjole. Men om den kan brukes senere er det litt lettere å bla opp så mye penger. Særlig hvis kjolen kan farges om er det aktuelt å bruke den også etter bryllupet. Skulle ønske jeg kunne sy selv.
Gjest Gjest_rsa_* Skrevet 13. oktober 2007 #9 Skrevet 13. oktober 2007 Takk for tipset! Dette ser ut til å være en dyktig skredder. Kan ikke se at det står noe om priser. Lurer på hvor mye en regner i timepris og hvor mye en minimum må regne med i arbeidstid. Stoffene koster også litt... Det blir vel neppe billigere enn å handle ny kjole i brudesalong? Kjolen min er relativt enkel. Stoffet har jeg kjøpt selv. Lise Marie, som skredderen heter, tar 7000,- for arbeidet. Da syr hun først en prøvekjole. Metervaren som jeg kjøpte selv kom på 500,-. Altså ble dette mye billigere enn en butikkjøpt kjole for min del. Dessuten vil den sitte perfekt på meg som er lav, men med former Lykke til med videre leting!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå