Gå til innhold

Hjelp! Gjøre det slutt?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_jenta_*
Skrevet

Hei! trenger å få ut litt "steam" her.. Har lest litt på forumet før og dere virker som en veldig oppegående gjeng, så håper på noen gode svar :-)

Er en jente på 18 som er i mitt første ordentlige forhold. Vi har vært sammen i 6 måneder - 2 av disse bodde han en annen plass. Jeg har hatt små perioder der jeg har vært veldig usikker..Føles ut som følelsene plutselig forsvinner litt, synes han er barnslig og merker bare at jeg tar avstand fra ham. Men noen ganger kan vi bare ligge å kose og jeg kjenner jeg er utrolig glad i ham. Men i det siste har det blitt flere av de kjipe periodene enn de bra, og jeg vurderer å gjøre det slutt. Men jeg er redd jeg kommer til å angre, og jeg vet det vil KNUSE ham. Han sier han elsker meg, jeg er hans første kjærlighet og første sexpartner, og han gråter bare vi krangler litt (han er ikke en gutt som gråter). I tillegg flyttet han fra byen han studerte i (de 2 månedene vi var fra hverandre, bodde han der) for å være sammen med meg :/

Jeg ser så mange små feil i ham, ønsker jeg ikke gjorde det. Han har lagt litt på seg, kan ha litt barnslig humor, være plagsom og teit noen ganger, o.s.v...Han har fått litt kviser, fjerter noen ganger fremfor meg.. Teite ting som det. Får dårlig samvittighet av å tenke slik om kjæresten min, men er helt ærlig nå.

Da tenker jeg også "burde jeg tenke slik om kjæresten min?". Hvis jeg virkelig elsket ham, ville jeg finne så mange feil, og tvile så mye?

Har også merket at jeg ikke er like kåt på ham de siste gangene vi har møttes. Har rett og slett ikke lyst at han skal ta på meg:/ Før har vi hatt sex ofte - tre ganger om dagen, og eksprimentert mye.

Uff jeg vet ikke, jeg.. Hva burde jeg gjøre? Er så utrolig usikker. Vil ikke miste ham, men føler at jeg er urettferdig mot ham - Vet at han elsker meg, men jeg kjenner ikke sommerfugler i magen når jeg tenker på ham, og gleder meg ikke kjempemye til å være sammen med ham. Kjærligheten er ikke slik jeg alltid har hørt den skulle være.. Hjelp, fra noen mer erfarne?

Stor klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei! trenger å få ut litt "steam" her.. Har lest litt på forumet før og dere virker som en veldig oppegående gjeng, så håper på noen gode svar :-)

Er en jente på 18 som er i mitt første ordentlige forhold. Vi har vært sammen i 6 måneder - 2 av disse bodde han en annen plass. Jeg har hatt små perioder der jeg har vært veldig usikker..Føles ut som følelsene plutselig forsvinner litt, synes han er barnslig og merker bare at jeg tar avstand fra ham. Men noen ganger kan vi bare ligge å kose og jeg kjenner jeg er utrolig glad i ham. Men i det siste har det blitt flere av de kjipe periodene enn de bra, og jeg vurderer å gjøre det slutt. Men jeg er redd jeg kommer til å angre, og jeg vet det vil KNUSE ham. Han sier han elsker meg, jeg er hans første kjærlighet og første sexpartner, og han gråter bare vi krangler litt (han er ikke en gutt som gråter). I tillegg flyttet han fra byen han studerte i (de 2 månedene vi var fra hverandre, bodde han der) for å være sammen med meg :/

Jeg ser så mange små feil i ham, ønsker jeg ikke gjorde det. Han har lagt litt på seg, kan ha litt barnslig humor, være plagsom og teit noen ganger, o.s.v...Han har fått litt kviser, fjerter noen ganger fremfor meg.. Teite ting som det. Får dårlig samvittighet av å tenke slik om kjæresten min, men er helt ærlig nå.

Da tenker jeg også "burde jeg tenke slik om kjæresten min?". Hvis jeg virkelig elsket ham, ville jeg finne så mange feil, og tvile så mye?

Har også merket at jeg ikke er like kåt på ham de siste gangene vi har møttes. Har rett og slett ikke lyst at han skal ta på meg:/ Før har vi hatt sex ofte - tre ganger om dagen, og eksprimentert mye.

Uff jeg vet ikke, jeg.. Hva burde jeg gjøre? Er så utrolig usikker. Vil ikke miste ham, men føler at jeg er urettferdig mot ham - Vet at han elsker meg, men jeg kjenner ikke sommerfugler i magen når jeg tenker på ham, og gleder meg ikke kjempemye til å være sammen med ham. Kjærligheten er ikke slik jeg alltid har hørt den skulle være.. Hjelp, fra noen mer erfarne?

Stor klem

Hei :)

Jeg er en jente på 27 år... kjenner meg igjen i din situasjon da fra jeg var på din alder. Da hadde jeg mitt første ordentlige/seriøse forhold. Han er min første kjærlighet og jeg må smile når jeg tenker på han enda, vil vel alltid ha en plass i hjertet mitt for han. At han betydde så mye for meg skjønte jeg først da jeg hadde mistet han (jeg gjorde det slutt) Angret lenge ...lenge..lenge på at jeg hadde gjort det, men min grunn var egentlig litt mer alvorlige ting.. Han rotet seg bort i et miljø som jeg IKKE likte, snakk om små kriminelle ting osv.. Dette var ikke et type liv jeg ønsket så jeg gjorde det slutt.. det tok meg 3 år å komme ordentlig over han.. angret masse på at jeg hadde gjort det slutt..

...men i din situasjon så må du være sikker på at det du gjør er riktig! Prøv å sett deg inn i situasjonen, at du hadde gjort det slutt.. Hvordan hadde du følt deg da?

Du er ung og skal nok gjennom mye enda.. :) Vi lærer av erfaringer. Skulle selv ønske at jeg var med han i din situasjon og vet det jeg vet i dag.. men sånn er det med erfaringer da.. man må liksom gjøre sine egne erfaringer og lære av de. Lytt i hvertfall til hjertet ditt og gjør det som er riktig for deg..

Lykke til :klem:

Gjest Gjest_jenta_*
Skrevet

Ja, du har rett i det med erfaringer :-)

Og jeg vet jo ikke om jeg har gjort det riktige eller gale, før jeg har gjort det.. Er rett og slett så utrolig usikker. Vet jeg kommer til å savne å ha han i livet mitt.. Men vet ikke om det er bare fordi det er fint å ha en kjæreste..?

Noen som har opplevd liknende i et forhold?

Stor klem

Gjest Gjest_jenta_*
Skrevet

Ingen som kan hjelpe meg?? Er så rådvill...Det må da være noen som har vært i denne situasjonen før?:-)

Gjest snåtatufsa
Skrevet

Dette er et helt ærlig svar.

Jeg synes du skal bli singel igjen. Ikke noe poeng å ha kjæreste for bare å ha det. Du skal ikke føle den usikkerheten du gjør når du er i et forhold. Jeg mener han ikke er den rette for deg. Hadde han vært det hadde du sett forbi feil og mangler. Hvertfall så tidlig i forholdet ;)

Skrevet
Dette er et helt ærlig svar.

Jeg synes du skal bli singel igjen. Ikke noe poeng å ha kjæreste for bare å ha det. Du skal ikke føle den usikkerheten du gjør når du er i et forhold. Jeg mener han ikke er den rette for deg. Hadde han vært det hadde du sett forbi feil og mangler. Hvertfall så tidlig i forholdet ;)

Enig i dette! De tingene du henger deg opp i er bagateller og småtteri. Du sier at du ikke gleder deg til å se han, og at du ikke ønsker at han skal ta på deg osv.

Det er klart du er glad i gutten - det blir jo man jo i alle man har et så nært forhold til over en viss tid. Men det er ingen grunn til at man skal forbli kjærester til evig tid. Synes ut i fra det du skriver at det er klare signaler på at du er ferdig med han.

Mitt råd er at du tar mot til deg og snakker med han. Kanskje et lite avbrekk fra hverandre kan hjelpe deg til å se ting litt klarere?

Lykke til :)

Gjest lillebøll
Skrevet

Når du allerede henger deg opp i slike småting er det jo ikke helt bra. Samt at du ikke har lyst på han osv.

Tror jeg hadde satt meg ned og tatt en skikkelig prat jeg.

Gjest Gjest_Julie_*
Skrevet
Jeg ser så mange små feil i ham, ønsker jeg ikke gjorde det. Han har lagt litt på seg, kan ha litt barnslig humor, være plagsom og teit noen ganger, o.s.v...Han har fått litt kviser, fjerter noen ganger fremfor meg.. Har også merket at jeg ikke er like kåt på ham de siste gangene vi har møttes. Har rett og slett ikke lyst at han skal ta på meg. Jeg kjenner ikke sommerfugler i magen når jeg tenker på ham, og gleder meg ikke kjempemye til å være sammen med ham.

Dump ham på en snill og skånsom måte. Gå videre fremover.

Skrevet

Det virker som om følesene begynner å gå over ja og at det er kanskje best om det blir slutt.

6 mnd er ikke lenge og nyforelskelsen skal ikke gå over så fort.

Ønsker deg uansett lykke til videre. Det finnes mange fisker i havet, så det er ikke nødvendig å ta seg til takke med noe som ikke føles riktig.

Skrevet

Har du oftest mer lyst å tilbringe tid med kjæresten din, enn med venninnene dine.? Er svaret ja , synes jeg du skal bli i foholdet. Har du mer lyst å være sammen med andre, synes jeg du skal gjøre det slutt.

Du er bare 18 år, og skal oppleve mye spennende i årene fremover.

Gjest Gjest_jenta_*
Skrevet

Ja, dere har vel kanskje rett.. Skal møte han idag, får kjenne litt på hvordan følelsene er. Gruer meg bare så til å sette meg ned med ham og ta praten, vet ikke hvordan jeg skal si det. Har så lyst å være venn med ham, å fortsatt kunne gjøre ting sammen og prate med ham, men det er vel kanskje litt vanskelig å få til? Eller?

Gjest Peachbud
Skrevet

Kvinner analyserer og tenker for mye når det kommer til forhold.

Det er helt vanlig at sommefuglene i magen forsvinner. De andre tingene du nevner er også ting som så og si alle opplever.

Dersom du ikke har det godt sammen med ham, ikke trives sammen med ham, bør du gå. Og selvfølgelig dersom du finner ham avstøtende. Men det at du ikke er nyforelsket lenger synes jeg ikke er grunn til å gjøre det slutt.

Skrevet

Jeg tror du svarer litt på ditt eget spørsmål... du er ung, og han er tydeligvis ikke det du leter etter. Man skal ikke begynne å tenke så negativt etter så kort tid, da er dere tydeligvis ikke rette for hverandre. Ta kvelden før du sitter for godt i det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...