Gå til innhold

DJ vs. liveband.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har innhentet et par tilbud fra bandformidlere og begge er duoer. Endte opp med prisene 6000,- og 7500,-. Det dyreste inkl. reisepenger og den billigste kom det i tillegg (Larvik-Drammen). Den dyreste ba om mat/drikke og den billigste sa ikke noe om det, men regner med de trenger mat også.

Har derimot muligens mulighet til å bruke en kamerat av broren min som DJ. Har stor peil på slikt og drevet mobil dj-jobbing. Men han er ikke av den pratsomme typen og lager nok ikke stort show av seg. Men kanskje han tar 1000-1500 kr (har ikke spurt).

Hva koster evt en proff dj og hva ville dere valgt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har innhentet et par tilbud fra bandformidlere og begge er duoer. Endte opp med prisene 6000,- og 7500,-. Det dyreste inkl. reisepenger og den billigste kom det i tillegg (Larvik-Drammen). Den dyreste ba om mat/drikke og den billigste sa ikke noe om det, men regner med de trenger mat også.

Har derimot muligens mulighet til å bruke en kamerat av broren min som DJ. Har stor peil på slikt og drevet mobil dj-jobbing. Men han er ikke av den pratsomme typen og lager nok ikke stort show av seg. Men kanskje han tar 1000-1500 kr (har ikke spurt).

Jeg leide en dj for snart ti år siden. Da betalte jeg 1500. Jeg ville valgt dj. Men det kommer jo litt an på gjestene dine. Jeg har venner som setter pris på god club musikk. Da kunne en spilt musikk som var etbar for alle genrerasjoner tidlig på kvelden og gått over på mer ungdommelig musikke utover de små timer.

Gjest *marie*
Skrevet

Jeg vet ikke hvor mye det koster for en prof dj, så kan ikke hjelpe deg der.

Men når det gjelder hva man skal velge, er det i alle fall min oppfatning at det blir litt mer "liv" med et band.

Tror blant annet at det blir mer dansing med live-musikk og at det er lettere at folk blir "revet litt med" :danser:

Dessuten tror jeg de fleste musikere er i stand til å bedømme sitt publikum, slik at de spiller sanger som passer både til den eldre genrasjon og til de unge.

Til slutt må det også nevnes at det er veldig hyggelig med live musikk :)

Så vi skal i alle fall ha det :)

Gjest brud neste sommer
Skrevet

Vi går for DJ men ene og alene for det lokalet vi skal ha ikke egner seg for band.

Er enig at live musikk skaper god stemning,men må ta det som blir best med tanke på at vi skal kunne både danse og føre samtaler.

Gjest Gjest_Celia_*
Skrevet

Jeg har vært i et bryllup der brudeparet var sent ute med å booke musikere. Det endte med en litt "avdanka" fyr med synth. Musikken representerte overhode ikke brudeparet. Det ble komisk! Her hadde det nok vært bedre med Dj eller "hjemmebrent" musikk mix.

Jeg har også vært i et bryllup der folk ble sittende å se- og høre på bandet som om det var en konsert. Folka var kjempe flinke, så jeg vet ikke helt hvorfor det ble lite dans. Kanskje for mange taler og for lang dag før gjestene kunne slippes løs, slik at de var slitne?

Skrevet

Profesjonelle DJ i Oslo/Akershus koster 4.500 -5.000 kr for 4 timer spilling (inkludert kjøring og rigging av utstyr). Deretter koster de 800 kr pr time hvis du ønsker at de skal spille mer enn fire timer. Jeg har vært i kontakt med 5 forskjellige i Oslo/Akershus og alle tar samme pris...

Gjest nextlife
Skrevet

Vi slet litt med samme problemstilling, live vs DJ. Nå er det slik at vi, mange i både familie og vennekrets er mer enn gjennomsnittlig interessert i musikk. Har sett så utrolig mange dårlige band, som nærmest voldtar låter som i orginal utgave er nydelig. Dette ble det tyngste loddet på vektskåla, god musikk er best orginal. Så vi satte rett og slett sammen veloverveide spillelister, der vi tok hensyn til hvilke gjester, dansbar, party, roooolig kosemusikk osv. Ungene våre (ganske store) fikk ansvar for å holde øye med om musikken fenget publikum, og ordrer om hvilke CD de skulle sette på dersom dansegulvet ble tomt.

Har aldri sett så mange av gjester på dansegulvet i et bryllup før, for vårt vedkommende var i alle fall dette et helt korrekt valg.

Tror en DJ som er ganske anonym vil gjøre det kjempebra, jeg :jepp:

Skrevet

Vi fikk tilbud om DJ til 5000 kr. Men vi vil nok heller ha levende musikk, tror det blir koseligere og kan være bedre for å skape liv. Men nå har jeg aldri vært i bryllup der de har brukt DJ da...

Skrevet

Jeg har nettopp snakket med DjBooking Norge AS, og fikk tilsend følgende info:

"DJ med anlegg for inntil 5 timer spilling NOK 4900.- inkl. transport fra Oslo.

Utover dette tar vi NOK 600 pr. time. Vi leverer dj fra vårt kontor i Oslo

eller nærmeste leveringskontor.

Anlegget består av 2 høytallere, cd/miks og ett diskolys"

Jeg er veldig glad i live musikk, men syns at det er bedre med Dj. Da får vi akkurat den musikken vi liker, og det blir ikke samme type/sjanger musikk hele kvelden. Pluss at liveband blir mye dyrere og.

Skrevet

er det greit jeg sniker inn et beslektet spørsmål..?

når er det normalt at man får inn DJ? jeg tenkte kanskje å bruke en kompis som er DJ, men vi har sp lite lokale at det er ikke plass til ham under middagen. funker vel å få ham inn kun for spillingen?

Skrevet
er det greit jeg sniker inn et beslektet spørsmål..?

når er det normalt at man får inn DJ? jeg tenkte kanskje å bruke en kompis som er DJ, men vi har sp lite lokale at det er ikke plass til ham under middagen. funker vel å få ham inn kun for spillingen?

Jeg ser for meg at ved en evt DJ vil han komme f.eks. i 21-tiden når middagen avsluttes og spille frem til 02.00 når restauranten skal stenge. Samme ved live-band.

Når det gjelder hvd.spm. mitt så har jeg vært i kontakt med en del både liveduoer og deejayer og jeg synes ikke prisen skiller så mye. På livemusikk ligger prisen på 6-7500 kroner og djene skal ha fra 4500-6000 kroner. 6000 kr for en dj er etter min mening en stiv pris, mens 6000kr +reisekostn for live duo er ikke så verst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...