Gå til innhold

Blir snart kattetante =)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sambo og jeg får pus i hus om ikke alt for lenge :rødme: og jeg lurer på hva vi kan ha i vente. Det er en hellig birma, og jeg regner med den er rundt 3-4 måneder. Vi skal bare passe på den i en måned ca, da pusens eier må ut å reise i forbindelse med jobb.

Jeg har hatt katt før, men det var en vanlig utekatt. Jeg har hørt at birmaer kan være litt sære? Har ingen erfaring med rasekatter fra før. Sambo har hatt birma tidligere, men det er ganske lenge siden så han husker ikke alt for mye av den. Den kommer til å kun være inne siden vi bor i leilighet midt i by med mye trafikk rundt oss.

Finnes det noen der ute som har noen gode tips til oss? Har noen spørsmål som jeg lurer litt på:

• Hva burde vi skaffe? Tenkte vi må vel ha en del leker og klatrestativ osv da sambo og jeg er på skole/jobb hele formiddagen.
  • Noen med tips til "geniale" leker?
  • Hvor ofte må den børstes?
  • Er det normalt med et eget rom hvor den er om natten? Pus sin eier har fortalt at han har et eget rom til pus nå, og en natt hadde han kommet seg ut og inn på stua og "rasert" den helt :fnise: Merkelig hva en liten pusekatt får til hehe.
  • Hvor ofte skiftes kattesanden?
  • Og hvilken type kattesand er vanlig til en semi-langhåret kattunge?
  • Hvor mange måltider om dagen er normalt?

Håper på mange kloke svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har aldri hatt en slik pus, men har to helt vanlige da!!

SIden den bare skal være hos deg i en mnd, er det begrenset hvor mye leker den trenger. Regner med at de første dagene vil den ha nok med å bli kjent med den nye plassen! Men littegrann bare slik at den ikke kjeder seg!

Klorestativ er også supert! Spesielt vist den er vant med det fra før! Mine to klorer aldri på andre ting enn de to stativene sine!! Dersom den ikke er vant med det, kan du få kjøpt en sånn spray på dyrebutikken. Tror denheter Cat Nip, eller noe slikt. Dersom den sprayes på leker/kloreutstyr så blir pus tiltrukket av det!

Doen bør du rense hver dag! Ikke alt, men vertfall fjerne det som er kommet i løpet av dagen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...