Gå til innhold

Barn ute sent på kvelden?

Anbefalte innlegg

Gjest lillebøll
Skrevet

6 og tre åringen ville plutselig ut en tur nå. Lot de ta seg en liten tur ut. Vet de ikke blir lenge. Toppen en halvtime, og da er det jo leggetid. Kveldsmat har de spist.

Er jeg gal som slipper de ut så sent?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på 6-åringen og hvor du bor, vil jeg si.

Skrevet

Nei - det synes jeg ikke gjør noe .. Her hvor jeg bor er unger ute og leker ganske lenge .. det er jo fremdeles lyst ..

Unger trenger litt spenning i hverdagen .. det er slike ting de husker senere i livet .. :)

Gjest lillebøll
Skrevet

De orka ikke mer enn et kvarter da :ler:

Og jeg ble med dem for de hadde så mye å vise. Så da tror jeg de bare hadde gått av det.

Gjest lillebøll
Skrevet

Bor i en by, men lang uti gokk. Masse barn rundt her og hørte det var flere ute når vi var utenfor.

Skrevet

det er vel helt greit i mine øyne i alle fall

Gjest lillebøll
Skrevet

Ikke alene, han er ute med seksåringen. Men ja, jeg lar de gå ut uten voksne. De er rett utenfor og jeg ser dem. Veien er langt unna.

Skrevet

Om utearealet er trygt og oversiktlig er det vel ikke noe problem med en tre-åring ute sammen med en seksåring?

Gjest Moncler
Skrevet
Om utearealet er trygt og oversiktlig er det vel ikke noe problem med en tre-åring ute sammen med en seksåring?

Det kommer helt ann på barna. Jeg var en sånn unge som aldri gikk utenfor tomten vår om jeg var alene ute. Min niese derimot er en sånn som stikker av når hun får muligheten både på kjøpesenter og flyplasser, så der må man passe på hele tiden.

Gjest Mayamor
Skrevet

Min 11 åring var ute i går kveld med 4 åringen og hoppet på trampolinen. Men ut av hagen liker de ikke å gå så sent. Legger til at vi bor landlig til med nærmeste nabo 250 meter unna og uten gatelys... ;)

Gjest lillebøll
Skrevet
Min 11 åring var ute i går kveld med 4 åringen og hoppet på trampolinen. Men ut av hagen liker de ikke å gå så sent. Legger til at vi bor landlig til med nærmeste nabo 250 meter unna og uten gatelys... ;)

Da hadde ikke jeg heller gått noen plasser :ler:

Mine unger stikker ikke av. Jeg er heldig sånn.

Skrevet

Jeg ville ikke reagert på det. Har selv unger på 7 og 11, og har vært nokså avslappet mht. innetider om kvelden. Har sett litt på hva de andre ungene i gata har fått lov til, og når jeg ser at de begynner å gå inn føler jeg at det er naturlig at mine også går inn. Har de likevel lyst til å være ute littegrann til, får de som regel lov til det. Men ikke lenge, de kommer likevel av seg selv når det ikke er flere unger ute.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...