Gå til innhold

intelligente mennesker forstår og har humor

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Per_*
Skrevet

Et intelligent menneske er for meg et menneske som kan humor.

Ikke humor alene men som kan bruke det rett!

Et intelligent menneske har dette og allmenkunskap!

Et intelligent menneske har humor, allmennkunskap og sosiale antenner!

For å forstå intelligent humor og for å kunne bruke humor på en riktig plass da er du en person som blir omtalt som meget glup!

Er du enig i at humor er veldig intelligent?

Mange her inne bruker dette! Noen forstår ikke at noe er ment morsomt! Er det uvitenhet, dumskap eller rett og slett noe med alderen å gjøre?

Synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Gjest Nedfall
Skrevet (endret)

Har ikke så mye å si, bare at jeg husker en fyr fra Mensa ble invitert til programmet Lille Lørdag. Han skjønte ikke humoren i programmet, for å si det mildt..

Kan være det bare var konstruert, men det virket oppriktig ?

Edit: typo..

Endret av Nedfall
Skrevet

For å forstå intelligent humor og for å kunne bruke humor på en riktig plass da er du en person som blir omtalt som meget glup!

Mange her inne bruker dette! Noen forstår ikke at noe er ment morsomt! Er det uvitenhet, dumskap eller rett og slett noe med alderen å gjøre?

Synspunkter?

Og hva er intelligent humor - forklar meg?

Gjest Silmarill
Skrevet (endret)
Har ikke så mye å si, bare at jeg husker en fyr fra Mensa ble invitert til programmet Lille Lørdag. Han skjønte ikke humoren i programmet, for å si det mildt..

Ikke fordi jeg ikke helt forstår trådstarters spørsmål, men Mensa har vel mer med logisk sans å gjøre! Eller tar jeg feil nå og blir kastet ut av av Mensaklubben?

:fnise: Mensaklubben har ingenting med almenkunnskap å gjøre faktisk....det handler om logikk som er det samme som logisk sans :fnise:

Endret av Silmarill
Skrevet

Nå er vel ikke LilleLørdag humor heller da.

Greit nok at folk ler av det, men humor er nok ikke.

Så er saken hvorfor folk ler av LilleLørdag. De jeg har snakket med sier det er fordi aktørene tør å gjøre ting de selv ikke tør. Og noen sier de ler fordi andre gjør det.

..

Er forresten enig i det trådstarter skriver.

Skrevet

Synspunkter?

Her inne kan det være litt vanskeligere å skille humor fra hva som er alvorlig ment. Det fordi skriftspråket ikke blir støttet av kroppsspråket.

..

Jeg for min del forstår humor, men bruker nok humor for ofte til å bli sett på som meget glup. :ler:

Gjest Nedfall
Skrevet
Nå er vel ikke LilleLørdag humor heller da.

Velkommen til Mensa !! :kjefte:

Greit nok at folk ler av det, men humor er nok ikke.

Ja.. gjett hva han Mensafyren i LilleLørdag sa..

Så er saken hvorfor folk ler av LilleLørdag. De jeg har snakket med sier det er fordi aktørene tør å gjøre ting de selv ikke tør. Og noen sier de ler fordi andre gjør det.

Å le av noe fordi alle andre gjør det virker veldig trist, man ler vel av ting fordi man personlig syns det er morsomt.. ? Ihvertfall hvis det er fremført av folk som lever av det ?

..

Er forresten enig i det trådstarter skriver.

Jeg er uenig. Har man ett minstemål av intelligens, så har smak og behag (sikkert formet av miljø/oppdragelse mm), mye mer å si.

Mensafyren syns ikke LilleLørdag var morsomt, men det var hans subjektive mening, mener jeg. (Er enig at LilleLørdag ikke er noen særlig høydare idag, men på sin tid gikk det an.)

Er ting såpass morsomt at man ler hjertelig av det, hvorfor skal man analysere ?

Det blir det samme meningstyranniet som gjelder musikksmak, det er visse typer musikk som gir cred å like, fordi kritikere og andre forståsegpåere har "godkjent" den. Om man er så uheldig å like danseband (Jeg gjør ikke det da.. ;) ) blir man sablet ned av "eliten"..

Gjest Silmarill
Skrevet
Her inne kan det være litt vanskeligere å skille humor fra hva som er alvorlig ment. Det fordi skriftspråket ikke blir støttet av kroppsspråket.

Det er det nok ja for dem som ikke skjønner forskjellen på humor og alvor! Det er vel det gjest Per mener - :vetikke:

Uansett så er det jo genialt at KG har et ironiflagg som kan markere om det var alvor eller ikke ;)

Gjest Nedfall
Skrevet
Ikke fordi jeg ikke helt forstår trådstarters spørsmål, men Mensa har vel mer med logisk sans å gjøre! Eller tar jeg feil nå og blir kastet ut av av Mensaklubben?

:fnise:

Membership revoked !

Mensaklubben har ingenting med almenkunnskap å gjøre faktisk....det handler om logikk som er det samme som logisk sans :fnise:

Mensa har vel ett oppkrav som går på å inneha en IQ på ett visst nivå. IQ gir vel en viss pekepinn på intelligensen ?

Gjest Silmarill
Skrevet
Membership revoked !

Mensa har vel ett oppkrav som går på å inneha en IQ på ett visst nivå. IQ gir vel en viss pekepinn på intelligensen ?

Selvsagt! Prøvde meg med intelligent humor da vet du, og feila litt :fnise:

Gjest lillebøll
Skrevet

Jeg tror at når en enkeltperson sier hva som er humor eller ikke, kan han ikke være svært intelligent da humor faktisk ikke kan defineres etter den enkeltes sant for humor.

Gjest Gjest_Per_*
Skrevet

Feil. Alle som blir medlem av Mensa har smartskap på menyen. Almenkunnskap har ingenting med saken å gjøre. Det handler om logikk.Har du logikk kan du også komme langt med humor!

Om du er smart nok!

Gjest Silmarill
Skrevet
Feil. Alle som blir medlem av Mensa har smartskap på menyen. Almenkunnskap har ingenting med saken å gjøre. Det handler om logikk.Har du logikk kan du også komme langt med humor!

Om du er smart nok!

Har du mens(A)en eller?

Gjest Gjest_Julie_*
Skrevet

Ja!

Likevel, en ting er skriftlig "humor" på internett fra folk man ikke kjenner, en annen ting er humor blant folk man kjenner IRL, ansikt til ansikt.

Jeg synes derfor det er urimelig av deg å kategorisere folk på dette forumet som uintelligente bare fordi de ikke forstår den skriftlige humoren som er åpenbar for den som skriver det.

I tillegg til det er jo "humor" så mangt...noen synes norske Sputnik er intelligent og morsom. Andre synes motsatsen britiske Sir Humphrey i 'Yes Minister' er verdens mest morsomme. Vi får problemer dersom det forventes at Sputnik-fansen skal le av det samme som Sir Humphrey-fansen.

Skrevet
Velkommen til Mensa !! :kjefte:

Ja.. gjett hva han Mensafyren i LilleLørdag sa..

Å le av noe fordi alle andre gjør det virker veldig trist, man ler vel av ting fordi man personlig syns det er morsomt.. ? Ihvertfall hvis det er fremført av folk som lever av det ?

Jeg er uenig. Har man ett minstemål av intelligens, så har smak og behag (sikkert formet av miljø/oppdragelse mm), mye mer å si.

Mensafyren syns ikke LilleLørdag var morsomt, men det var hans subjektive mening, mener jeg. (Er enig at LilleLørdag ikke er noen særlig høydare idag, men på sin tid gikk det an.)

Er ting såpass morsomt at man ler hjertelig av det, hvorfor skal man analysere ?

Det blir det samme meningstyranniet som gjelder musikksmak, det er visse typer musikk som gir cred å like, fordi kritikere og andre forståsegpåere har "godkjent" den. Om man er så uheldig å like danseband (Jeg gjør ikke det da.. ;) ) blir man sablet ned av "eliten"..

En eller annen gang i mitt liv var det en større diskusjon i media om humor. Da ble humor definert, og det var ikke nødvendigvis alt folk lo av - det var mer komplekst enn som så. Og LilleLørdaghumor var ikke i gruppen humor.

*klør alzheimern bak øret*

Skrevet
Det er det nok ja for dem som ikke skjønner forskjellen på humor og alvor! Det er vel det gjest Per mener - :vetikke:

Uansett så er det jo genialt at KG har et ironiflagg som kan markere om det var alvor eller ikke ;)

Ja, jeg vet om ironiflagget, men jeg vil ikke bruke det. Blir nesten det samme som å si "nå skal jeg si noe morsomt, så nå må du høre etter".

Noen ganger hadde det sikkert vært smart å bruke ironiflagget, for til tider blir det et jævla lurveleven fordi jeg ikke har brukt det. :ler:

Skrevet

Ja, jeg vet om ironiflagget, men jeg vil ikke bruke det. Blir nesten det samme som å si "nå skal jeg si noe morsomt, så nå må du høre etter".

Noen ganger hadde det sikkert vært smart å bruke ironiflagget, for til tider blir det et jævla lurveleven fordi jeg ikke har brukt det. :ler:

Skrevet

Hvordan i all verden gikk det an å dobbelposte den?? :overrasket:

Det spøker her, og det er ikke ironi asså.

Gjest Nedfall
Skrevet
Hvordan i all verden gikk det an å dobbelposte den?? :overrasket:

Det spøker her, og det er ikke ironi asså.

:skratte:

I KILL ME !!

Skrevet
:skratte:

I KILL ME !!

:kyss:

Jeg er morsom asså, jeg som ikke liker LilleLørdag. :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...