Gjest vimselot Skrevet 5. oktober 2007 #1 Skrevet 5. oktober 2007 Enten du er hjemme eller i utlandet, hva ville du gjøre for å få mat, helst uten å stjele !!!, og uten å tigge og uten å selge din kropp, men kun for å komme deg hjem, eller ha noe å spise? Problemet med mat er enkelt, om du har rene pene klær (gjerne litt freaks, alt er tillatt), og er ren ellers. Gå inn på det beste hotellet i byen kl. ca 08.00, og forsyn deg av koldtbordet. Lek overlegen, ikke snakk, vær diskret. Sett deg alene, gjerne ved vinduet, men der er det sikkert opptatt, så da setter du deg ved et bord der det ikke sitter mange rundt... Husk å brette servietten riktig ut, dvs. vend den før du bruker den. Du må leve deg inn i "de rikes verden". Da var frokosten overstått, og du ser på mobilen, klokka whatever, går ut igjen, på den røde løperen (husk bare de beste stedene dvs hotellene). Så, hvordan skal du komme deg hjem, uten å haike (det er farlig), og uten å ringe dine foreldre... Det er ferger osv. Vi er vel fremdeles i Europa, håper jeg da... Det du gjør er å finne veien ut av byen, spør på en bensinstasjon, og de vil alltid være behjelpelig med å spørre kundene sine (som blir filmet), hvor de skal, og så peker de på deg om de skal samme veien... Når du kommer til et fergeanløp, spør du en av de mange trailersjåførene som står i ferjekø, om du kan sitte på, dvs. haike inn i ferga. De sier som regel ja, de har lov å ha med seg EN person ekstra uten å betale noe mer. Og da er du hjemme igjen, og resten må du finne ut av selv. Jøss, nå ble jeg sliten. Har reist europa rundt på en kort kort stund... Men hva ville du gjort, uten forsikring, ung, uten penger...? Gir jeg bare dårlige råd her??? tror ikke det, men håper ingen havner i slike situasjoner, sporet av fra tråden 50 kroner å leve av i en uke...
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2007 #2 Skrevet 7. oktober 2007 Enten du er hjemme eller i utlandet, hva ville du gjøre for å få mat, helst uten å stjele !!!, og uten å tigge og uten å selge din kropp, men kun for å komme deg hjem, eller ha noe å spise? Problemet med mat er enkelt, om du har rene pene klær (gjerne litt freaks, alt er tillatt), og er ren ellers. Gå inn på det beste hotellet i byen kl. ca 08.00, og forsyn deg av koldtbordet. Lek overlegen, ikke snakk, vær diskret. Sett deg alene, gjerne ved vinduet, men der er det sikkert opptatt, så da setter du deg ved et bord der det ikke sitter mange rundt... Husk å brette servietten riktig ut, dvs. vend den før du bruker den. Du må leve deg inn i "de rikes verden". Da var frokosten overstått, og du ser på mobilen, klokka whatever, går ut igjen, på den røde løperen (husk bare de beste stedene dvs hotellene). Så, hvordan skal du komme deg hjem, uten å haike (det er farlig), og uten å ringe dine foreldre... Det er ferger osv. Vi er vel fremdeles i Europa, håper jeg da... Det du gjør er å finne veien ut av byen, spør på en bensinstasjon, og de vil alltid være behjelpelig med å spørre kundene sine (som blir filmet), hvor de skal, og så peker de på deg om de skal samme veien... Når du kommer til et fergeanløp, spør du en av de mange trailersjåførene som står i ferjekø, om du kan sitte på, dvs. haike inn i ferga. De sier som regel ja, de har lov å ha med seg EN person ekstra uten å betale noe mer. Og da er du hjemme igjen, og resten må du finne ut av selv. Jøss, nå ble jeg sliten. Har reist europa rundt på en kort kort stund... Men hva ville du gjort, uten forsikring, ung, uten penger...? Gir jeg bare dårlige råd her??? tror ikke det, men håper ingen havner i slike situasjoner, sporet av fra tråden 50 kroner å leve av i en uke... RINGT NÆRMESTE UTENRIKSSTASJON OG BEDT OM LÅN TIL Å KOMME MEG HJEM. eR SÅ MYE DRITT LANGS VEIENE, SÅ DET TØR JEG IKKE
Gjest StockDama Skrevet 8. oktober 2007 #3 Skrevet 8. oktober 2007 Gjest over her gjør det hakkere lettere. Ville nok også gjort det, funne fram til den norske ambassaden eller noe i den dur. I Norge kan man dra til nærmeste trygdekontor og be om nødpenger, funker fint det også.
Gjest Skya Skrevet 8. oktober 2007 #4 Skrevet 8. oktober 2007 Jeg har vært i den situasjonen i Sverige. Vi henvendte oss til det svenske sosialkontoret og de var veldig hjelpsomme. De tok kontakt med vårt sosialkontor hjemme og fikk overført penger til mat og reise.
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2007 #5 Skrevet 8. oktober 2007 Gjest over her gjør det hakkere lettere. Ville nok også gjort det, funne fram til den norske ambassaden eller noe i den dur. I Norge kan man dra til nærmeste trygdekontor og be om nødpenger, funker fint det også. Nei, det kan man ikke. Trygdekontoret har ingen nødpenger å dele ut. Du mener kanskje sosialkontoret? Det kan jo hende at de kan hjelpe.
Gjest Jenna88 Skrevet 8. oktober 2007 #6 Skrevet 8. oktober 2007 Ringt foreldrene mine og bedt dem overføre penger til meg. Eventuelt ringt andre venner, om jeg ikke fikk tak i dem. Forøvrig hadde jeg nok satset på å ha litt ekstra på kontoen i tilfelle det oppstod akutte kriser.
Gjest Pax Skrevet 8. oktober 2007 #7 Skrevet 8. oktober 2007 (endret) Jeg har vært der, blakk og i et annet land, altså. - Var på interrail, og interrail-billetten min funket ikke i skandinavia, så da jeg kom til Danmark hadde jeg et problem! Men jeg snakket med noen andre interrailere som sa at det var lettere å overtekke kortet i Sverige enn i Danmark. Jeg fikk sitte på med trailersjåfør på båten til Sverige, og i Sverige fikk jeg til å overtrekke kortet. Og det var ganske bra, da hadde jeg levd på vann i tre dager. Hvis det ikke hadde gått, hadde jeg nok ringt mamma! Hotell-trikset tenkte jeg ikke på. Sove var ikke problemet (det kan jo koste penger det og) - jeg sov på toget, togstasjoner, parker, eller oppi containere (for klær, ikke søppel) Det var ganske kult egentlig, jeg var sulten, men følte meg levende. Endret 8. oktober 2007 av Pax
millemini Skrevet 8. oktober 2007 #8 Skrevet 8. oktober 2007 Hotelltrikset kan være trøblete, da mange hoteller har en ansatt i døra som sjekker romnummer før du slipper inn i frokostsalen. Begge hotellene jeg bodde på i hhv London og Paris i sommer gjorde det, og jeg har opplevd det i Køben også.
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2007 #9 Skrevet 9. oktober 2007 Ingen utenriksstasjoner hjelper til med penger. Det maa du klare/ordne selv!
Gjest =tentacle= Skrevet 9. oktober 2007 #10 Skrevet 9. oktober 2007 I tillegg til at hotellene ofte sjekker at du er gjest mens de ønsker deg en god morgen på vei inn til frokostbuffeten, er det ingenting annet enn stjeling å forsyne seg der uten å betale.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå