Gå til innhold

staten brøt menneskerettighetene i barnefordeling

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

dete er ile, norge er igjen dømt i strasbourg

les her

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=173312

faren ble fradømt samver med sønnene eter pastand fra mor om seksuelt misbruk til tros for at saken var henlakt av politiet og til tros for at han kune vert git samver under tilsin det er egentlig ganske drøyt det kan hende at noe tydet på at et av barna eller ale av dem var misbrukt men da burde man vel ha let eter en anen gjerningsman eler va med moren som di bode hos

hilsen

Videoannonse
Annonse
Skrevet
hei

dete er ile, norge er igjen dømt i strasbourg

les her

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=173312

faren ble fradømt samver med sønnene eter pastand fra mor om seksuelt misbruk til tros for at saken var henlakt av politiet og til tros for at han kune vert git samver under tilsin det er egentlig ganske drøyt det kan hende at noe tydet på at et av barna eller ale av dem var misbrukt men da burde man vel ha let eter en anen gjerningsman eler va med moren som di bode hos

hilsen

Hvorfor er jeg ikke overasket ? Fordi myndighetene bare på nytt beviser at samværsretten står ekstremt svakt i Norge. I dette tilfellet basert på påstander om overgrep. Norge var faktisk et av de siste landene i den vestlige verden som ratifiserte FN's barnekonvensjon fullt og helt (dette skjedde for 4 ? år siden).

Men at det fortsatt er så ille at en hvilken som helst bostedsforelder skal kunne komme med løse påstander som ikke kan bevises, og likevel bli tilkjent retten til fortsatt samværstrenering, synes jeg er tragisk. Samtidig har jeg erfaring med at barnevernet går motsatt vei og ikke engang er villig til å se på/vurdere bevis som beskriver problemer som bostedsforeldre kan ha gjort.

I den andre saken du skrev om (moren i Odda som kidnappet sitt barn) synes det klart at myndighetne ikke har fulgt opp en sak om samværstrenering gjort av bostedsforelder.

Andre her inne har opplevd tilsvarende problemer for å få opprettholdt samvær mellom barn og samværsforelder.

Hvordan i all verden kan myndighetene være så EKSTREMT tafatte som de faktisk er ? Det værste partiet i så måte må være KrF ("familiepartiet") som beviselig de 8 ? siste årene de satt ved makten, ikke viste noen vilje til å gjøre noe for de barna som utsettes for samværstrenering.

Det nest dårligste partiet er jeg redd er SV ("partiet for barn og ungdom") som frem til nå ikke har løftet en finger for å sikre barn samvær. Det gjorde de forresten heller ikke i opposisjon.

Jeg tror bl.a. derfor at KrF og SV vil tape MYE ved neste valg fordi de er så barnefiendtlig mht å sikre barn en rettighet som står beskrevet i FN's barnekonvensjon og som Norge har akseptert.

Skrevet

Du FAR TIL 2, du har god tid til å svare på innlegg om barnefordelingssaker må jeg si.

Å du er tydeligvis veldig engasjert i dette temaet, det far meg til å lure på hvorfor? er du bitter? du svarer på samtlige innlegg om dette med barnefordeling.

Du må forstå at ikke alle kvinner r som din eks, kom deg videre i livet, barna vokser til å kommer til å forlate redet når d blir voksen, synes du har endel sneversynte holdninger, ikke alle saker er like må du huske på.

Skrevet
Du FAR TIL 2, du har god tid til å svare på innlegg om barnefordelingssaker må jeg si.

Å du er tydeligvis veldig engasjert i dette temaet, det far meg til å lure på hvorfor? er du bitter? du svarer på samtlige innlegg om dette med barnefordeling.

Du må forstå at ikke alle kvinner r som din eks, kom deg videre i livet, barna vokser til å kommer til å forlate redet når d blir voksen, synes du har endel sneversynte holdninger, ikke alle saker er like må du huske på.

For å være helt ærlig kan jeg ikke se at det er noe galt i å være veldig engasjert i spesifikke problemstillinger. At du mener jeg ikke bør være så engasjert er greit nok, men jeg skulle gjerne sett argumentasjonen for dette.

Jeg er nok også noe bitter som du sier. De fleste foreldre som har opplevd å se hvordan myndighetene tilsidesetter barns behov for samvær og en trygg/stabil oppvekst ville sansynligvis vært engasjert. Og jeg vil gjøre alt for at mine barn ikke utsetter/blir utsatt for noe liknende når det gjelder deres barn.

Jeg vet veldig godt at det er store variasjoner mht omsorgsviljen og evnen, til kvinner og menn som deltar/ønsker å delta i barnas oppvekst. Av samme årsak mener jeg at vi ikke kan ha den automatikken det er mht bl.a. bostedsløsning som vi har idag. For dette er nødvendigvis ikke barnas beste.

Jeg er fortvilet over den uintereserte og ukritiske holdningen enkelte yrkesgrupper viser mht barn og deres behov, og jeg blir jeg skremt, og redd, for at dette skal fortsette. For enkelte av de yrkesgruppene (rettelse; en del mennesker ansatt for å ivareta nettopp barnas behov) er så TOTALT UEGNET til å ivareta barn at hadde det kommet frem flere historier i mediene hadde hele utdannelsen blitt lagt om. Og jeg ser ikke bort fra at mange av de personene i denne yrkesgruppen som faktisk kan tenke selv, etterhvert blir preget og formulert av eldre kolleger til å lukke øynene for de overgrep som faktisk skjer.

Jeg synes jeg har kommet et godt stykke mhp å reparere enkelte av de overgrepene som disse "fagfolkene" lot skje med åpne øyne. Men jeg føler også et ansvar for å forhindre at tilsvarende skjer for de kommende generasjonene. For å få til det må jeg utvilsomt ha hjelp av en stadig større mengde kvinner, som har sett at de løsninger vi idag påtvinger barn nødvendigvis ikke er barnas beste. Dette medfører dessverre at en del av de som idag er ansatt for å ivareta barn bør finne et annet yrke hvor de kan tilføre noe positivt om det bare finnes kontrollrutiner.

De aller fleste kvinner er fantastiske, og få er mer glad i dem enn det jeg er :sjarmor: . Men det er ikke ensbetydende med at jeg bør tie når jeg mener noe er galt. Det gjorde jeg dessverre helt til jeg så hvilke overgrep som ble akseptert av "fagfolk".

Nå er vi imidlertid kommet inn i et nytt århundre, og utifra det jeg leser av div innlegg er mange kvinner minst like mye på barikadene for å si fra om overtramp som skjer som det jeg er.

Jeg er med andre ord ikke alene, - heldigvis.

Skrevet

og når blei det galt og være engasjert? han er sakelig og står i det minste for det han sier, i forhold til gjester

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...