Gå til innhold

Nå gir jeg opp

*melis*

Anbefalte innlegg

For å gjøre en lang historie kort: 21 år, singel på 4. året, nå gir jeg opp. Etter at jeg endelig bestemte meg for å begynne å ta initiativ har det bare gått dårlig. Har vært mer eller mindre frivillig singel stort sett hele livet, har en del flørter bak meg som aldri ble til noe mer seriøst, og noen nesten-forhold. Har også hatt noen beundrere opp gjennom årene og gutter som har vært veldig forelsket i meg, men som jeg ikke har følt det samme for. Har aldri manglet på etterspørsel på ons (også fra veldig attraktive menn), men det tilbudet har aldri vært der fra min side.

Så jeg tenkte jeg skulle begynne å ta saken i egne hender, etter at jeg etterhvert har begynt å føle meg klar for forhold (har tidligere trives veldig godt som singel). fant for en gangs skyld 2 menn som fanget interessen min (noe som ikke skjer ofte). Han ene ba jeg med ut på date (sendte melding da jeg ikke kjenner han så veldig godt), fikk ja som svar, men andre meldingen brukte han en uke på å svare på, og da var han pluselig veldig opptatt men skrev at det passet sikkert senere. Han andre kom bort til meg på byen og vi snakket litt og fant ut at vi hadde felles kjente. Jeg addet han på facebook, ahn tok kontakt og vi sendte 2-3 meldinger. I den siste meldingen skrev jeg at han måtte bli med oss ut en dag (ergo en helt uformell og uskyldig invitasjon) i tillegg til at jeg stilte noen spørsmål som det hadde vært naturlig å svare på. Da svarte han ikke.

Har analysert situasjonene opp og ned i mente for å finne ut hvordan jeg skremmer bort folk, men forstår det fortsatt ikke. Har aldri fått noen klager på utseendet for å si det sånn, heller tvert i mot, og får stadig komplimenter for personligheten. Så hva er det da jeg gjør galt? Er det rart jenter ikke sjekker når dere ikke gir oss en sjans? :forvirret: Tror nesten bare jeg må belage meg på en singel fremtid, dette ser ikke bra ut :icon_neutral:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og til dere som hadde tenkt å svare at jeg "ikke må gi opp etter bare to forsøk" osv bla bla:

Jeg liker ikke å være mann :grine: Og når man i tillegg blir betatt bare en gang i skuddåret (og da som regel i menn som allerede er i forhold) hva gjør man da?

Og jeg vet jeg syter :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Har aldri fått noen klager på utseendet for å si det sånn, heller tvert i mot, og får stadig komplimenter for personligheten. Så hva er det da jeg gjør galt? Er det rart jenter ikke sjekker når dere ikke gir oss en sjans?"

Det er ikke noe annerledes for menn. Ekke slik at likestilling betyr "bare" de lette tingene. Å gi opp å søke på noe du ønsker, siden du sier "han" ikke kommer til deg, blir bare å gjøre deg en bjørnetjeneste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlowe

Det var veldig leit å høre, men jeg tror ikke det finnes en mann som ikke har opplevd noe lignende.

Du har jo to muligheter. Enten å fortsette å prøve å ta initiativ, eller vente på at en mann skal kontakte deg. Det siste er sikkert behagelig, men det er ikke så rart hvis det tar mye lengre tid å finne seg en kjæreste på den måten.

Ellers ser de ikke ut som de to du nevnte behandlet deg så bra (ved å ikke svare på meldinger osv), så det var vel kanskje best at det ikke ble noe mer med dem?

Lykke til. Den rette finnes vet du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt i samme situasjon.- Har gjort meg en del erfaringer og refleksjoner. Det som jeg sitter her og tenker på, er at jeg aldri får sjansen til å vise hvem jeg er, for det blir litt slik "bruk og kast-opplegg", iallefall med de man møter på datesider.- Neste, værsågod....

Har sluttet på vente på englekor og fiolinmusikk på første date, men inntrykk av at en del menn forventer det, og hvis ikke, ja så hører man ikke et ord mer. Jeg vil så gjerne få utvikle et forhold litt og litt, bli kjent i flere situasjoner, og ikke bare over en kopp kaffe der man føler at man er oppe til en slags eksamen.....sukk.

Tror jeg satser på å treffe noen i RL nå framover. Og håpe at man ramler bort i en kjekk kar som har lyst å bli mer kjent, og som ikke ser meg som et nummer i rekka.

Er litt desillusjonert, men har fortsatt et lite håp. :mobil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verden er ikke rettferdig. Som regel er det slik at de du faller for ikke faller for deg, og omvendt.

Ut fra det du skriver har ikke du gjort noe "galt" i alle fall. Det tyder bare på at interessen ikke har vært den store fra deres side. Surt, men ikke gi opp. Det er mange som er i samme båt som deg.

Alternativet er selvfølgelig å vente på prinsen på den hvite hesten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og til dere som hadde tenkt å svare at jeg "ikke må gi opp etter bare to forsøk" osv bla bla:

Jeg liker ikke å være mann :grine: Og når man i tillegg blir betatt bare en gang i skuddåret (og da som regel i menn som allerede er i forhold) hva gjør man da?

Og jeg vet jeg syter :grine:

Du får unnskylde meg, jeg vet at det som følger nå, kan virke litt ondskapsfullt. Og egentlig er det veldig tris at du er singel når du helst ville hatt type.

Men jeg kunne ikke annet enn å flire mens jeg leste denne tråden. Og den første kommentaren som ramla inn i hodet på meg, var "Welcome to my world".

Sånn er det jo stort sett for oss gutta, hele jævla tiden, og ingen har liksom noe problem med det. Men det er altså ganske ille for selvfølelsen når man er i den der søkefasen.

Jeg syns det var flott gjort av deg å legge ut innlegget. Det setter liksom ting litt i relieff. Jalp her på forumet snakker jo mye om sånne problemer men det ser ut for at det rillegges mest vekt når det kommer fra en jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får unnskylde meg, jeg vet at det som følger nå, kan virke litt ondskapsfullt. Og egentlig er det veldig tris at du er singel når du helst ville hatt type.

Men jeg kunne ikke annet enn å flire mens jeg leste denne tråden. Og den første kommentaren som ramla inn i hodet på meg, var "Welcome to my world".

Sånn er det jo stort sett for oss gutta, hele jævla tiden, og ingen har liksom noe problem med det. Men det er altså ganske ille for selvfølelsen når man er i den der søkefasen.

Jeg syns det var flott gjort av deg å legge ut innlegget. Det setter liksom ting litt i relieff. Jalp her på forumet snakker jo mye om sånne problemer men det ser ut for at det rillegges mest vekt når det kommer fra en jente.

Jeg vet at det er sånn for mange av dere menn, men når man først skal være jente og sjekke så blir liksom nederlaget enda større siden guttene jo er de som skal være glad for å bli sjekket opp når det først skjer ;)

Og jeg kan ikke annet enn le selv, synes dette med sjekking er merkelige greier egentlig. Men litt trist er det jo også :grine:

Endret av *melis*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest regine ii

Det er ikke meningen å være nedlatende eller noe sånt, men...... du er 21! :overrasket: Du har mange år foran deg hvor du kan sjekke/sjekkes i mange situasjoner. Nå skriver du ikke hva du driver med (jobb/studier), men uansett er du vel ikke i en situasjon hvor du ALDRI treffer mennesker?

Jeg regner med du har venner? Da blir du helt sikkert med på fester/utgåinger, reiser/hytteturer etc. etc. etc. Du er jo akkurat i den alderen hvor muligheten til å treffe noen nærmest er på topp.

Nettdating er også en mulighet, selv om det selvsagt har sine sider. Personlig syns jeg dog det var ok, man kunne si hva man faktisk ville (dvs. forhold) og så ta det derfra. (Ok - var en del frosker, men hyggelige sådanne!, og jeg traff kjæresten min sånn). :blomst:

Å gi opp fordi 2 stk. har vært noe avvisende blir iallfall for meg helt håpløst. Hvis det ikke er mer som skal til så vil jeg neste si at du kanskje bør gjøre noe med instillingen din til motstand her i verden. :sjenert: Det går an å ta det som en øvelse, mer enn som veldig hardt tilbakeslag.

Jeg er helt sikker på at "han" dukker opp før eller senere. I stedenfor å sukke og stønne over hvor fælt det er, og hvor lang tid det tar, bruk tiden din på ting du har glede av. Uansett hva som skjer så er det faktisk DU og bare DU som kan sørge for at du får et bra liv. Det er ingen andres ansvar å gjøre det. '

Dette var sikkert ikke svaret du ville ha, men jeg har levd en stund (omtrent dobbelt så lenge som deg). Ønsker deg lykke til og håper at du greier å se at livet er mer enn "å få seg kjæreste"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som gjør det til en sport å få tak i karer som er vanskelige å få med en gang :smoke:

Det er ikke farlig, synes jeg, så lenge jeg ikke har noe særlig med følelser inne i bildet selv. Jeg blir lett betatt, men så å si aldri forelska, så jeg er vel litt gutt. Kan godt bytte med deg da, ts, gi meg one night stand-karene dine, så skal du få en haug med kjæreste-ønskende gutter i retur. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som gjør det til en sport å få tak i karer som er vanskelige å få med en gang :smoke:

Det er ikke farlig, synes jeg, så lenge jeg ikke har noe særlig med følelser inne i bildet selv. Jeg blir lett betatt, men så å si aldri forelska, så jeg er vel litt gutt. Kan godt bytte med deg da, ts, gi meg one night stand-karene dine, så skal du få en haug med kjæreste-ønskende gutter i retur. :fnise:

Send meg en pm så kan vi alltids bli enige om noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt enig med det som sies her om at du bare er 21. Vet at det høres kjipt ut men det er jo faktisk noe i det der med at man skal kysse masse frosker osv. Er liksom litt tidlig å gi opp nå og du må nesten bare finne en måte å deale med det på fordi du kommer sikkert til å oppleve flere sånne perioder i løpet av livet... Prøv å fokusere på noe annet enn menn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Julie_*
Verden er ikke rettferdig. Som regel er det slik at de du faller for ikke faller for deg, og omvendt.

Det skal ikke være lett. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I den siste meldingen skrev jeg at han måtte bli med oss ut en dag (ergo en helt uformell og uskyldig invitasjon) i tillegg til at jeg stilte noen spørsmål som det hadde vært naturlig å svare på. Da svarte han ikke.

Har analysert situasjonene opp og ned i mente for å finne ut hvordan jeg skremmer bort folk, men forstår det fortsatt ikke.

Hva er "noen spørsmål det er naturlig å svare på"?

Når det gjelder å "skremme bort" tror jeg du leter på feil nivå. Dette handler ikke om utseende eller generell personlighet. Damer som virkelig er KLAR for forhold gir ofte fra seg en skremmende vibe. Den er lite attraktiv, gjør at damene blir pågående, masete, følelsesladde, ustabile og generelt et kav å ha med å gjøre.

Slapp av! Len deg tilbake. Nyt livet! Du er 21 år. Ha et liv. Heng med venner. Bli kjent med nye folk. Vær sosial og oppegående. Prøv å være entusiastisk og lidenskapelig med uinteressert i mennene du prater med et par uker. Eksperimentèr litt med oppførsel. Finn ut hva som fungerer for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...