Gå til innhold

Erfaring fra e-bay?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at man kan spare en del hundrelapper og kanskje tusenlapper på å handle der, men har lite erfaring med internett-shopping. Er det noen som har erfaring og som kan fortelle meg åssen jeg går frem, noe jeg bør være obs på/styre unna, eller andre tips? Tenkte å kjøpe ting som brudepikekjoler, tiara, slør, strømpebånd o.l.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøpte underskjørt og var veldig fornøyd. Trenger du det kan jeg sikkert linke..

Skrevet

Jeg har handlet masse på Ebay og vært fornøyd hver gang.

Det som er smart er å se på feedback'en til selgern du handler av. Har tusenvis av andre blitt kjempe fornøyde er sjansen for at du blir skuffet liten.

Ellers - husk å sjekke/spørre om frakt FØR du byr. På mange ting er det svindyr frakt til Norge (likevel blir det ofte billigere enn å handle hjemme.) Jeg kjøpte feks brudepike kjole til 25$ - frakten var 42$ :ler: Men en sånn kjole får du ikke til under 1000kr her hjemme...så 420 nok var helt ok likevel...selvom frakten var høyere enn selve kjolekostnaden.

Skrevet

Og nå er dollaren forresten lav.. Jippi!

Skrevet

Det er ingenting å tvile på! Internett handel er trygt og genialt! Jeg bestilte tiaraen min fra ebay, og inkl frakt kom den på 200kroner, og i brudesalonger ligger de på 1000kroner. Den var faktisk finere i virkeligheten også :)

Nå venter jeg på brudekjolen min, bestilte den direkte fra leverandøren i usa over internett og får den til 3500kroner istedet for 11.600 som salongen i oslo skal ha ;)

Skrevet

Vurderer å handle noe over nett jeg også! Kan jo spare masse på det. Er det noe regler med tanke på toll og avgifter?

Skrevet (endret)

Jeg bestillte faktisk to tiaraer for under 200,- tilsammen. (De kom i samme pakke og gikk rett gjennom tollen! Så kunne jeg prøve dem og se hvordan jeg likte dem, og velge hvilken jeg ville bruke.)

Som *Emma* skriver er det viktig å lese tilbakemeldingene til en selger. En seriøs selger har stort sett bare toppkarakterer på sine tilbakemeldinger.

Det vil også lønne seg å betale med Paypal. Noen forlanger at du skal gjøre dette, for det gir trygghet for begge parter. Om det skulle oppstå uenighet, får du refundert dine penger av Paypal, og så tar de over innkrevingen fra selger.

Når det gjelder toll og avgifter, bør du være oppmerksom på 200,- grensa. Handler du for over denne grensa, kommer det på moms på både beløpet du har handlet for og frakt! Kursen settes av tollmyndighetene, så du bør ha et lite slingringsmonn i tilfelle du får en dårlig takst.

Endret av Susan Sto Helit
Gjest Gjest_trulte_*
Skrevet

Et lite tips dersom man vurderer å kjøpe brudekjolen på nett. Brudebutikkene klipper ofte av originalstørrelse tag'en og erstatter den med ny størrelseslapp(ofte en størrelse lavere eller høyere) slik at du bommer dersom du skulle finne på å kjøpe på nett istedenfor hos dem. Jeg kjøpte min maggie i butikken, men jeg fikk med meg størrelsessjongleringen dems selv om de forsøkte å skjule det. I butikken var den størrelse 8, i bestillingen var den størrelse 10.

Det er ikke verre enn å kontrollsjekke leverandørens størrelseskart mot egne mål, men viktig å huske på så du ikke kjøper kjolen i en størrelse som er for liten eller for stor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...