Gjest Vampyra Skrevet 4. oktober 2007 #1 Skrevet 4. oktober 2007 Det slo meg nettopp at de aller fleste matbutikker bruker store arealer på frysedisker, mens jeg nesten aldri kjøper noe derfra. Så hvis dette skal lønne seg for dem må det jo være noen som handler frossenmat. Kjøper du mye frossenmat, og hva pleier du å kjøpe?
murray Skrevet 4. oktober 2007 #2 Skrevet 4. oktober 2007 Kjøper hvis det er bra tilbud. Akkurat nå er frysen full av fiskegrateng og løvbiff
La Luna Skrevet 4. oktober 2007 #3 Skrevet 4. oktober 2007 Jeg kjøper veldig mye frosne grønnsaker, gulrøtter spesielt. Wok noen ganger, en sjelden gang pommes frites.
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2007 #4 Skrevet 4. oktober 2007 Det slo meg nettopp at de aller fleste matbutikker bruker store arealer på frysedisker, mens jeg nesten aldri kjøper noe derfra. Så hvis dette skal lønne seg for dem må det jo være noen som handler frossenmat. Kjøper du mye frossenmat, og hva pleier du å kjøpe? Vi kjøper rundstykker, bær og erter.
La Luna Skrevet 4. oktober 2007 #5 Skrevet 4. oktober 2007 Jo, også noen ganger rundstykker, eller noen bra tilbud, og i Sverige kjøper jeg mye frossen kyllingfilet og annen type kylling. Ellers blir det pizza innimellom.
Gjest Blondie65 Skrevet 4. oktober 2007 #6 Skrevet 4. oktober 2007 Jeg kjøper frossen grønnsaksblandinger, poser med broccoli, gulrøtter og wokblandinger. I tillegg til frossen fisk.
Gjest lissi32 Skrevet 4. oktober 2007 #7 Skrevet 4. oktober 2007 Kjøper grønnsaker, hvitløksbrød, hattings, kylling, pizza, bugere i sverige, ligger 3 ribber der til jul. Kjøper ofte ting i frysedisken, men fisk kjøper jeg ofte fersk. Eller fryser jeg ned karbonadedeig.
Gjest Vampyra Skrevet 4. oktober 2007 #8 Skrevet 4. oktober 2007 Vi kjøper nesten alltid ferske varer og fryser dette, og grønnsaker tror jeg kanskje jeg har kjøpt frossent 2 ganger. Men frossne bær til smoothie har vi kjøpt en del av. Lakseblokker og en og annen grandis blir det også innimellom. Men det er heller sjeldent at frossenvarer finner veien i handlekurven.
Gjest lissi32 Skrevet 4. oktober 2007 #9 Skrevet 4. oktober 2007 Ingen fare å kjøpe frossenvarer, det er jo som regel ferskest fordi det er frosent fersk. Masse "fersk" kjøtt og fisk ligger i ukesvis i butikkene.
Gjest Opa Skrevet 4. oktober 2007 #10 Skrevet 4. oktober 2007 Klart! Masse! Fisk, rundstykker, hvitløksbaguetter, wokblanding, grønnsaksblanding, fiskegrateng, pizza, kyllingfilet, scampi, osv. Hvorfor kjøper du fersk mat om du allikevel fryser den? :klø:
Gjest Pet Skrevet 4. oktober 2007 #11 Skrevet 4. oktober 2007 Skulle det være noe galt i å kjøpe frossenvarer?
Gjest Vampyra Skrevet 4. oktober 2007 #12 Skrevet 4. oktober 2007 Klart! Masse! Fisk, rundstykker, hvitløksbaguetter, wokblanding, grønnsaksblanding, fiskegrateng, pizza, kyllingfilet, scampi, osv. Hvorfor kjøper du fersk mat om du allikevel fryser den? :klø: Fordi jeg kjøper inn større kvantum av for eks kyllingfilet, kyllingkjøttdeig, og ulike typer kjøtt når det er tilbud. Skulle det være noe galt i å kjøpe frossenvarer? Nei Jeg var bare nysgjerrig på andres vaner ettersom dette er noe butikkene prioriterer mye plass til.
Arkana Skrevet 4. oktober 2007 #13 Skrevet 4. oktober 2007 Jeg kjøper frosne erter og av og til frossen høne, og iskrem. Ellers ingenting.
Gjest lissi32 Skrevet 4. oktober 2007 #14 Skrevet 4. oktober 2007 Det er jo supert å kunne ta opp kylling eller karbonadedeig å slippe å måtte dra ut å handle hver dag. Vi fyller ofte fryseren til randen, kjøper masse greier i Sverige.
Gjest Lea Skrevet 4. oktober 2007 #15 Skrevet 4. oktober 2007 Er vel innom frysedisken hver gang jeg er i butikken. Noen ganger ferdige middagsretter (f.eks lasagne), andre ganger kjøttprodukter (rå hamburgere i store poser e.l.), pommes frites, grønnsaksblandinger, bær osv. I helgene kjøper vi som regel en pose med rundstykker også. Vi er bare to personer og det er sjelden at vi klarer å bruke opp en hel pose gulrøtter, en hel blomkål og andre grønnsaker, derfor kjøper vi gjerne frossent. I perioder med mye jobb blir det også en del frossenmat som bare kan puttes i ovnen. Selv om vi sikkert hadde spist sunnere om vi laget alt fra grunnen av, så er det godt å ha alternativer til hektiske dager da alternativet er brødskiver med gulost til middag 4 dager i uka.
Gjest *marie* Skrevet 4. oktober 2007 #16 Skrevet 4. oktober 2007 Kjøper grønnsaker,fisk,rundstykker,pizza og pai
MrsP Skrevet 4. oktober 2007 #17 Skrevet 4. oktober 2007 Kjøper wokblandinger,grandiosa,fiskegrateng og bær til smoothies.
Gjest Catwoman Skrevet 5. oktober 2007 #18 Skrevet 5. oktober 2007 Kjøper diverse frosne grønnsaker - forkjellige typer, pommes frites, noen ganger brød/rundstykker, bær og falafler og sikkert andre ting. Kjølediskene derimot er det sjelden jeg kjøper noe fra, kan ikke komme på spesielt mye ihvertfall.
Gjest s.n Skrevet 5. oktober 2007 #19 Skrevet 5. oktober 2007 Vi kjøper litt pizza, hatting og pommes frites. Litt erter innimellom, men vi kjøper stort sett ferske varer. For tiden er fryseboksen full av diverse bær, urter og syltetøy fra i sommer, så det blir en stund til vi fyller på med frossenmat fra butikken!
kamela Skrevet 5. oktober 2007 #20 Skrevet 5. oktober 2007 Det slo meg nettopp at de aller fleste matbutikker bruker store arealer på frysedisker, mens jeg nesten aldri kjøper noe derfra. Så hvis dette skal lønne seg for dem må det jo være noen som handler frossenmat. Kjøper du mye frossenmat, og hva pleier du å kjøpe? Kjøper is, grønnsaker, fisk, rundtstykker, pommes frites, hamburgere osv osv . Joda, det blir en del av det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå