Tida Skrevet 4. oktober 2007 #1 Skrevet 4. oktober 2007 Jippi, vi skal gifte oss! August 2008, og jeg gleder meg til å planlegge, hehe! Kjempe spennende! Men jeg lurte på om dere kunne hjelpe meg med en ting. Vi har så lyst til å finne på noe til gjestene i tiden mellom kirken og middagen... Men vet ikke helt hva det skulle vært... Ser det er en eldre tråd her med samme tema, men fikk ikke så mye ut av den, så jeg prøver med en ny tråd jeg! Letet etter info om vals, og fant på en hjemmeside, at de også kunne ha "dansekurs" for gjestene før middagen. SÅ kul ide! Vurderer denne sterkt! Tenkte at det var noe som fikk igang stemningen og kortet ned ventetiden. Noen som har andre forslag?! Ikke noe forslag er for dumt!
Honey Skrevet 4. oktober 2007 #2 Skrevet 4. oktober 2007 Gratulerer! Brud sep`08 her. Tenker det samme som deg. Håper på vielse kl.14 og regner et par timer "dødtid" mellom kirke og middag. Tenker også dansekurs. Tenkte litt på tryllekunstner e.l. også. Ellers vil det bli servert forfriskninger/litt snacks, tas bilder av gjestene, settes frem bilder av brudepar m/familie osv. Alt koster jo penger også, så det må bli av den billigste sorten for vår del. Håper andre har flere tips.
BenedicteK Skrevet 8. oktober 2007 #3 Skrevet 8. oktober 2007 Hei! Har hørt om at folk har fått dansetime av en profesjonell instruktør som lærer de opp i brudevalsen eller annen dans, mens brudeparret er hos fotografen. Kan jo kanskje vært litt artig i og med at det sikkert ikke er så mange som kan danse, og at noen kanskje blir å danse senere på kvelden selv om de vanligvis ikke ville gjort det.
Gjest nextlife Skrevet 8. oktober 2007 #5 Skrevet 8. oktober 2007 Karaoke!Må bare si at hadde jeg kommet i bryllupsselskap, og selskapet hadde startet med karaoke, ja da hadde jeg lurt på om jeg var gått feil. Synes ikke det er en aktivitet å starte en såpass høytidelig anledning som et bryllup er med
Gjest Loni Skrevet 8. oktober 2007 #6 Skrevet 8. oktober 2007 Må bare si at hadde jeg kommet i bryllupsselskap, og selskapet hadde startet med karaoke, ja da hadde jeg lurt på om jeg var gått feil. Synes ikke det er en aktivitet å starte en såpass høytidelig anledning som et bryllup er med Hvorfor er sang verre enn dans? Trodde poenget var fint å få opp stemningen, kanskje... Men det skal vel helst være litt stivere. I mitt bryllup var det masse tull og tøys og avslappet humor. Alle lo masse. Men for bruden er det nok viktigere at det er stramt og "ordentlig". Ikke så farlig om gjestene kjeder seg.
Gjest Tex Skrevet 8. oktober 2007 #7 Skrevet 8. oktober 2007 Burde man ikke bare få slappe av og nyte samværet i den tiden?
Honey Skrevet 8. oktober 2007 #8 Skrevet 8. oktober 2007 Tror ikke èn eneste av mine gjester ville sunget karaoke kl.16-17-tiden uten en dråpe alkohol i kroppen. Det blir jo en del folk, og en stor del kjenner hverandre ikke eller bare knapt. Så jeg tror den karaokemaskinen hadde stått urørt så tidlig i feiringen. Men kanskje kl.23-24 om kvelden hadde det vært mer passe?
Gjest *Mim* Skrevet 8. oktober 2007 #9 Skrevet 8. oktober 2007 Vi hadde fotografering på det lokale museet. Der fikk gjestene champagne, fingermat og omvisning på museet.
*Emma* Skrevet 8. oktober 2007 #10 Skrevet 8. oktober 2007 Jeg var i bryllup for 2 uker siden... Seremoni kl 14 Middag kl 17.30 Vi trengte overhodet ingen underholdning. Da vi kom til lokalet fikk vi kaffe/mineralvann + at det sto fruktfat m diverse frukt og twist fremme. Vi satt og koste oss med det og skravlet til brudeparet kom. Da ble det servert champis! Syns det var deiilg å bare "slappe" av og jeg trengte ingen til å underholde meg ihvertfall....må innrømme jeg hverken hadde hatt lyst il dansekurs eller tryllekunstner (er ikke det for barn?!) Mulig jeg er sær....
bunadbrud Skrevet 8. oktober 2007 #11 Skrevet 8. oktober 2007 Burde man ikke bare få slappe av og nyte samværet i den tiden? Helt enig! Jeg virkelig hater sånne krampeaktig "nå må vi finne på noe for å få tiden til å gå aktiviteter". Vi skal i kirken kl. 15 (er iallfall planen foreløpig) og servere middag mellom kl. 18 og 19. Jeg tenker at vielsen er ferdig kl. 15.30. Surrig utenfor kirken tar kanskje en halvtime - ergo klokken er minst 16.00. Kjøring til lokalet tar 20 - 30 min. Ergo gjestene ankommer lokalet mellom 16.30 og 17.00. Da klarer de sikkert sosialisere seg litt selv i en time halvannen. Selvsagt vil det settes ut forfriskninger.
Gjest Skrevet 8. oktober 2007 #12 Skrevet 8. oktober 2007 Enig med en del av de andre. Som gjest i to brullyp den siste tiden (et seriøst og ikke et like seriøst) må jeg si at begge lot gjestene bare prate og sose rundt mens de ventet på brudeparet. Dessuten tenk om de som skal pakke opp gaver vil være med på aktiviteter om det skal være noen o.s.v. Tror nok jeg er en av de som ville valgt å bli sittende om det hadde blitt funnet på noen felles aktiviteter mens man venter.
miss_universum Skrevet 8. oktober 2007 #13 Skrevet 8. oktober 2007 Jeg og er enig i at gjestene burde da klare å underholde seg selv. Jeg mener at en bryllupsfest er jo litt for at familiene skal treffes og bli kjent. Vi skal ha velkomstdrink, fruktfat og noe sjokolade tror jeg. Og så likte jeg en idè jeg så her, om at gjestene kan signere rundt en stor bilderamme. Og gjestebok =) Så tiden kommer nå til å gå..=) Jeg har vært heldig med min sviger-slekt og tror de kommer til å komme kjempegodt overens med min familie
Merneith Skrevet 8. oktober 2007 #14 Skrevet 8. oktober 2007 Vi hadde fotografering på det lokale museet. Der fikk gjestene champagne, fingermat og omvisning på museet. Så lurt! Dette må jeg huske på!
Gjest nextlife Skrevet 8. oktober 2007 #15 Skrevet 8. oktober 2007 Hvorfor er sang verre enn dans? Trodde poenget var fint å få opp stemningen, kanskje... Men det skal vel helst være litt stivere. I mitt bryllup var det masse tull og tøys og avslappet humor. Alle lo masse. Men for bruden er det nok viktigere at det er stramt og "ordentlig". Ikke så farlig om gjestene kjeder seg. Hvis du referer til meg som "bruden", og tillegger meg meninger jeg overhodet ikke har gitt utrykk for, ja da ber jeg deg skjerpe deg For det første er jeg ikke tilhenger av stive selskaper, men mener at rett etter vielsen er stemningen ennå så høytidelig og preget av følelser, at det ikke er noe JEG ville ha ødelagt med dansekurs og karaoke. Dette er aktiviterter noen finner særdeles festlig, mens andre misliker intenst. Tenk å være gjest å måtte gå i gang med noe slikt hvis du ikke var typen til å ville, eller tore det Jeg kaller ikke karaoke og dansekurs for avslappet humor. Vi hadde humor og glede i bøtter og spann i vårt bryllup, men ikke av denne typen. I tiden mellom kirke og middag serverte vi lett fingermat og frukt, mineralvann og aperitìf. Gjestene brukte tiden til å snakke sammen, de som ikke kjente hverandre ble presentert, samt at vi hadde en gjestebok. Været var fint, så mange oppholdte seg utendørs. Fikk positive reaksjoner fra gjestene om at det hadde vært ei koselig stund
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2007 #16 Skrevet 8. oktober 2007 * sisten * flasketuten peker på * bryllupsfritidsordningen * blindebukk * ta den ring * bro bro brille
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2007 #17 Skrevet 9. oktober 2007 Jeg og er enig i at gjestene burde da klare å underholde seg selv. Jeg mener at en bryllupsfest er jo litt for at familiene skal treffes og bli kjent. Det er vel (synes jeg) nettopp det som er poenget.. Sist jeg var i bryllup var det ikke noe organisert mellom vielse og middag, og alle satt i små grupper og snakket med folk de allerede var venner med. Dansekurs tror jeg kunne fått opp stemninga! Pluss, som noen sier, vil folk kanskje danse utpå kvelden! Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2007 #18 Skrevet 9. oktober 2007 Hei! Dersom du vurderer dansekurs, prøv www.danselovene.com. Lykke til!
Gjest Skrevet 9. oktober 2007 #19 Skrevet 9. oktober 2007 Du kan godt ha dansekurs eller noe slikt, men da må du også regne med at en del av gjestene muligens ikke vil være med på noe slikt.
Gjest glamourgirl Skrevet 9. oktober 2007 #20 Skrevet 9. oktober 2007 Jeg var i bryllup i helga, der hadde de fått ordnet med omvisning på et galleri i ventepausen. Det var veldig koselig og uformelt og man fikk snakke og bli kjent med de andre gjestene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå