Supraspinatus Skrevet 4. oktober 2007 #1 Del Skrevet 4. oktober 2007 Jeg har selvfølgelig klart å søle i tastaturet på den bærbare pcen min. Hipp hurra. Fikk tørket det, men etter det har det vært umulig å ha med å gjøre. Når jeg trykker en bokstav kommer det flere andre opp også. Jeg har til og med vasket det i vann, med samme resultat. Derfor lurte jeg på om det er sånn at alle bærbar pc-tastatur er like, slik at jeg bare kan kjøpe meg et nytt et, eller om jeg må kjøpe et til akkurat min modell. Evt hvor kjøper jeg slike tastatur? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
krokkeknull Skrevet 4. oktober 2007 #2 Del Skrevet 4. oktober 2007 Jeg har selvfølgelig klart å søle i tastaturet på den bærbare pcen min. Hipp hurra. Fikk tørket det, men etter det har det vært umulig å ha med å gjøre. Når jeg trykker en bokstav kommer det flere andre opp også. Jeg har til og med vasket det i vann, med samme resultat. Derfor lurte jeg på om det er sånn at alle bærbar pc-tastatur er like, slik at jeg bare kan kjøpe meg et nytt et, eller om jeg må kjøpe et til akkurat min modell. Evt hvor kjøper jeg slike tastatur? Det er nok ulikheter ute og går, så du blir nok nødt til å få ett nytt fra produsenten.. Dog, det er ikke sikkert du må kjøpe nytt. Hvis det er snakk om saft/brus kanskje også kaffe, skulle det gå an å legge det i bløt i rent vann, natta over, og skylle det godt dagen derpå. Og deretter la det tørke minst ei uke på varmt baderomsgulv. Utfordringen blir å montere ut tastaturet (å legge hele maskina i bløt er litt drastisk). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supraspinatus Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 4. oktober 2007 Det er nok ulikheter ute og går, så du blir nok nødt til å få ett nytt fra produsenten.. Dog, det er ikke sikkert du må kjøpe nytt. Hvis det er snakk om saft/brus kanskje også kaffe, skulle det gå an å legge det i bløt i rent vann, natta over, og skylle det godt dagen derpå. Og deretter la det tørke minst ei uke på varmt baderomsgulv. Utfordringen blir å montere ut tastaturet (å legge hele maskina i bløt er litt drastisk). Tastaturet er ute.. det jeg sølte var melk. Har hatt det i bløt i noen timer.. Er et par dager bedre sier du? hmm.. får prøve det da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
krokkeknull Skrevet 4. oktober 2007 #4 Del Skrevet 4. oktober 2007 Tastaturet er ute.. det jeg sølte var melk. Har hatt det i bløt i noen timer.. Er et par dager bedre sier du? hmm.. får prøve det da Skyll/vask det så godt du kan med rent vann, pluss muligens litt mildt såpevann, siden det er melk (fett mm) det er snakk om. Skyll ihvertfall bort alle såperester. Melk er noe skikkelig dritt å få bort forresten.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2007 #5 Del Skrevet 6. oktober 2007 Et tastatur til bærbar ligger som regel på 250-500,- og burde ikke være så vanskelig å få bestilt som reservedel, Så når du tydeligvis har fått demontert det burde det jo være greit å bytte selv hvis det blir nødvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå