Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2007 #1 Skrevet 4. oktober 2007 jeg bruker å få bostøtten utbetalt mellom den 1. og 4. i hver måned. og nå den 4 har jeg ikke fått noe. blir litt stressa her. noen som vet hvor jeg kan henvende meg pr mail for å finne ut av det?
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2007 #2 Skrevet 4. oktober 2007 http://www.husbanken.no/Venstremeny/Bostotte/Maaned.aspx ok, den som leter finner, osv. her står det jo noe da.. får med meg at det blir ny utb.dato den 10. greit nok, men man kan vel ikke søke hver måned vel? har fått bostøtte i 2 år nå. noen som kan forklare for en gammel krok?
Gjest Eir Skrevet 4. oktober 2007 #3 Skrevet 4. oktober 2007 De har endret på bostøtten, slik at den blir utbetalt månedlig. Og fordi den utbetales i etterkant mister de som går på bostøtte 2 måneders støtte i denne overgangen.
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2007 #4 Skrevet 4. oktober 2007 De har endret på bostøtten, slik at den blir utbetalt månedlig. Og fordi den utbetales i etterkant mister de som går på bostøtte 2 måneders støtte i denne overgangen. hjelpe meg, er det sant?! da har jeg et problem. mener du da at jeg får penger i november, eller i desember? regner med at det da blir etterbetalt? vet du om man må søke hver måned? eller er det sånn at siden jeg er i systemet, og økonomien er uforandret, så får jeg det samme beløpet som før? lurer på hvorfor jeg ikke har fått med meg dette.. :klø:
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2007 #5 Skrevet 4. oktober 2007 forresten, bostøtten har jeg fått månedlig i sikkert et år nå...
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2007 #6 Skrevet 4. oktober 2007 hjelpe meg, er det sant?! da har jeg et problem. mener du da at jeg får penger i november, eller i desember? regner med at det da blir etterbetalt? vet du om man må søke hver måned? eller er det sånn at siden jeg er i systemet, og økonomien er uforandret, så får jeg det samme beløpet som før? lurer på hvorfor jeg ikke har fått med meg dette.. :klø: Tviler på at du ikke får penger nå! Det som er forandret er søknadstidspunkt og utbetalingstidspunkt. Nå kan de som skal søke bostøtte, søke idag og få penger neste mnd, om du skjønner. Utbetalingsdato er forandret til rundt den 10 i mnd.
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2007 #7 Skrevet 4. oktober 2007 Tviler på at du ikke får penger nå! Det som er forandret er søknadstidspunkt og utbetalingstidspunkt. Nå kan de som skal søke bostøtte, søke idag og få penger neste mnd, om du skjønner. Utbetalingsdato er forandret til rundt den 10 i mnd. Riktig! Husbanken har lagt om rutinene for bostøtte. Fra og med oktober utbetales bostøtten den 10. i hver måned. Boliger, Fotograf: , Copyright: , , De neste utbetalingsdatoene er: * 10. oktober * 10. november * 10. desember Husbanken har også lagt om rutinene for søknadsfrister. Tidligere kunne det søkes 3 ganger i året. Nå kan det søkes hver måned. Søknadsfrist er den 14. i hver måned. De neste søknadsfristene er: * 14. oktober * 14. november * 14. desember
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2007 #10 Skrevet 4. oktober 2007 puh, nå ble jeg letta! takk for svar jenter, stoler på dere jeg!
Gjest Bib Skrevet 5. oktober 2007 #11 Skrevet 5. oktober 2007 Jeg sitter også og er rimelig stressa over dette nå. Synes det er en merkelig måte å formidle at bostøtten har fått ny utbetalingsdato. Jeg kjenner meg ikke beroliget eller overbevist om at det ikke kan ha skjedd en glipp et sted i systemet nå. De fleste husleier osv har jo forfall den 1. i mnd så at ny fast utbetalingsdato skal være den 10. i mnd er ikke bra. Om det nå engang er slik at den 10. er ny utbetalingsdato også for de som allerede er i systemet og er forsatt berettiget bostøtte så budre jo det så absolutt vært nevnt i det siste vedtaket, som jeg fikk i begynnelsen av september, da hadde jeg sluppet å bli urolig! Det som derimot står er at jeg "er innvilget bostøtte omregnet til 1 måned"... Men, altså ikke et pip om ny utbetalingsdato. Slik det er nå må jeg liskom bare satse på at jeg får penger den 10. ettersom det er den eneste datoen som er nevnt noe sted. At den kun er nevnt i forbindelse med at det nå er mulig å søke hver måned, at søknadsfristen er den 14. og utbetalingsdato den 10. i mnd etter, forteller meg egentlig ikke at det også gjelder meg. Prøvde ringe bydelen i går, jeg. Men, kom jo bare til mobilsvar? Dette kunne så absolutt vært gjort på en mye bedre måte!
Arwen Skrevet 8. oktober 2007 #12 Skrevet 8. oktober 2007 (endret) Tråden er ryddet. Reglene. Arwen (mod) Endret 8. oktober 2007 av Arwen
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2007 #13 Skrevet 9. oktober 2007 Tråden er ryddet. Reglene. Arwen (mod) hva skjedde her da? gikk jeg glipp av noe eller? fortsatt litt shaky jeg, selv om det er den 10 i morgen. bruker nesten alltid å få pengene før datoen, som før var den 4. jaja, får krysse fingrene for at pengene kommer i morgen da!
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2007 #14 Skrevet 10. november 2007 Hvordan gikk det? Fikk du bostøtten din?
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2007 #15 Skrevet 11. november 2007 Hvordan gikk det? Fikk du bostøtten din? hei du! det ordna seg, og nå går det på skinner igjen!
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2007 #16 Skrevet 11. november 2007 Tok det veldig lang tid eller fikk du pengene akkurat den 10? Jeg spør fordi jeg venter på min egen bostøtte som jeg ikke har fått enda.
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2007 #17 Skrevet 11. november 2007 Er en person som kun mottar dagpenger berettiget til bostøtte? På Husbankens hjemmesider står det at de som kan søke er de som mottar "sosiale trygder"...Husleieutgiften er på kr 5.700,-/mnd. og nettoinntekt etter skatt er dagpenger som samlet pr mnd er kr 10.000,- Er "sosial trygd" det samme som "dagpenger"? :klø:
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2007 #18 Skrevet 11. november 2007 Tok det veldig lang tid eller fikk du pengene akkurat den 10? Jeg spør fordi jeg venter på min egen bostøtte som jeg ikke har fått enda. jeg fikk det rundt den 10 ja. fikk de vel sist nå på fredag den 9. så rart du ikke har fått de da. krysser fingrene for at du får de i morgen da.
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2007 #19 Skrevet 11. november 2007 Er en person som kun mottar dagpenger berettiget til bostøtte? På Husbankens hjemmesider står det at de som kan søke er de som mottar "sosiale trygder"...Husleieutgiften er på kr 5.700,-/mnd. og nettoinntekt etter skatt er dagpenger som samlet pr mnd er kr 10.000,- Er "sosial trygd" det samme som "dagpenger"? :klø: problemet er vel at de ser på ligningen for noen år tilbake i tid. så hvis du hadde god råd da, blir det vanskelig å få bostøtte. vet ikke om det fortsatt er sånn. det er jo bare å søke da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå